Articles

Articles 51 registres trobats  inicianterior30 - 39següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.03 segons. 
30.
22 p, 276.3 KB Formació inicial del professorat d'Educació Primària i internacionalització a casa : disseny i resultats preliminars del desplegament del Grau d'Educació Primària-Docència Universitaria en Anglès (GEP-DUA) / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
L'enfocament AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua) en l'educació primària exigeix professionals formats per actuar com a docents en aquest tipus de contexts. Sensible a aquesta qüestió, la UAB va posar en marxa al 2012 un programa pilot d'internacionalització a casa denominat «Grau d'Educació Primària - Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA), amb un 65-80% dels crèdits en anglès i amb un sistema d'accés propi. [...]
El enfoque (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua) en la educación primaria exige profesionales formados para actuar como docentes en este tipo de contextos. Sensible a esta cuestión, la UAB puso en marcha en el 2012 un programa piloto de internacionalización en casa denominado «Grado de Educación Primaria-Docencia en Inglés» (GEP-DUI), en el cual un 65-80% de los créditos se cursa en inglés y que cuenta con un sistema de acceso propio. [...]
Pour mettre en œuvre une approche EMILE (Enseignement de matières par l'intégration d'une langue étrangère) dans l'enseignement primaire, les professionnels doivent être formés au préalable pour pouvoir enseigner dans ce type de contextes. [...]
The CLIL (Content and Language Integrated Learning) approach in primary education calls for professionals trained to perform as teachers in contexts of this sort. Recognizing the importance of this issue, the UAB launched a pilot programme on internationalization at home in 2012. [...]

2016 - 10.1344/TE2017.52.2
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 11-32  
31.
7 p, 255.3 KB El coteaching como herramienta de avance de un proyecto de AICLE en primaria : un estudio realizado a través de las preguntas de las maestras / Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Aguas, Mercè (CEIP Ciutat d'Alba (Sant Cugat del Vallès, Catalunya)) ; Dallari, Lucia (CEIP Ciutat d'Alba (Sant Cugat del Vallès, Catalunya))
La comunicación relata los beneficios que aporta el coteaching, entendido como una técnica de enseñanza y aprendizaje en la que dos docentes comparten la responsabilidad y el espacio del aula, a un proyecto de Aprendizaje Integrado de Ciencias e Inglés de una escuela pública catalana de Primaria. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 3588-3594 (Innovacions didàctiques)  
32.
5 p, 82.2 KB "What is harmful?" : la construcción interactiva de las explicaciones en un aula AICLE de ciencias / Evnitskaya, Natalia (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Filología Inglesa) ; Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
El estudio adopta la perspectiva sociocultural para examinar la interacción en un aula AICLE de ciencias. Se propone describir la manera como la profesora y los alumnos despliegan su Competencia Interactiva Escolar para elaborar las explicaciones de ciencia escolar: (a) los recursos interactivos que utilizan para señalar y abordar los obstáculos conceptuales y lingüísticos y (2) las oportunidades ofrecidas a los alumnos para desarrollar la lengua meta. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1160-1164 (Innovacions didàctiques)  
33.
9 p, 1.1 MB Ensenyar ciències i anglès a través de la docència compartida / Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En el context de l'Europa multicultural i d'un món globalitzat han fructificat les polítiques lingüístiques que promouen l'aprenentatge de llengües diferents a la llengua materna. En l'àmbit educatiu es promou l'aprenentatge de l'anglès, com a llengua franca de la comunitat econòmica europea, i l'enfocament AICLE (Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengua Estrangera), en el que una llengua estrangera és usada com a llengua d'instrucció d'altres matèries com per exemple les ciències, es troba vivint un procés d'expansió a Catalunya i arreu d'Europa. [...]
In the context of a multicultural Europe and a globalized world, language policies have arisen to promote the learning of languages other than the mother tongue. In the European Economic Community educational policies promote the learning of English as a lingua franca. [...]

2013 - 10.5565/rev/ciencies.91
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 25 (Juny 2013) , p. 26-34  
34.
4 p, 616.4 KB All about my eggs (o la ciència dels ous) : English - Science project / Anglès Vidal, Rosalia (INS Joan Amigó i Callau (L'Espluga de Francolí, Catalunya))
All about my eggs és una experiència didàctica aplicada a 1r d'ESO amb un enfocament competencial i interdisciplinari, basat en la metodologia AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres). [...]
"All about my eggs" is a educational experience carried out in 1st of ESO. This experience follows a competence-based and interdisciplinary approach, based on a CLIC methodol-ogy (Content Language Integrated Learning). [...]

