Articles

Articles 34 registres trobats  inicianterior24 - 33següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
24.
16 p, 320.2 KB Transferencia inter-dominios en resolución de problemas : una propuesta instruccional basada en el proceso de "traducción algebraica" / Sanjosé López, Vicent (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Solaz-Portolés, Joan Josep (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Valenzuela, Tomás
Comprender un problema con enunciado en ciencias y matemáticas implica construir representaciones mentales en diferentes niveles de abstracción. Las dificultades que los estudiantes de secundaria tienen a la hora de resolver problemas algebraicos con enunciado parecen originarse en la transición entre la representación concreta y la representación matemática de los problemas. [...]
Understanding a science and math word problem means constructing mental representations at different levels of abstraction. Secondary students have dificulties solving algebraic word problems due to the transition from the concrete representation to the mathematic representation. [...]

2009 - 10.5565/rev/ensciencias.3729
Enseñanza de las ciencias, V. 27 n. 2 (2009) p. 169-184  
25.
16 p, 190.4 KB Enseñanza de los conceptos de cantidad de sustancia y de mol basada en un modelo de aprendizaje como investigación orientada / Furió, Carles (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Azcona, Rafael (IES Talaia (Hondarribia, País Basc)) ; Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada)
Este trabajo trata del diseño y desarrollo de una investigación en el aula sobre la enseñanza de los conceptos de cantidad de sustancia y de mol. Se fundamenta en una concepción constructivista del proceso de enseñanza-aprendizaje de la ciencia como investigación orientada. [...]
This study deals with the design and implementation of a research on the concepts of «amount of substance» and «mol». This work is grounded on a constructivistic conception of the learning of Sciences, more particularly on the model known as teaching-learning as oriented research. [...]

2006 - 10.5565/rev/ensciencias.3813
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 1 (2006) p. 43-58  
26.
5 p, 210.7 KB Creencias populares y enseñanza de la Biología / Fontes Costa, M. A. (Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro) ; Duarte, Maria da Conceição (Universidade do Minho)
The existence of some popular beliefs has been referred to by several studies. A few of these popular beliefs, which seem to be also widespread in Portugal, are related to biological contents. Therefore, it can be expected that many students hold some of these beliefs when they come to the biology classes. [...]
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4656
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 89-93  
27.
6 p, 268.4 KB "El café tiene cafeína y nos despierta, nos da energía" : concepciones sobre la energía química, una buena razón para poner de acuerdo a los profesores de Física y Química y ciencias Naturales / Gallástegui Otero, J. R. ; Lorenzo Barral, F. M.
A research was carried on students' conceptions about chemical energy. The experimental sample were students from primary level to university. Word association tasks and a paper and pencil question were used as instruments for collecting data. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4547
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 1 (1993) p. 20-25  
28.
5 p, 228.1 KB Evolución de los conceptos ácido-base a lo largo de la enseñanza media / Bardanca, M. (Universidad de la República (Uruguai). Facultad de Química) ; Nieto, M. (Instituto de Profesores Artigas (Montevideo, Uruguai)) ; Rodríguez, Mª C. (Liceo núm. 2 "Hector Miranda" (Montevideo, Uruguai))
The aim of this paper is to know the evolution of the concept of acids and bases throughout the different courses of Secondary School.
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4527
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 125-129  
29.
10 p, 447.0 KB ¿Por qué hay veranos e inviernos? Representaciones de estudiantes (12-18) y de futuros maestros sobre algunos aspectos del modelo Sol-Tierra / Manuel, J. de
This paper shows the results of an investigation conducted on more than 900 students aging 12-18, and 50 teacher training students. Misconceptions related with the Sun-Earth model in relation with summers and winters were studied using a single questionnaire and an interview. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4270
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 227-236  
30.
4 p, 151.8 KB Actitudes hacia la ciencia a lo largo de BUP y COU : un estudio longitudinal / Espinosa García, J. (Universidad de Extremadura. Departamento de Ingeniería Química y Química Física) ; Román Galán, T. (Instituto de Bachillerato "Pedro De Valdivia" (Villanueva de la Serena, Extremadura))
We have performed a longitudinal study among BUP and COU students, from fourteen to eighteen years old, and their attitudes to Science. This attitude becomes neither linear nor more negative through successive years. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4267
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 199-202  
31.
10 p, 600.9 KB La investigación activa como herramienta para mejorar la enseñanza de la química : nuevos enfoques / Jong, O. de (Universiteit Utrecht)
In many European countries, chemistry education faces a number of important recurrent difficulties. For example, at the secondary school level, students' interest in chemistry is decreasing and teachers complain that repeated explanation and demonstration are not very effective, which frustrates them. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4204
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 279-288  
32.
9 p, 454.3 KB Experimentació amb tecnologia ExAC des d'una orientació de l'ensenyament com a investigació / Soler-Selva, Vicent F. ; Gras Martí, Albert
Es proposa la integració d'experiments quantitatius en les classes de física o de química mitjançant l'experimentació assistida per calculadora gràfica (ExAC). Aquesta integració reforça el procés d'ensenyament-aprenentatge i encaixa amb l'orientació de l'ensenyament com a investigació dirigida. [...]
We propose to integrate the performance of quantitative experiments in the physics or chemistry lectures by means of ExAC (Experimenting with the Aid of a graphics Calculator). This integration reinforces the teaching-learning process and fits perfectly well into the framework of science teaching by guided research. [...]

2003 - 10.5565/rev/ensciencias.3950
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. 1 (2003) , p. 173-181  
33.
28 p, 352.2 KB Els fluxos d'alumnat a l'ensenyament secundari : inèrcies i canvis malgrat les reformes educatives / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El present article és una anàlisi dels fluxos educatius o la circulació de l'alumnat per l'ensenyament secundari des d'una perspectiva històrica. És a dir, s'han calculat aquests fluxos per a l'última etapa de la Llei general d'educació i per als primers anys d'aplicació de la LOGSE, a partir de les dades del Departament d'Ensenyament. [...]
El presente artículo es un análisis de los flujos educativos o la circulación del alumnado por la enseñanza secundaria desde una perspectiva histórica. Éstos se han calculado en el periodo que va de la última etapa de la Ley general de educación hasta los primeros años de implantación de la LOGSE, todo ello a partir de los datos del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. [...]
This article makes a flow analysis of student's circulation in secondary school, in an historical point of view. We are calculated the students flow during the last period of LGE (General Education Act) and during the first step of LOGSE (Educational System Act). [...]

2003 - 10.5565/rev/educar.289
Educar, N. 32 (2003) , p. 85-112  

Articles : 34 registres trobats   inicianterior24 - 33següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.