Articles

Articles 50 registres trobats  inicianterior30 - 39següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
30.
6 p, 91.2 KB Facilitando la capacidad del alumnado de argumentar científicamente en inglés en una unidad didáctica CLIL de ciencias de bachillerato. El caso de los conectores lógicos / Quílez Pardo, Juan (Universitat Jaume I)
En este trabajo se comparan los resultados correspondientes a la capacidad de identificar y de utilizar en inglés los 'logical connectives' por parte de dos grupos de primero de bachillerato de ciencias del mismo centro educativo. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 4653-4658  
31.
6 p, 92.2 KB Integrar la enseñanza de la ciencia indagadora y la lengua extranjera en educación primaria : un estudio de caso sobre la experiencia en formación inicial de maestros / Cladera Artigues, Catalina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona)
La enseñanza integrada de ciencias e inglés en programas CLIL es una realidad en las aulas de primaria de Cataluña, lo que exige a los maestros ser expertos en ambas disciplinas. El proyecto Inquiry Based Science & English Learning in Primary Education (IBS&E) nace con la finalidad de formar maestros innovadores y competentes para llevar a cabo dicha integración disciplinar. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 4937-4942  
32.
22 p, 276.3 KB Formació inicial del professorat d'Educació Primària i internacionalització a casa : disseny i resultats preliminars del desplegament del Grau d'Educació Primària-Docència Universitaria en Anglès (GEP-DUA) / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
L'enfocament AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua) en l'educació primària exigeix professionals formats per actuar com a docents en aquest tipus de contexts. Sensible a aquesta qüestió, la UAB va posar en marxa al 2012 un programa pilot d'internacionalització a casa denominat «Grau d'Educació Primària - Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA), amb un 65-80% dels crèdits en anglès i amb un sistema d'accés propi. [...]
El enfoque (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua) en la educación primaria exige profesionales formados para actuar como docentes en este tipo de contextos. Sensible a esta cuestión, la UAB puso en marcha en el 2012 un programa piloto de internacionalización en casa denominado «Grado de Educación Primaria-Docencia en Inglés» (GEP-DUI), en el cual un 65-80% de los créditos se cursa en inglés y que cuenta con un sistema de acceso propio. [...]
Pour mettre en œuvre une approche EMILE (Enseignement de matières par l'intégration d'une langue étrangère) dans l'enseignement primaire, les professionnels doivent être formés au préalable pour pouvoir enseigner dans ce type de contextes. [...]
The CLIL (Content and Language Integrated Learning) approach in primary education calls for professionals trained to perform as teachers in contexts of this sort. Recognizing the importance of this issue, the UAB launched a pilot programme on internationalization at home in 2012. [...]

2016 - 10.1344/TE2017.52.2
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 11-32  
33.
9 p, 1.1 MB Ensenyar ciències i anglès a través de la docència compartida / Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En el context de l'Europa multicultural i d'un món globalitzat han fructificat les polítiques lingüístiques que promouen l'aprenentatge de llengües diferents a la llengua materna. En l'àmbit educatiu es promou l'aprenentatge de l'anglès, com a llengua franca de la comunitat econòmica europea, i l'enfocament AICLE (Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengua Estrangera), en el que una llengua estrangera és usada com a llengua d'instrucció d'altres matèries com per exemple les ciències, es troba vivint un procés d'expansió a Catalunya i arreu d'Europa. [...]
In the context of a multicultural Europe and a globalized world, language policies have arisen to promote the learning of languages other than the mother tongue. In the European Economic Community educational policies promote the learning of English as a lingua franca. [...]

2013 - 10.5565/rev/ciencies.91
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 25 (Juny 2013) , p. 26-34  
34.
23 p, 415.6 KB From the CLIL craze to the CLIL conundrum : addressing the current CLIL controversy / Pérez Cañado, María Luisa (Universidad de Jaén. Departamento de Filología Inglesa)
This article provides an updated account of the evolution of Content and Language Integrated Learning (CLIL), from an initial period of CLIL craze to one of CLIL critique to, at present, what could be considered a CLIL conundrum. [...]
Este artículo realiza una revisión actualizada de la evolución del Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE), desde un periodo inicial de defensa de este enfoque hasta otro de crítica posterior, desembocando en una etapa de controversia. [...]
Cet article fournit une mise à jour de l'évolution de l'Enseignement de Matières par l'Intégration d'une Langue Étrangère (EMILE), d'une période initiale de la défense de cette approche à d'autres critiques ultérieures, conduisant à une période de controverse. [...]
Aquest article realitza una revisió actualitzada de l'evolució de l'Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE), des d'un període inicial de defensa d'aquest enfocament fins a un altre de crítica posterior, desembocant en una etapa de controvèrsia. [...]