2016 - 10.5565/rev/ciencies.23
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 32 (Desembre 2016) , p. 5-8 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
35.
5 p, 154.6 KB Enseñar en inglés / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Uno de los nuevos ejes estratégicos de las distintas reformas e intervenciones educativas, junto con las TIC (Tecnologías de la Información y la Comunicación), es el aprendizaje de idiomas, una de las grandes asignaturas pendientes del currículo. [...]
2009
Cuadernos de pedagogía, Num. 395 (Noviembre 2009) , p. 46-77  
36.
23 p, 415.6 KB From the CLIL craze to the CLIL conundrum : addressing the current CLIL controversy / Pérez Cañado, María Luisa (Universidad de Jaén. Departamento de Filología Inglesa)
This article provides an updated account of the evolution of Content and Language Integrated Learning (CLIL), from an initial period of CLIL craze to one of CLIL critique to, at present, what could be considered a CLIL conundrum. [...]
Este artículo realiza una revisión actualizada de la evolución del Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE), desde un periodo inicial de defensa de este enfoque hasta otro de crítica posterior, desembocando en una etapa de controversia. [...]
Cet article fournit une mise à jour de l'évolution de l'Enseignement de Matières par l'Intégration d'une Langue Étrangère (EMILE), d'une période initiale de la défense de cette approche à d'autres critiques ultérieures, conduisant à une période de controverse. [...]
Aquest article realitza una revisió actualitzada de l'evolució de l'Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE), des d'un període inicial de defensa d'aquest enfocament fins a un altre de crítica posterior, desembocant en una etapa de controvèrsia. [...]

2016 - 10.5565/rev/jtl3.667
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 1 (february-march 2016) , p. 9-31 (Invited Authors)  
37.
20 p, 859.2 KB Learning Opportunities Through a Student-generated assessment tool / Ploettner, Joan Catherine (Universitat Internacional de Catalunya)
The development of learning autonomy and the acquisition of professional discourse in a second language are current priorities of higher education content and language integrated learning (ICL-HE). Research regarding assessment of these objectives is lacking. [...]
El desenvolupament d'autonomia en l'aprenentatge i l'adquisició del discurs professional en una llengua addicional són prioritats de l'aprenentatge integrat de contingut i llengua en educació superior (ICL-HE). [...]
El desarrollo de la autonomía en el aprendizaje y la adquisición del discurso profesional en un idioma adicionalson prioridades del aprendizaje integrado de contenido y lengua en educación superior (ICL-HE). [...]
El desenvolupament de l'autonomia en l'aprenentatge i l'adquisició del discurs professional en un idioma adicionalson prioritats de l'aprenentatge integrat de contingut i llengua en educació superior (ICL-HE). [...]

2015 - 10.5565/rev/jtl3.628
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 4 (november-december 2015) , p. 62-81 (Articles)  
38.
8 p, 161.2 KB Reflecting on CLIL innovation : an interview with Do Coyle and Elisabet Pladevall / Piquer Vives, Inma (Universitat de Barcelona) ; Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
The authors reflect on the role of CLIL in experimental teaching, teacher education and university research, from discussions with Prof. Do Coyle (University of Aberdeen, Scotland) and Dr. Elisabet Pladevall (Universitat Autònoma de Barcelona, Catalonia), in the framework of the Masters in Advanced English Studies at the Universitat Autònoma de Barcelona (January 2014). [...]
Les autores reflexionen sobre el paper de l'AICLE (CLIL) en l'experimentació pedagògica, la formació docent i la investigació universitària, a partir de les converses mantingudes amb les professores Do Coyle (Universitat d'Aberdeen, Escòcia) i Elisabet Pladevall (Universitat Autònoma de Barcelona, Catalunya), en el marc del Màster Oficial en Estudis Anglesos Avançats de la Universitat Autònoma de Barcelona (gener de 2014). [...]
Las autoras reflexionan sobre el papel del AICLE (CLIL) en la experimentación pedagógica, la formación docente y la investigación universitaria, a partir de las conversaciones mantenidas con las profesoras Do Coyle (Universidad de Aberdeen, Escocia) y Elisabet Pladevall (Universitat Autònoma de Barcelona, Cataluña), en el marco del Máster Oficial en Estudios Ingleses Avanzados de la Universitat Autònoma de Barcelona (enero 2014). [...]
Les auteurs se penchent sur le rôle de l'EMILE dans l'enseignement expérimental, la formation des enseignants et la recherche universitaire, des discussions avec le professeur Do Coyle (Université d'Aberdeen, Ecosse) et Dr. [...]

2015 - 10.5565/rev/jtl3.610
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 1 (february-march 2015) , p. 86-93 (Interviews)  
39.
24 p, 1.2 MB Physical education and English integrated learning : how school teachers can develop PE-in-CLIL programmes / Coral Mateu, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
This paper provides school teachers of Physical Education (PE) with strategies to facilitate the development of Content and Language Integrated Learning (CLIL). The article begins by introducing the concept of CLIL and outlining the literature related to both the integration of physical education and language and recent research about PE-in-CLIL. [...]
L'article proporciona estratègies al professorat d'Educació Física que faciliten la incorporació i aplicació de programes d'Educació Física en AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llegües Estrangeres) als centres educatius. [...]
El presente artículo proporciona estrategias al profesorado de Educación Física para facilitar la incorporación y aplicación de programas de Educación Física en AICLE (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extrajeras). [...]
L'article fournit des stratégies aux enseignant(e)s d'éducation physique qui facilitent l'incorporation et l'application de programmes d'éducation physique en EMILE (Enseignement de Matières par l'Intégration d'une Langue étrangère) dans les centres éducatifs. [...]

2013
Temps d'educació, Núm. 45 (2013) , p. 41-64  

Articles : 51 registres trobats   inicianterior30 - 39següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.