Articles

Articles 42 registres trobats  inicianterior25 - 34següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
25.
13 p, 251.7 KB L'Acadèmia d'Educació Física de Catalunya. : Un intent per legitimar un espai institucional i doctrinal de l'educació física en la II República / Torrebadella Flix, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
En temps de la II República espanyola (1931-1939), a Catalunya es van projectar algunes de les principals institucions de l'educació física i de l'esport que hi continuen presents. Aquesta institucionalització va venir esperonada per l'Acadèmia d'Educació Física de Catalunya (AEFC a partir d'ara), objecte d'aquest estudi. [...]
The Academy of Physical Education of Catalonia. An Attempt to Legitimise an Institutional and Doctrinal Space for Physical Education in the Second Republic. At the time of the Second Spanish Republic (1931-1939), some of the major institutions of physical education and sport still to be found today in Catalonia were founded. [...]

2013 - 10.5672/apunts.2014-0983.es.(2013/4).114.02
Apunts. Educació física i esports, Núm. 114 (2013) , p. 23-35  
26.
18 p, 654.9 KB El joc tradicional i popular a l'escola primària : una proposta de l'educació física cap a la cessió d'autonomia / Becerro-Mina, Annabel (Col·legi FEDAC La immaculada (Castellar del Vallès)) ; Torrebadella Flix, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
L'article recull el resum d'una unitat didàctica (UD) que una futura mestra especialista en Educació Física va aplicar, durant el seu període de pràctiques, a un grup d'alumnes de tercer de primària. [...]
2013 - 10.1344/reire2013.6.2627
REIRE, Vol. 6, núm. 2 (2013) , p. 101-118  
27.
14 p, 766.4 KB Les primeres revistes professionals i científiques de l'educació física espanyola (1882-1936) / Torrebadella Flix, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Es presenten les primeres revistes cientificotècniques i professionals de l'educació física publicades a Espanya durant el període de 1882-1936: El Gimnasio (1882), El Gimnasta Español (1882), La Ilustración Gimnástica (1886-1887), La Regeneración Física (1895-1897), La Educación Física Nacional (1899 i 1905), La Educación Física (1919 i 1932), Gimnàstica (1934) i altres revistes afins. [...]
We present the first scientific, technical and professional physical education journals published in Spain during the period 1882-1936: El Gimnasio (1882), El Gimnasta Español (1882), La Ilustración Gimnástica (1886-1887), La Regeneración Física (1895-1897), La Educación Física Nacional (1899 and 1905), La Educación Física (1919 and 1932), Gimnàstica(1934) and other related journals. [...]

2012 - 10.5672/apunts.2014-0983.cat.(2012/3).109.01
Apunts. Educació física i esports, Num. 109 (2012) , p. 11-24  
28.
10 p, 4.4 MB Aproximació a una història de l'activitat física i l'esport mitjançant l'anàlisi de les fonts bibliogràfiques (1800-1939) / Torrebadella Flix, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
En aquest article es presenta un estudi relacionat amb les bases bibliogràfiques i documentals pel que fa als estudis històrics de l'activitat física i l'esport a l'Estat espanyol durant el període 1800-1939. [...]
2000
Apunts. Educació física i esports, Num. 59 (2000) , p. 11-20  
29.
24 p, 1.2 MB Physical education and English integrated learning : how school teachers can develop PE-in-CLIL programmes / Coral Mateu, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
This paper provides school teachers of Physical Education (PE) with strategies to facilitate the development of Content and Language Integrated Learning (CLIL). The article begins by introducing the concept of CLIL and outlining the literature related to both the integration of physical education and language and recent research about PE-in-CLIL. [...]
L'article proporciona estratègies al professorat d'Educació Física que faciliten la incorporació i aplicació de programes d'Educació Física en AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llegües Estrangeres) als centres educatius. [...]
El presente artículo proporciona estrategias al profesorado de Educación Física para facilitar la incorporación y aplicación de programas de Educación Física en AICLE (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extrajeras). [...]
L'article fournit des stratégies aux enseignant(e)s d'éducation physique qui facilitent l'incorporation et l'application de programmes d'éducation physique en EMILE (Enseignement de Matières par l'Intégration d'une Langue étrangère) dans les centres éducatifs. [...]

2013
Temps d'educació, Núm. 45 (2013) , p. 41-64  
30.
22 p, 823.8 KB L'aprenentatge de l'anglès a través de l'educació física : el programa 'Mou-te i aprèn'. English language acdquisition through Physical Education: the 'Mou-te i aprèn' programme / Coral Mateu, Josep (Universitat de Barcelona)
L'objecte d'estudi d'aquest article és la relació entre l'educació física i l'aprenentatge de la llengua anglesa, per mitjà de l'enfocament educatiu AICLE (CLIL, en anglès), concretat en el programa Mou-te i aprèn. [...]
El programa Mou-te i aprèn de aprendizaje integrado de contenidos de educación física y lengua inglesa se inició durante una licencia de estudios concedida por el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya el curso 2007-2008. [...]
L'objet d'étude de cet article est la relation entre 'éducation physique et l'apprentissage de la langue anglaise, grâce à la perspective éducative Content and Language Integrated Learning (CLIL), concrétisée dans le programme Mou-te i aprèn. [...]
The aim of this article is to explore the relationship between physical education and learning the English language through the CLIL (Content and Language Integrated Learning) approach, implemented through the Mou-te i aprèn ['Move yourself and learn'] programme. [...]

2010
Temps d'educació, Núm. 39 (2010) , p. 149-170  
31.
2 p, 69.3 KB Los instrumentos de física en los manuales y en los gabinetes del siglo XIX en España : Estudio de caso : el gabinete del I.E.S. "P. Suárez" de Granada / Sánchez Tallón, Jesús ; Fernandez Gonzalez, Manuel, dir.
Resum de la tesi doctoral presentada el 19 de desembre de 2011 a la Universitat de Granada dins el programa "Didáctica de las Ciencias Experimentales".
2012 - 10.5565/rev/ec/v30n3.845
Enseñanza de las ciencias, Vol. 30, Núm. 3 (novembre 2012) , p. 324-325  
32.
5 p, 861.6 KB Llenguatges de la Física i recursos digitals dels docents / Gras-Martí, Albert (Universitat d'Alacant. Departament Física Aplicada) ; Cano Villalba, Marisa (Universitat d'Alacant. Departament Física Aplicada) ; Milachay, Yuri (Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas. Departamento Física) ; Sifredo, Carlos (Ministerio de Educación (Cuba)) ; Soler-Selva, Vicent ; Valdés, Pablo (Instituto Superior de Tecnologías y Ciencias Aplicadas (Cuba))
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
33.
9 p, 1.0 MB Les càmeres digitals, la xarxa... i el darrer Nobel de física / Campos Coloma, Juan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física)
El darrer Nobel de física ha premiat els treball de tres científics que han obert el camí a les càmeres digitals i a la transmissió eficient de senyals digitals, la base de la xarxa.
2010 - 10.5565/rev/ciencies.162
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 16 (juny 2010) , p. 37-45  
34.
24 p, 371.2 KB Repercusiones de la guerra civil española (1936-39) en la producción científica en Física, a través de los Anales de la Real Sociedad Española de Física i Química / Marset Campos, Pedro ; Valera Candel, Manuel
1981
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, V. 1 (1981) p. 179-202  

Articles : 42 registres trobats   inicianterior25 - 34següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.