Articles

Articles 36 registres trobats  inicianterior26 - 35següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
26.
21 p, 865.4 KB Felipe II, Princeps Hispaniarum : la castellanización de un príncipe Habsburgo (1527-1547) / Sánchez-Molero, José Luis Gonzalo (Universidad Complutense de Madrid)
El origen de la castellanidad de Felipe II se puede vincular con un intenso proceso socializador, que buscó la identificación del hijo del emperador Carlos con el reino de Castilla. El nacimiento de Felipe fue recibido en España como un suceso de singular importancia histórica, política y social, tras treinta años sin un principe natural. [...]
L'origen de la castellanització de Felip II es pot vincular amb un intens procés socialitzador que va buscar la identificació del fill de I'emperador Carles arnb el regne de Castella. El neixement de Felip fou rebut a Espanya com un procés de singular importkncia histbrica, política i social, després de trenta anys sense un princep natural. [...]
The origin of Philip's II castilianity can be linked with a socializator intense process, that sought the identification of emperor Charles's son with the kingdom of Castile. The birth of prince Philip was receptioned in Spain as an event of a historical, political and social singular significance, after thirty years without natural prince. [...]

1998
Manuscrits, N. 16 (1998) p. 65-85  
27.
14 p, 246.2 KB El desarrollo del esquema de derivada / Sánchez-Matamoros García, Gloria (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Matemáticas) ; García Blanco, Mercedes (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Matemáticas) ; Llinares, Salvador (Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica)
La investigación tiene como objetivo estudiar el desarrollo de la comprensión del concepto de derivada en el nivel de bachillerato (16-18 años) y primer año de la universidad. El marco teórico utilizado fue el desarrollo de un esquema a través de tres fases: Intra, Inter, Trans (Piaget y García, 1983, 1989). [...]
The goal of this research is the study of development of understanding of derivative concept in bachillerato (16-18 years old) and the fi rst University course. We considered the triad mechanism introduced by Piaget y García (1983, 1989). [...]

2006
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 1 (2006) p. 85-98  
28.
3 p, 325.8 KB [2,6-Bis(2-pyrimidinylthiomethyl)pyridine]dichlorocopper(II) methanol solvate / Kivekäs, Raikko (University of Helsinki (Finlàndia). Department of Chemistry) ; Sillanpää, Reijo (University of Turku (Finlàndia). Department of Chemistry) ; Escriche Martínez, Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química) ; Sánchez-Castelló, G. (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ; Casabó i Gispert, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Química)
In the title compound [CuCl2(C15H13N5S2]. CH3OH, the Cu2+ ion has square-pyramidal coordination geometry. The basal plane of the pyramid is formed by two Cl- ions, one pyridine N atom and one pyrimidine N atom. [...]
1994 - 10.1107/S0108270193013629
Acta Crystallographica. Section C: Crystal Structure Communications, Vol. 50, Issue 7 (July 1994) , p. 1062-1064  
29.
2 p, 18.5 KB Luis García Ballester, universitario / Sánchez, Guillermo (Universidad Pública de Navarra. Biblioteca Universitaria)
2002
Dynamis : Acta Hispanica ad Medicinae Scientiarumque. Historiam Illustrandam, V. 22 (2002) p. 493-494  
30.
12 p, 685.3 KB Diseño de unidades didácticas en el área de Ciencias Experimentales / Sánchez Blanco, Gaspar ; Valcárcel Pérez, María Victoria
This study puts forward some planning strategies for the teaching of Science based on a constructivist approach for the teaching/learning process. These strategies are shown in a model for the design of teaching units which includes five interdependent tasks: scientific analysis, pedagogical analysis, selection of objectives, selection of pedagogical strategies and selection of evaluation strategies. [...]
1993
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 1 (1993) p. 33-44  
31.
14 p, 603.8 KB La utilización de un modelo de planificación de unidades didácticas : el estudio de las disoluciones en la educación secundaria / Sánchez Blanco, Gaspar ; de Pro Bueno, Antonio ; Valcárcel Pérez, María Victoria
The planning of didactic units is an element of reflection for teachers which allows the integration of both their scientific knowledge and their experiential skills. This study focus on the implementation of a planning model based on five tasks: the analysis of scientific content and the learning content which is derived from it (conceptual, procedural and attitudinal), the analysis of the problems involved in the learning of it (previous ideas and operational skills), the setting of the learning aims, the selection of the didactic strategies and the establishment of evaluative strategies. [...]
1997
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 35-50  
32.
8 p, 218.2 KB Diagnóstico / Sánchez Viscoti, G.
2001
Canis et felis, N. 51 (2001) p. 049-56  
 Accés restringit a la UAB
33.
21 p, 1.7 MB "Esto no es un castigo de Dios". Problemas y conflictos en la gestion del agua en los municipios de Chiantla y Huehuetenango, Guatemala / Gamboa Jiménez, Gonzalo ; García, Rocío ; Mendoza, Juan ; Recancoj, Fernando ; González, Juan Diego ; Sánchez, Geisselle
En Guatemala coexisten muchos y variados sistemas de gestión del agua basados en tradiciones comunitarias, los cuales han nacido mayoritariamente debido a la ausencia de servicios públicos estatales. [...]
In Guatemala coexist several community-based water management systems, which are mostly born due to the absence of governmental public services. However, big portions of the population still have problems to access water, and the presence of social conflict is not unusual. [...]

2007
Revibec : revista de la Red Iberoamericana de Economia Ecológica, V. 6 (2007) p. 62-82  
34.
22 p, 692.2 KB Viabilidad de las propuestas didácticas planteadas en la formación inicial : opiniones, dificultades y necesidades de profesores principiantes / de Pro Bueno, Antonio ; Valcárcel Pérez, M. Victoria ; Sánchez Blanco, Gaspar
El trabajo estudia cómo perciben unos profesores principiantes la viabilidad de las propuestas didácticas que se plantean en un curso de formación inicial del profesorado de educación secundaria de física y química cuando se encuentran ante aulas y centros reales. [...]
This study explores how fi ve secondary beginning teachers perceive the viability of didactic proposals that had been worked during one course of initial Physics and Chemistry teacher training, when they fi nd themselves in the presence of real classrooms in real schools. [...]

2005
Enseñanza de las ciencias, V. 23 n. 3 (2005) p. 357-378  
35.
15 p, 574.6 KB El uso de la tecnología en el aula de matemáticas : diferencias de género desde la perspectiva de los docentes / Ursini, Sonia ; Sánchez, Gabriel ; Orendain, Mónica ; Butto, Cristianne
Desde 1997 la Secretaría de Educación Pública en México ha promovido el proyecto nacional EMAT (Enseñanza de las Matemáticas con Tecnología) usando computadoras y calculadoras TI-92 para apoyar la enseñanza de las matemáticas en la escuela secundaria (alumnos entre 12 y 15 años de edad). [...]
Since 1997 the Ministry of Education in Mexico has been sponsoring the national project EMAT (Teaching Mathematics with Technology) in which computers and TI-92 calculators are used to support the teaching of mathematics at secondary school level (children aged 12 to 15). [...]

2004
Enseñanza de las ciencias, V. 22 N. 3 (2004) , p. 409-424  

Articles : 36 registres trobats   inicianterior26 - 35següent  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
2 Sanchez, Gabriel
2 Sánchez, Gabriel
1 Sánchez, Geisselle
1 Sánchez, Gemma
1 Sánchez, Gemma,
1 Sánchez, Germán Hugo
1 Sánchez, Gloria
1 Sánchez, Guillermo
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.