Articles

Articles 39 registres trobats  inicianterior25 - 34següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
25.
15 p, 223.8 KB El 'grupo de trabajo' como método innovador de formación del profesorado para potenciar la transferencia del aprendizaje / Moreno Andrés, Maria Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
El 'Grupo de Trabajo' (G-T) es una estrategia de organización del trabajo basada en los principios del aprendizaje cooperativo (Johnson y Johnson, 1989), efectiva para la adquisición del aprendizaje y para su transferencia al puesto de trabajo en contextos formativos (Moreno, 2009). [...]
The "Working-Group" (W-G) is a strategy of organizing work based on the principles of the cooperative learning (Johnson & Johnson, 1989), effective to acquire both learning and transfer to the job in training contexts (Moreno, 2009). [...]

2010
Revista española de pedagogía, Vol. 68, núm. 246 (2010) , p. 281-296  
26.
26 p, 473.7 KB Derecho a la calidad : evaluación de la formación permanente en el sector de la educación infantil en España / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Moreno Andrés, Maria Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Belvis Pons, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
La Educación Infantil es una etapa clave como puerta de entrada al sistema educativo y base para el desarrollo físico, social, afectivo y moral de los niños y niñas de 0 a 6 años. Recibir una educación de calidad es un derecho de los niños y niñas, que por motivos evolutivos se hace aun más patente en las primeras edades. [...]
The pre-school education is a key stage as an entrance door to the educative system and as a base for physical, social, affective and moral development of children from 0 to 6 years old. A good pre-school education is a children's right, and needs professionals who have a solid and updated training. [...]

2008
Revista de educación (Madrid), Núm. 347 (2008) , p. 101-126  
27.
8 p, 463.9 KB Training for innovation in Spain / Janer, Àngela (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
The capacity for innovation of an organisation largely depends on its ability to acquire and develop new knowledge. Training is particularly important in this process, as it allows employees to constantly acquire new competences. [...]
2015
Elm: European lifelong learning magazine, 2015  
28.
7 p, 3.7 MB The Spanish training system : a qualitative analysis / Espona Barcons, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EDO (Equip de Desenvolupament Organitzacional)) ; Fernández-Salinero Miguel, Carolina (Universidad Complutense de Madrid) ; Villaseñor Palma, Karla Monserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup Interdisciplinari de Polítiques Educatives (GIPE)) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup Interdisciplinari de Polítiques Educatives (GIPE))
2014
Elm: European lifelong learning magazine, 2014  
29.
19 p, 306.4 KB La transferència de la formació als sectors de la construcció i l'hostaleria / Espona Barcons, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
La formación continua es un elemento estratégico que las organizaciones utilizan para alcanzar sus objetivos, y en los últimos años las políticas públicas, tanto a nivel nacional como internacional, impulsan la formación continua y el aprendizaje a lo largo de la vida. [...]
La formació contínua és un element estratègic que les organitzacions utilitzen per assolir els seus objectius, i en els últims anys les polítiques públiques, tant en l'àmbit nacional com en l'internacional, impulsen la formació contínua i l'aprenentatge al llarg de la vida. [...]
Continuous training is a fundamental element that enterprises use to achieve their goals. Moreover, public policies at both the national and international level have promoted continuous training and lifelong learning in recent years. [...]

2016 - 10.5565/rev/educar.668
Educar, Vol. 52 Núm. 1 (2016) , p. 127-145 (Monográfico)  
30.
23 p, 208.4 KB La formación continua en España : balance y retos de futuro / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
El artículo presenta los resultados de un estudio que pretende analizar la formación continua en España. El estudio describe la situación en que se halla este subsistema de formación, analiza como lo valoran los agentes implicados y apunta los retos de futuro que debe afrontar para ser una estrategia efectiva en el mantenimiento del empleo y la mejora de su calidad. [...]
The article presents the results of a research on the situation of continuous training in Spain. The study focus on analysing the situation of this area of training, identifying the opinions of the agents involved, and see the challenges that training has to face in the near future. [...]

