Articles

Articles 276 registres trobats  inicianterior236 - 245següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
236.
14 p, 639.7 KB Ideas previas y cambio conceptual en astronomía : un estudio con maestros de primaria sobre el día y la noche, las estaciones y las fases de la Luna / Camino, Néstor (Universidad Nacional de la Patagonia)
In this paper we present an experience developed with primary teachers which led to the design of a course, from a constructivistic point of view, on those concepts related to Astronomy included in primary curricula (day and night, seasons, moon phases). [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4286
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 1 (1995) p. 81-96  
237.
9 p, 452.9 KB Una investigación sobre habilidades para el aprendizaje científico / Bandiera, J. ; Duprè, F. ; Ianniello, M. G. ; Vicentini Missoni, M.
We report on the natural sciences aspects (physics and biology) of arnore complete research on the prerequisites which university teachers expect from freshmen, and the actual capabilities of students at the end of their secondary school. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4282
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 1 (1995) p. 46-54  
238.
16 p, 584.9 KB Planificación de una unidad didáctica : el estudio del movimiento / García Arques, J. J. (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Pro Bueno, Antonio José de (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Saura Llamas, Octavio (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
In this study we attempt to apply an outline of Teaching Units for the study of Cinematics at Secondary Level. Having analysed the teaching problems indicated by teachers, the scientific contents involved and the methodological problems, a sequence of learning contents is established from a creative construction perspective.
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4269
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 211-226  
239.
4 p, 151.8 KB Actitudes hacia la ciencia a lo largo de BUP y COU : un estudio longitudinal / Espinosa García, J. (Universidad de Extremadura. Departamento de Ingeniería Química y Química Física) ; Román Galán, T. (Instituto de Bachillerato "Pedro De Valdivia" (Villanueva de la Serena, Extremadura))
We have performed a longitudinal study among BUP and COU students, from fourteen to eighteen years old, and their attitudes to Science. This attitude becomes neither linear nor more negative through successive years. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4267
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 199-202  
240.
10 p, 655.3 KB Actitudes relacionadas con la ciencia : una revisión conceptual / Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears. Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació) ; Manassero Mas, María Antonia (Universitat de les Illes Balears. Departament de Psicologia)
This study starts from some previous reports about science related attitudes and the main achievements and contributions to this area along the last decades. The core of these reflections is reviewed here: to define more accurately the attitude objects in science, to obtain more valid and reliable instruments of assessment, the factors and variables correlated with attitudes, the contributions of the Science-Technology-Society movement, and, as a theoretical framework, the attention to the models of attitudes suggested by the Social Psychology. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4254
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 3 (1995) p. 337-346  
241.
10 p, 549.1 KB La utilización de la historia de las ciencias en la enseñanza de la física y la química / Solbes Matarredona, Jordi (CEP de València) ; Traver Ribes, Manel Josep (Institut de Batxillerat Sant Vicent Ferrer (Algemesí))
Most recently we have assisted to a considerable increase of investigations on constructivistic approaches to Science teaching, but among all these works we rarely found detailed proposals for including the History and Philosophy of Science. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4244
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 103-112  
242.
508x768, 798.6 KB La tecnología en las relaciones CTS : una aproximación al tema / Acevedo Díaz, José Antonio (Delegación Provincial de Educación y Ciencia (Huelva, Andalusia))
The aim of this paper is to revalue the technology in STS perspective. First, being based on Kline's typology and Pacey's conceptual model, severa1 meanings of the technology are described. Second, the technological literary meaning is focused on the citizen training to participate in the democratic process of the sociotechnological decision making. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4238
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 35-44  
243.
14 p, 808.6 KB Concepciones y prácticas de aula de profesores de ciencias, en formación inicial de primaria y secundaria / Mellado Jiménez, Vicent (Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas)
The present article describes a research carried out with four student teachers of primary and secondary science education. The preservice teachers' conceptions of the nature of science and learning and teaching of science were analyzed and compared with their classroom practice when teaching science lessons. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4205
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 289-302  
244.
14 p, 711.1 KB Concepciones de los profesores sobre la enseñanza de las ecuaciones diferenciales a estudiantes de química y biología. Estudio de casos / Moreno Mañas, Marcial (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Azcárate, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Intending to quest about the conceptions math teachers hold about how to teach Differential Equations to chemistry and biology students, we have devised a research tool which allows us to derive relevant information. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4187
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 21-34  
245.
8 p, 330.9 KB Reflexiones en torno a la línea editorial de la revista Enseñanza de las Ciencias / Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Azcárate, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
The aim of this article is to inform about some thoughts and decisions taken by Enseñanza de las Ciencias joumal editorial staff about the criteria for selecting articles. We believe that this critena should be discussed in order to make possible an effective response to the needs of the teaching and research communities that constitute the public of the journal.
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4185
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 3-9  

Articles : 276 registres trobats   inicianterior236 - 245següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.