Articles

Articles 42 registres trobats  inicianterior32 - 41següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.02 segons. 
32.
18 p, 287.4 KB Transformar la supervisión escolar : ¿solo una aspiración o puede ser una meta razonable y posible? / Zorrilla Fierro, Margarita María (Instituto Nacional para la Evaluación de la Educación (México))
Los sistemas educativos son organismos vivos; por ello, el cambio es parte de su naturaleza. Sobre el cambio en educación, se trate de procesos o de instituciones, importa su contenido, su dirección u orientación, su velocidad, así como los actores que lo hacen posible. [...]
Els sistemes educatius són organismes vius; per això, el canvi és part de la seva naturalesa. Sobre el canvi en educació, es tracti de processos o d'institucions, importa el seu contingut, la seva direcció o orientació, la seva velocitat, així com els actors que el fan possible. [...]
Education systems are living organisms and that is why change is part of its nature. Regarding educational changes, whether they refer to processes or institutions, the important thing is the content, its direction or its orientation, its speed and the actors who make it possible. [...]

2013 - 10.5565/rev/educar.10
Educar, Vol. 49, Núm. 1 (gener-juny 2013) , p. 49-66  
33.
20 p, 731.9 KB El rol de los problemas en la elaboración de contenidos escolares de geografía. Reflexiones desde la reforma educativa en Argentina / Castro, Hortensia ; Minvielle, Sandra
En geografía, cada vez más se invoca la necesidad de organizar los contenidos escolares en torno a problemas, básicamente como una herramienta para otorgar significatividad o relevancia a los contenidos y garantizar, así, su carácter innovador. [...]
En geografia, cada vegada més s'invoca la necessitat d'organitzar continguts escolars al voltant de problemes, bàsicament com una eina per atorgar significativitat o relleu als continguts i garantir-ne, així, el caràcter innovador. [...]
En Géographie, chaque fois plus on invoque le besoin d'organiser les contenus scolaires autour de problèmes, comme un outil pour remarquer l'importance des contenus et garantir, ainsi, son caractère innovateur. [...]
The need to organize school contents around specific problems is increasingly invoked in Geography. Problems are considered a useful tool to give relevance to contents and therefore reassure its innovative character. [...]

2010 - 10.5565/rev/dag.858
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 56, Núm. 2 (2010) , p. 267-286  
34.
16 p, 146.6 KB Finalidades de la educación científica en secundaria : opinión del profesorado sobre la situación actual / Banet Hernández, Enrique (Universidad de Murcia)
En este artículo, se presenta el diagnóstico que, sobre algunos aspectos que caracterizan la situación actual de la educación científica en nuestro país, realiza una muestra de docentes de secundaria, implicados en iniciativas de innovación y/o investigación. [...]
This article represents a diagnosis of some aspects of the present situation of scientific education in Spain offered by a sample of secondary school teachers involved in research and/or innovation activities. [...]

2007 - 10.5565/rev/ensciencias.3756
Enseñanza de las ciencias, V. 25 n. 1 (2007) p. 5-20  
35.
5 p, 616.1 KB El Planificador proposa i la realitat disposa : algunes consideracions entorn de la reforma de l'any 70 i de les previsions de l'actual / Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Tatjer, Josep Mª (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació)
1995
Educació i història: revista d'història de l'educació, Núm. 2 (1995) , p. 99-103  
36.
20 p, 119.6 KB Reforma i contrareforma de la formació professional a la LGE i a la LOGSE : alguna lliçó de la història recent per a la situació actual? / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
L'objectiu de l'article és fer un breu resum de la història recent de la formació professional reglada a Catalunya i a Espanya, per entendre millor els canvis recents i donar llum a les discussions actuals sobre l'ensenyament secundari en general i la formació professional en particular. [...]
This article is a short summary of vocational educational training (inside the educational system) in Catalonia and Spain over the last few decades. The objectives are to understand the recent changes and to shed some light on the current discussion on the secondary school, particularly the vocational training track. [...]