2007
Relieve. Revista electrónica de investigación y evaluación educativa, Vol. 13, núm. 1 (2007) , p. 43-65  
31.
32 p, 1.0 MB ¿Cómo medir la transferencia de la formación en educación superior? : el Cuestionario de Factores de Transferencia / Feixas, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Duran-Bellonch, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fernández Fernández, Idoia (Universidad del País Vasco) ; Fernández March, Amparo (Universitat Politècnica de València) ; García San Pedro, María José (Universidad Internacional de La Rioja) ; Márquez Cebrián, Ma. Dolores (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sabaté Diaz, Sarai (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Zellweger Moser, Franziska (Pädagogische Hochschule (Zürich)) ; Lagos Rebolledo, Patricio Alejandro
Este artículo tiene por objetivo presentar los principales resultados de una investigación acerca de los factores que influyen en la transferencia de la formación docente del profesorado universitario. [...]
This article aims to present the main outcomes of a research about the factors influencing the transfer potential of university teachers' training into the daily practice. Based on a previous study (Feixas and Zellweger, 2010), a Questionnaire on Factors Conditioning Learning Transfer of Teacher's Training has been designed and applied to participants of academic development activities of Spanish universities. [...]

2013 - 10.4995/redu.2013.5527
REDU : revista de docencia universitaria, Vol. 11, núm. 3 (2013) , p. 219-248  
32.
14 p, 361.5 KB Evaluation of the impact of training in the health sector / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Moreno Andrés, Maria Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Duran-Bellonch, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona)
The impact of training refers to the effects generated by training in the organization. In this paper we present a research on the impact of several training programs framed in a Training Plan on Rational Use of Medicines in the region of Catalonia (in the northeast of Spain), where almost 3000 health professionals participated. [...]
El impacto de la formación se refiere a los efectos que genera la formación en la organización. En este artículo se presenta una investigación sobre el impacto de varios programas de formación enmarcados en un Plan de Formación sobre el Uso Racional del Medicamento en Cataluña, en el que participaron casi 3. [...]

2014
Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 5, núm. 2 (2014) , p. 180-193  
33.
18 p, 1015.4 KB Factors affecting Spanish and Catalan women participation in training / Quesada Pallarès, Carla (University of Leeds) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Stoian, Alexandra (Unilever España) ; Duran-Bellonch, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona)
Women are still not being offered equal opportunities in the workplace, be-cause apart from being workers, they are also caregivers, i. e. they do double shifts. One way to enhance women's job opportunities is through their professional development. [...]
Todavía hoy en día a las mujeres no se les ofrecen oportunidades laborales equitativas, dado que además de ser trabajadoras, también son cuidadoras, es decir, trabajan doble turno. Una vía para promover las oportunidades laborales de las mujeres es a través de su desarrollo profesional. [...]

2015
Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 6, núm. 1 (2015) , p. 82-99  
34.
14 p, 225.9 KB From target group to actors of collective action : the empowerment process throughout a Participatory Evaluation Project / Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
The main goal of this paper is to describe and analyze the individual and collective empowerment process of a group involved in a participatory evaluation project developed during 2012 in Badia del Vallès (Barcelona, Spain). [...]
El objetivo principal de este artículo es de describir y analizar el proceso de fortalecimiento individual y colectivo de un grupo complicado en un proyecto de evaluación participativo desarrollado durante 2012 en Badia del Vallès (Barcelona, España). [...]
Le but principal de cet article est de décrire et analyser le processus de responsabilisation individuelle et collective d'un groupe impliqué dans un projet d'évaluation participatif développé en 2012 à Badia del Vallès (Barcelone, l'Espagne). [...]

2015
Revue internationale animation, territoires et pratiques socioculturelles (ATPS), Núm. 8 (2015) , p. 27-40  

Articles : 39 registres trobats   inicianterior25 - 34següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.