Articles

Articles 44 registres trobats  inicianterior33 - 42següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
33.
8 p, 921.2 KB Sistema de codificación y análisis de la calidad del dato para una intervención inclusiva en Educación Física / Fernández Cabrera, Jorge Miguel (Universidad de La Laguna) ; Rosa Sánchez, Carmen (Universidad de La Laguna) ; Jiménez, Francisco (Universidad de La Laguna) ; Navarro, Vicente (Universidad de La Laguna) ; Anguera Argilaga, María Teresa (Universitat de Barcelona)
This study analyzes the influence of an educational intervention to include students with physical disabilities in physical education in secondary education. Little or no involvement in this area may have negative effects on the development of basic motor skills and social relationships, as well as an adverse impact on the self, body image and confidence in these students' personal potential (autonomy). [...]
2012
Revista de psicología del deporte, Vol. 21, Núm. 1 (2012) , p. 67-73  
34.
12 p, 1.3 MB El blog como herramienta didáctica en el área de la educación física / Ros Martínez de Lahidalga, Iker (Universidad del País Vasco) ; Castillo Alvira, Daniel
La relevancia de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) está tomando un papel muy destacado en ámbitos educativos que hasta el momento no habían incorporado su uso, como es el caso de las clases de educación física. [...]
The relevance of Information Technology and Communication (ICT) is taking a major role in educational environments that until now had not implemented its use, such as in physical education classes. This paper made an exhaustive search of existing resources in the network and 205 blogs from the area were selected and analyzed the characteristics of them by using a descriptive analysis of the variables studied (authoring; tools and resources used to create the blog; analysis of their content; educational level to which they are directed; origin and frequency of blogs updating; number of visits and students participation). [...]

2012
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 24 (desembre 2012) , p. 1-12  
35.
12 p, 413.6 KB Física de semiconductores en la enseñanza básica de la electrónica: primeros pasos de un proceso de transposición didáctica / García-Carmona, Antonio (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Criado, Ana M. (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
El artículo plantea, como innovación didáctica, la introducción de nociones de física de semiconductores (FS) en Educación Secundaria Obligatoria (ESO). Se pretende así que los alumnos de la etapa adquieran un conocimiento básico del fundamento físico de los dispositivos electrónicos. [...]
This article proposes, as an educational innovation, the introduction of notions of semiconductor physics in the Compulsory Secondary Education, so that students at this stage may acquire a basic knowledge of the physical foundations of electronics. [...]

1989 - 10.5565/rev/ec/v29n1.71
Enseñanza de las ciencias, Vol. 29, Núm. 1 (1989) , p. 89-100  
36.
5 p, 118.9 KB Relación entre la universidad y la física como disciplina escolar : una perspectiva histórica / Aisenstein, Ángela ; López Arriazu, Francisco ; Soba, Alejandro
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
37.
14 p, 383.5 KB "Burnout" en profesores de educación física / Viloria, Hermes (Universidad de los Andes) ; Paredes, Maritza ; Paredes, Luis
En este trabajo se estudia la incidencia del Síndrome de Burnout en una muestra de profesores de Educación Física de la ciudad de Mérida (Venezuela). Para su evaluación se utilizó el MBI (Maslach y Jackson, 1981a). [...]
Here we study the incidence of the Burnout Syndrome in a sample of teachers of physical education from the city of Mérida (Venezuela). For assessment, the MBI (Maslach and Jackson, 1981) was used. The results point to the presence of the syndrome in this collective in the following percentages: low level of Burnout (41. [...]

2003
Revista de psicología del deporte, Vol. 12, Núm. 2 (2003) , p. 133-146  
38.
15 p, 676.0 KB Las propiedades psicométricas de la versión inicial del cuestionario de orientación a la tarea y al ego (teosq) adaptado a la educación física en su traducción al castellano / Peiró Velert, Carmen (Universitat de València) ; Sanchis Gimeno, José Ramón (Universitat de València)
El propósito de este trabajo es analizar las propiedades psicométricas de la versión inicial del cuestionario TEOSQ, en su traducción al castellano, aplicado al contexto de la educación física escolar y adaptado a tal efecto. [...]
The purpose of this paper is to analyse the psychometric properties of the Physical Education-Adapted Task and Ego Orientation in Sport Questionnaire (TEOSQ) in its initial Spanish language version applied within the context of and adapted to physical education in schools. [...]

2004
Revista de psicología del deporte, Vol. 13, Núm. 1 (2004) , p. 25-39  
39.
14 p, 222.2 KB Creencias y Actitudes hacia un Profesor de Educación Física en Silla de Ruedas : un Estudio de Caso / Molina Alventosa, Pere (Universitat de València) ; Valenciano Valcárcel, Javier (Universidad de Castilla-La Mancha)
This paper analyses the beliefs and attitudes towards a trainee PE teacher with a motor disability a. Interviews and a questionnaire were used in a qualitative case study. The results show a positive attitude by the students towards the disabled trainee's teaching. [...]
2010
Revista de psicología del deporte, Vol. 19, Núm. 1 (2010) , p. 137-149  
40.
14 p, 406.2 KB Construcción de una herramienta observacional para evaluar las conductas prosociales en las clases de educación física / Hernández Mendo, Antonio (Universidad de Málaga) ; Díaz Martínez, Francisco (Universidad de Málaga) ; Morales Sánchez, Verónica (Universidad de Málaga)
This study describes the construction and validation of an original, "ad hoc" taxonomic system that allows the pro-social behav io u rs produced during compulsory secon dary sch ool physical education classes to be observed. [...]
2010
Revista de psicología del deporte, Vol. 19, Núm. 2 (2010) , p. 305-318  
41.
4 p, 41.7 KB Opinió de l'alumnat de 3r d'ESO sobre la Física i Química / Suso, Esther de ; Bohigas, Xavier
Presentem els resultats d'una enquesta passada a l'alumnat de tercer d'ESO d'un IES de Barcelona. L'objectiu de l'enquesta és conèixer l'actitud de l'alumnat davant de la ciència.
2008 - 10.5565/rev/ciencies.232
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 10 (2008) p. 33-36  
42.
8 p, 740.4 KB Una nueva fuente de inspiración para la educación científica / López Rupérez, F.
In this paper, physics, epistemology and the teaching and learning of physics are presented as a transdisciplinary system. With such an approach, the fundamental principles of contemporary physics considered in a qualitative form -epistemological principles- are postulated as a source of inspiration for Science Education. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4272
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 249-256  

Articles : 44 registres trobats   inicianterior33 - 42següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.