2005
Educació i història: revista d'història de l'educació, Núm. 8 (2005) , p. 263-282  
37.
10 p, 383.6 KB Características de los ejercicios de prácticas de laboratorio incluidos en los libros de textos de Ciencias utilizados en Cataluña / Tamir, P. (Hebrew University (Jerusalem, Israel)) ; García Rovira, M. Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
The laboratory exercices in science textbooks used in grades 9 to 12 in Catalonian schools were content analyzed by three instruments: The Inquiry Leve1 Index (ILI), the Laboratory Assessment Inventory (LAI) and the Laboratory Dimenssions Inventory (LDI). [...]
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4644
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 3-12  
38.
24 p, 125.1 KB Profesión docente, equidad y exclusión social : desafíos y respuestas / Arnove, Robert F.
El artículo recoge un conjunto de reflexiones sobre los sistemas educativos de distintos países latinoamericanos, tomando como punto de partida la profesión docente y como ésta influye sobre la calidad y equidad de la educación. [...]
L'article recull un conjunt de reflexions sobre els sistemes educatius de diferents països llatinoamericans, prenent com a punt de referència la professió docent i com aquesta influeix sobre la qualitat i l'equitat de l'educació. [...]
This article considers a number of reflections concerning the teaching profession and how this impacts upon quality and equity in the educational systems of several Latin-American countries. It begins by analyzing the role educational systems play in the economic development of states, as well as how these may promote social reproduction. [...]

2007 - 10.5565/rev/educar.157
Educar, N. 39 (2007) p. 11-34  
39.
7 p, 388.0 KB Errores comunes sobre relatividad entre los profesores de enseñanza secundaria / Alemañ Berenguer, Rafael Andrés (Instituto de Bachillerato Jaime II (Alacant))
The limited understanding of the Principle of Relativity and its vague antl ambiguous formulation in most text-books, may be some of the sources of very common misconceptions on explaining this outstanding piece of the 20th century science. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4159
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 3 (1997) p. 301-307  
40.
18 p, 114.3 KB Evidence versus ideology in education policy; the recent history of initial teacher education in England and Wales and the implications for educational researchers as agents of change / Haydn, Terry (University of East Anglia. School of Education and Professional Development)
The last thirty years have seen a radical revision of the ways in which university graduates have been inducted into the teaching profession in England and Wales. Even within this relatively short time span, it is possible to discern a significant change in the manner in which change in this facet of education has been attempted. [...]
En els últims trenta anys, hem assistit a una reconsideració radical de la manera com els llicenciats universitaris han estat iniciats en l'ensenyament a Anglaterra i Gal·les. Malgrat que es tracti d'un breu espai de temps, és possible discernir un canvi significatiu en la manera com s'ha tractat de portar a terme un canvi en aquest aspecte de l'educació. [...]
En los últimos treinta años, hemos asistido a una reconsideración radical de los modos como los licenciados universitarios han sido iniciados en la enseñanza en Inglaterra y Gales. A pesar de tratarse de un breve lapso de tiempo, es posible discernir un cambio significativo en el modo como se ha tratado de llevar a cabo un cambio en este aspecto de la educación. [...]

2004 - 10.5565/rev/educar.242
Educar, N. 34 (2004) , p. 53-70  
41.
18 p, 101.1 KB L'ensenyament secundari comprensiu. Contradiccions i possibilitats de les reformes educatives / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Aquest article pretén analitzar els elements principals que configuren l'evolució dels sistemes educatius dels països desenvolupats, fent un èmfasi especial en l'ensenyament secundari. S'hi fa un repàs al paper de les reformes educatives en aquesta evolució, especialment de les anomenades «reformes comprensives», les que tenen com a objectiu unificar el currículum i integrar la formació acadèmica i la formació professional. [...]
The aim of this article is to analyse the principal features of educational systems evolution in developed countries, emphasising the secondary schooling. There is an overview of educational reforms, specially the reforms called comprehensives», that they want to unify the curricula and integrate academic and vocational education. [...]

2004 - 10.5565/rev/papers/v74n0.1089
Papers : revista de sociologia, N. 74 (2004) , p. 111-128  

Articles : 42 registres trobats   inicianterior32 - 41següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.