Articles

Articles 724 registres trobats  inicianterior337 - 346següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
337.
3 p, 146.1 KB Fabiola Leyton. Los animales en la bioética. Tensión en las fronteras del antropocentrismo. Herder Editorial, S.L. (Barcelona, 2019) 200 p / Leiva Ilabaca, Carolina Cecilia
La noticia sobre el lanzamiento de un nuevo libro que tematiza la problemática animal desde una perspectiva ética es siempre una buena, máxime cuando la obra nace en cuna de lengua española de filiación latinoamericana. [...]
The news about the launch of a new book that thematizes the animal problem from an ethical perspective is always a good one, especially when the work is born in a Spanish language cradle of a Latin American filiation. [...]

2019 - 10.5565/rev/da.435
dA Derecho Animal : Forum of Animal Law Studies, Vol. 10 Núm. 2 (2019) , p. 227-229 (Reseñas)  
338.
14 p, 470.8 KB Aprendizajes, inclusión y justicia social en entornos educativos multiculturales / Jiménez Vargas, Felipe (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Lalueza Sazatornil, José Luis, (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Fardella, Carla (Universidad Andrés Bello)
En el escenario educativo actual, marcado por el incremento sistemático de grupos minoritarios en las aulas, así como por las desigualdades que se reproducen y actualizan en los contextos educativos, el desarrollo de propuestas inspiradas en principios de inclusión, multiculturalidad y justicia social cobran cada vez más relevancia. [...]
In the current educational setting, marked by a systematic increase in minority groups in classrooms and inequalities that are reproduced and modernized in educational contexts, the development of educational proposals modeled on the principles of inclusion, multiculturalism and social justice garners ever greater prominence and academic interest. [...]

2017 - 10.24320/redie.2017.19.3.830
Revista electrónica de investigación educativa (REDIE), Vol. 19, Núm. 3 (2017)  
339.
7 p, 490.1 KB Retos en el desarrollo de intervenciones psicológicas y la práctica asistencial en salud mental / Tortella-Feliu, Miquel 1965- (Universitat de les Illes Balears) ; Vázquez Valverde, Carmelo (Universidad Complutense de Madrid) ; Valiente, Carmen (Universidad Complutense de Madrid) ; Quero Castellano, Soledad (Universitat Jaume I) ; Soler, Joaquim (Soler Ribaudi) (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Montorio Cerrato, Ignacio (Universidad Autónoma de Madrid) ; Jiménez-Murcia, Susana (Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge) ; Hervás Torres, Gonzalo (Universidad Complutense de Madrid) ; García-Palacios, Azucena (Universitat Jaume I) ; Garcia-Campayo, Javier (Universidad de Zaragoza) ; Fernández-Aranda, Fernando (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Botella, Cristina (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Barrantes-Vidal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Baños, Rosa (Universitat de València) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Aunque hemos avanzado notablemente en el desarrollo de recursos preventivos y especialmente, en la eficacia de los tratamientos psicológicos que intentan paliar los trastornos mentales, estamos aún lejos de la situación óptima. [...]
Although we have made significant progress in the development of preventive tools and especially in the efficacy of the psychological treatments, we are still far from an optimal situation. This paper focuses on two major issues which we consider fundamental challenges and urges in this area: (a) the need for improving and spreading prevention, early intervention, and the promotion of mental health and (b) the need for greater dissemination of effective psychological treatments, the development of new interventions and greater understanding of the mechanisms of action of psychological treatments. [...]

2016 - 10.1016/j.clysa.2016.03.002
Clínica y salud, Vol. 27, núm. 2 (Enero 2016) , p. 65-71  
340.
26 p, 407.7 KB Lexical bundles in learner and expert academic writing / Navarro Gil, Noelia (Universidad Complutense de Madrid) ; Martínez Caro, Elena (Universidad Complutense de Madrid)
Lexical bundles (LBs) have been described as the 'building blocks of discourse'; in addition to being highly frequent in writing and reducing processing time for readers and writers, they also perform important functions in language. [...]
Els paquets lèxics (LBs) s'han descrit com a 'blocs de construcció del discurs'. A més de ser molt freqüents en l'escriptura, i de reduir el temps de processament per a lectors i escriptors, també exerceixen funcions importants en el llenguatge. [...]
Los paquetes léxicos (LBs) se describen como 'bloques de construcción del discurso'. Además de ser muy frecuentes en el habla y la escritura, y de reducir el tiempo de procesamiento para lectores y escritores, también desempeñan funciones importantes en el lenguaje. [...]
Les segments répétés (Lexical bundles, LBs) ont été décrits comme les « blocs de construction du discours » ; en plus d'être très fréquents à l'écrit et de réduire le temps procédural lors de la lecture et de l'écriture, ils remplissent également des fonctions importantes dans le langage. [...]