2016 - 10.5565/rev/jtl3.667
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 1 (february-march 2016) , p. 9-31 (Invited Authors)  
35.
8 p, 161.2 KB Reflecting on CLIL innovation : an interview with Do Coyle and Elisabet Pladevall / Piquer Vives, Inma (Universitat de Barcelona) ; Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
The authors reflect on the role of CLIL in experimental teaching, teacher education and university research, from discussions with Prof. Do Coyle (University of Aberdeen, Scotland) and Dr. Elisabet Pladevall (Universitat Autònoma de Barcelona, Catalonia), in the framework of the Masters in Advanced English Studies at the Universitat Autònoma de Barcelona (January 2014). [...]
Les autores reflexionen sobre el paper de l'AICLE (CLIL) en l'experimentació pedagògica, la formació docent i la investigació universitària, a partir de les converses mantingudes amb les professores Do Coyle (Universitat d'Aberdeen, Escòcia) i Elisabet Pladevall (Universitat Autònoma de Barcelona, Catalunya), en el marc del Màster Oficial en Estudis Anglesos Avançats de la Universitat Autònoma de Barcelona (gener de 2014). [...]
Las autoras reflexionan sobre el papel del AICLE (CLIL) en la experimentación pedagógica, la formación docente y la investigación universitaria, a partir de las conversaciones mantenidas con las profesoras Do Coyle (Universidad de Aberdeen, Escocia) y Elisabet Pladevall (Universitat Autònoma de Barcelona, Cataluña), en el marco del Máster Oficial en Estudios Ingleses Avanzados de la Universitat Autònoma de Barcelona (enero 2014). [...]
Les auteurs se penchent sur le rôle de l'EMILE dans l'enseignement expérimental, la formation des enseignants et la recherche universitaire, des discussions avec le professeur Do Coyle (Université d'Aberdeen, Ecosse) et Dr. [...]

2015 - 10.5565/rev/jtl3.610
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 8 Núm. 1 (february-march 2015) , p. 86-93 (Interviews)  
36.
24 p, 1.2 MB Physical education and English integrated learning : how school teachers can develop PE-in-CLIL programmes / Coral Mateu, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
This paper provides school teachers of Physical Education (PE) with strategies to facilitate the development of Content and Language Integrated Learning (CLIL). The article begins by introducing the concept of CLIL and outlining the literature related to both the integration of physical education and language and recent research about PE-in-CLIL. [...]
L'article proporciona estratègies al professorat d'Educació Física que faciliten la incorporació i aplicació de programes d'Educació Física en AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llegües Estrangeres) als centres educatius. [...]
El presente artículo proporciona estrategias al profesorado de Educación Física para facilitar la incorporación y aplicación de programas de Educación Física en AICLE (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extrajeras). [...]
L'article fournit des stratégies aux enseignant(e)s d'éducation physique qui facilitent l'incorporation et l'application de programmes d'éducation physique en EMILE (Enseignement de Matières par l'Intégration d'une Langue étrangère) dans les centres éducatifs. [...]

2013
Temps d'educació, Núm. 45 (2013) , p. 41-64  
37.
10 p, 115.6 KB L'aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera (AICLE) a Catalunya : estudis i experiències / Coral Mateu, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Lleixà Arribas, Teresa (Universitat de Barcelona)
L'aprenentatge integrat de continguts I llengua estrangera (AICLE) constitueix un enfocament que pren cada dia més força dins del context educatiu europeu i per això esdevé la principal justificació que ha portat a l'elaboració del present monogràfic. [...]
2013
Temps d'educació, Núm. 45 (2013) , p. 7-16  
38.
22 p, 823.8 KB L'aprenentatge de l'anglès a través de l'educació física : el programa 'Mou-te i aprèn'. English language acdquisition through Physical Education: the 'Mou-te i aprèn' programme / Coral Mateu, Josep (Universitat de Barcelona)
L'objecte d'estudi d'aquest article és la relació entre l'educació física i l'aprenentatge de la llengua anglesa, per mitjà de l'enfocament educatiu AICLE (CLIL, en anglès), concretat en el programa Mou-te i aprèn. [...]
El programa Mou-te i aprèn de aprendizaje integrado de contenidos de educación física y lengua inglesa se inició durante una licencia de estudios concedida por el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya el curso 2007-2008. [...]
L'objet d'étude de cet article est la relation entre 'éducation physique et l'apprentissage de la langue anglaise, grâce à la perspective éducative Content and Language Integrated Learning (CLIL), concrétisée dans le programme Mou-te i aprèn. [...]
The aim of this article is to explore the relationship between physical education and learning the English language through the CLIL (Content and Language Integrated Learning) approach, implemented through the Mou-te i aprèn ['Move yourself and learn'] programme. [...]

2010
Temps d'educació, Núm. 39 (2010) , p. 149-170  
39.
20 p, 1.7 MB Which score is adequate : approximation to the assessment rationale used in a Science through English CLIL written test / Fuentes Arjona, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Despite the surge of Content and Language Integrated Learning (CLIL) studies in many areas, assessment practices in CLIL contexts are considered to be much unaccounted for (Poisel, 2007; Hönig, 2009, Maggi, 2012). [...]
A pesar de la oleada de estudios sobre Aprendizaje Integrado de Contenido en Lengua Extranjera (AICLE) en varias áreas, las prácticas de evaluación en contextos AICLE continúan siendo escasas (Poisel, 2007; Hönig, 2009, Maggi, 2012). [...]
Tot i la onada d'estudis sobre Aprenentatge Integrat de Continguts en Llengua Estrangera (AICLE) en varies àrees, les pràctiques d'avaluació en contexts AICLE continuen sent escasses (Poisel, 2007; Hönig, 2009, Maggi, 2012). [...]

2013 - 10.5565/rev/jtl3.541
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 4 (November-December 2013) , p. 54-73  

Articles : 50 registres trobats   inicianterior30 - 39següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.