Articles

Articles 37 registres trobats  inicianterior23 - 32següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
23.
6 p, 116.6 KB Les didàctiques de les disciplines curriculars en la formació d'ensenyants / Girondo Pérez, Luisa (Universitat Rovira i Virgili) ; Salvat Altés, Agustí (Universitat Rovira i Virgili) ; Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
'Les investigacions sobre l'ensenyament-aprenentatge aporten models explicatius cada vegada més coherents envers l'adquisició de coneixements conceptuals i procedimentals, sobre el pensament estratègic… i els nous dissenys curriculars s'estructuren al voltant de la comprensió de qui aprèn i de la funcionalitat dels aprenentatges'. [...]
2001 - 10.17345/comeduc20014-9
Comunicació educativa, Núm. 14 (2001) , p. 4-9  
24.
5 p, 938.3 KB Converses ... amb Pilar Benejam / Santisteban, Antoni
Pilar Benejam Arguimbau és catedràtica de didàctica de les ciències socials a la Universitat Autònoma de Barcelona. Les seves publicacions sobre la formació de mestres són pioneres i una referència ineludible quan es vol aprofundir en aquest tema. [...]
2001 - 10.17345/comeduc200110-14
Comunicació educativa, Núm. 14 (2001) , p. 10-14  
25.
4 p, 95.1 KB La necessitat d'un laboratori de ciències socials a l'escola i a l'institut / Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
Aquest article ens planteja la proposta dels dos autors la qual es basa en la necessitat d'un canvi en les classes dels estudis socials a través d'un espai experimenta com pot ser el laboratori. Pensen que l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències socials s'ha de realitzar a partir de l'experimentació i el descobriment. [...]
2002 - 10.17345/comeduc200224-27
Comunicació educativa, Núm. 15 (2002) , p. 24-27  
26.
6 p, 1.3 MB La fotografia per a l'aprenentatge de la història / Gavaldà i Torrents, Antoni (Universitat Rovira i Virgili) ; Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
La fotografia és una Font d'informació de la historia, és un recurs bàsic i assequible, a través del qual el nostre alumnat pot introduir-se en el llenguatge visual, al mateix temps que aprofundeix en una font d'informació històrica original que li ajudarà a comprendre el procés de construcció del mosaic de la història.
2003 - 10.17345/comeduc200359-64
Comunicació educativa, Núm. 16 (2003) , p. 59-64  
27.
4 p, 107.2 KB Educació política més que mai / Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
L'educació política és un coneixement social que ha d'estar basat en la racionalitat, la comunicació i l'acció social. No és tan sols l'ensenyament de les institucions polítiques, de la seva història i del seu funcionament, és educació crítica en la democràcia.
2005 - 10.17345/comeduc200538-41
Comunicació educativa, Núm. 18 (2005) , p. 38-41  
28.
4 p, 1.5 MB Una experiència d'ensenyament del temps històric / Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
En aquest article es presenta una experiència d'ensenyament del temps històric a l'escola primària. Què és el temps històric? Com s'ensenya? Com s'aprèn? Sense una comprensió del temps històric els nens i nenes no poden apropar-se a la història. [...]
2007 - 10.17345/comeduc200759-62
Comunicació educativa, Núm. 20 (2007) , p. 59-62  
29.
8 p, 2.8 MB Converses : ... amb Joan Pagès / Gavaldà i Torrents, Antoni ; Santisteban, Antoni
1992 - 10.17345/comeduc199216-23
Comunicació educativa, Núm. 5 (1992) , p. 16-23  
30.
11 p, 316.7 KB Una mirada a la investigación en Didáctica de las Ciencias Sociales / González-Valencia, Gustavo A. ; Santisteban, Antoni
2014
Revista Latinoamericana de Estudios Educativos, Núm. 1, vol. 10 (2014) , p. 7-17  
31.
11 p, 221.3 KB Una investigación sobre cómo se aprende a enseñar el tiempo histórico / Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
La investigación pretende aportar instrumentos e ideas para la mejora de la formación inicial en la enseñanza del tiempo histórico. Se hace una propuesta de estructura conceptual del tiempo histórico, como instrumento para la investigación. [...]
This research's target is to provide tools and ideas to improve the starting formation to teach historic time. It is a proposal of conceptual structure of historic time as a tool for research. We delve in the representations of teacher trainees and its practice. [...]

2007
Enseñanza de las ciencias sociales, Vol. 6 (2007) , p. 19-29  
32.
29 p, 1.0 MB La enseñanza y el aprendizaje del tiempo histórico en educación primaria / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
El tiempo es un concepto muy complejo y sólo se entiende a partir de un análisis amplio y transdisciplinario. Cuando se enseña la historia a los niños se debe considerar esa complejidad remitiéndonos, por lo tanto, a nuevas representaciones del tiempo histórico. [...]
Time is a very complex concept that can only be understood from broad and transdisciplinary analyses. When teaching history to children such complexity should be considered, thus referring us to new representations of historical time. [...]

2010 - 10.1590/S0101-32622010000300002
Cadernos CEDES, Vol. 30, núm. 82 (2010) , p. 281-309  

Articles : 37 registres trobats   inicianterior23 - 32següent  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
32 Santisteban, Antoni,
2 Santisteban, Antonio
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.