2019 - 10.5565/rev/jtl3.794
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 1 (february-march2019) , p. 65-90 (Articles)  
341.
24 p, 1.4 MB Atmospheric Carbon Dioxide variability at Aigüestortes, Central Pyrenees, Spain / Curcoll Masanes, Roger (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Camarero, Lluís (Centre d'Estudis Avançats de Blanes) ; Bacardit, Montserrat (Centre de Lauegi) ; Àgueda, Alba (Institut Català de Ciències del Clima) ; Grossi, Claudia (Institut Català de Ciències del Clima) ; Gacia, Esperança (Centre d'Estudis Avançats de Blanes) ; Font, Anna (King's College London) ; Morguí, Josep-Anton (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
In order to improve the understanding of the carbon cycle in the Pyrenean region, two atmospheric monitoring mountain stations were set up within the Long-Term Ecological Research node of Aigüestortes i Estany de Sant Maurici at Central Pyrenees, Spain. [...]
2019 - 10.1007/s10113-018-1443-2
Regional environmental change, Vol. 19, Issue 2 (February 2019) , p. 313-324  
342.
14 p, 2.9 MB Restoring our senses, restoring the Earth : fostering imaginative capacities through the arts for envisioning climate transformations / Galafassi, Diego (Stockholm University. Stockholm Resilience Centre) ; Tàbara, J. David 1964- , (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Heras López, María (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Humanity has never lived in a world of global average temperature above two degrees of current levels. Moving towards such High-End Climate Change (HECC) futures presents fundamental challenges to current governance structures and involves the need to confront high uncertainties, non-linear dynamics and multiple irreversibilities in global social-ecological systems. [...]
2018 - 10.1525/elementa.330
Elementa: science of the Anthropocene, Vol. 6 (Nov. 2018) , art. 69  
343.
35 p, 468.5 KB Annotation of interpreters' conversation management problems and strategies in a corpus of criminal trials in Spain : the case of non-renditions / Arumí Ribas, Marta ; Vargas-Urpi, Mireia
Although corpus-based research on conference interpreting has increased recently, for public service interpreting, there is still a lack of studies with data samples large enough to allow reliable generalizations about interpreter performance. [...]
2018 - 10.1075/tis.00023.aru
Translation and interpreting studies, Vol. 13, núm. 3 (2018) , p. 421-441  
344.
18 p, 550.4 KB Proyectos de investigación en los estudios universitarios : progreso de la observación a la indagación / Rosa, Silvina Mariana (Universidad de Buenos Aires. Departamento de Biodiversidad y Biología Experimental)
En este artículo se analizan los proyectos finales de investigación guiada de los estudiantes de un curso universitario de botánica. Este trabajo históricamente se ha centrado en la observación, pero consideramos que debería tener como objetivo promocionar la competencia de indagación. [...]
This paper seeks to analyze the final guided research projects of undergraduate botany students. This work has been focused on observational data, but we think that it should promote the inquiry competence. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2607
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 1 (2019) , p. 195-211 (Innovaciones Didácticas)  
345.
20 p, 342.5 KB Desempeños del alumnado de Educación Secundaria en la evaluación de una investigación científica en el contexto de la industria láctea / Pérez Vidal, David (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didácticas Aplicadas) ; Crujeiras Pérez, Beatriz (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didácticas Aplicadas)
En este estudio se analizan los desempeños de estudiantes de 2. º, 3. º y 4. º de ESO (14, 15 y 16 años) que cursan la asignatura de Física y química, cuando evalúan el diseño de una investigación sobre un problema de precipitación identificado en la industria láctea. [...]
In this paper we analyse the performance of 8th, 9th and 10th grade students (14, 15 and 16 years old respectively), attending Physics and Chemistry lessons, when assessing the design of scientific research on a precipitation problem identified in the dairy industry. [...]

2019 - 10.5565/rev/ensciencias.2544
Enseñanza de las ciencias, Vol. 37 Núm. 1 (2019) , p. 5-23 (Investigaciones Didácticas)  
346.
22 p, 163.5 KB El derecho de la infancia a ser investigada correctamente / Bernuz Beneitez, María José (Universidad de Zaragoza. Departamento de Derecho Penal, Filosofía del Derecho e Historia del Derecho)
Este trabajo presenta algunas reflexiones sobre la posibilidad de que las distintas consideraciones éticas que deben tenerse en cuenta cuando se realiza investigación con niños y niñas no se perciban como simples recomendaciones, sino que puedan conformarse como un derecho que exige el cumplimiento de algunas obligaciones al científico social que investiga en ese contexto. [...]
Aquest treball presenta algunes reflexions sobre la possibilitat que les diferents consideracions ètiques que cal tenir en compte quan es fa recerca amb infants no es percebin com a simples recomanacions, sinó que puguin conformar-se com un dret que exigeix el compliment d'algunes obligacions al científic social que investiga en aquest context. [...]
This paper presents some reflections on the possibility that the different ethical considerations when carrying out a research with children can be shaped as a right and not just simple recommendations. [...]

2019 - 10.5565/rev/papers.2492
Papers : revista de sociologia, Vol. 104 Núm. 3 (2019) , p. 381-402 (Artículos)  

Articles : 724 registres trobats   inicianterior337 - 346següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.