Articles

Articles 47 registres trobats  inicianterior34 - 43següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
34.
24 p, 699.7 KB Sostenibilitat i modalitats turístiques : una anàlisi de casos a Catalunya / Torres Delgado, Anna (Universitat de Barcelona. Departament de Geografia Física i Anàlisi Geogràfica Regional)
El present article té com a objectiu exposar els resultats obtinguts de l'aplicació d'un sistema d'indicadors de sostenibilitat sociocultural, econòmica i ambiental en diferents municipis turístics de Catalunya (Salou, Naut Aran, Tarragona i Llavorsí). [...]
El presente artículo tiene como objetivo exponer los resultados obtenidos de la aplicación de un sistema de indicadores de sostenibilidad sociocultural, económica y ambiental en diferentes municipios turísticos de Cataluña (Salou, Naut Aran, Tarragona y Llavorsí). [...]
Cet article vise à présenter les résultats de la mise en place d'un système d'indicateurs de développement durable, sur les axes socioculturel, économique et environnemental, dans différentes communes touristiques de la Catalogne (Salou, Naut Aran, Tarragone et Llavorsí). [...]
The aim of this paper is to present the results for the implementation of a set of indicators of social-cultural, economical and environmental sustainability in different municipalities of Catalonia (Salou, Naut Aran, Tarragona and Llavorsí). [...]

2010 - 10.5565/rev/dag.820
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 56, Núm. 3 ( 2010) , p. 479-502  
35.
18 p, 688.9 KB El desarrollo turístico en Cataluña en los dos últimos siglos : una perspectiva transversal / Garay Tamajón, Luis Alfonso ; Cànoves, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Este estudio realiza una revisión global del desarrollo turístico en Cataluña en los dos últimos siglos desde una perspectiva transversal. La idea principal es que, en este proceso de desarrollo en el territorio definido como destino, influyen diferentes fuerzas estructurales de carácter cultural, social, tecnológico y económico. [...]
Aquest estudi realitza una revisió global del desenvolupament turístic a Catalunya al llarg dels dos últims segles des d'una perspectiva transversal. La idea principal és que, en aquest procés de desenvolupament al territori definit com a destinació, hi influeixen diferents forces estructurals de caràcter cultural, social, tecnològic i econòmic. [...]
A partir d'une perspective transversale, cette étude réalise une révision globale du développement touristique en Catalogne au cours des deux derniers siècles. L'idée principale est que dans ce processus de développement du territoire défini comme une destination, on constate l'influence de différentes forces structurantes à caractères culturel, social, technologique et économique. [...]

2009
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 53 (2009) p. 29-46  
36.
15 p, 103.1 KB A Geographer's Gaze at Tourism / Jansen-Verbeke, Myriam
The meaning and content of international tourism has shifted from Greek and Roman travel to a modern and complex phenomenon in the 21st century. All along this time path the scientific interest in tourism has changed from a descriptive and encyclopaedic knowledge of places and people to a discipline in its own right. [...]
El significat i el contingut del turisme internacional ha variat molt des dels viatges dels grecs i els romans fins al fenomen modern i complex del segle XXI. A llarg d'aquest recorregut, l'interès científic pel turisme també ha canviat des del coneixement descriptiu i enciclopèdic de llocs i pobles fins arribar a constituir una disciplina científica en si mateixa. [...]
El significado y el contenido del turismo internacional ha cambiado mucho desde los viajes de griegos y romanos hasta el fenómeno moderno y complejo del siglo XXI. Durante este recorrido, el interés científico por el turismo también ha cambiado desde el conocimiento descriptivo y enciclopédico de lugares y pueblos, hasta llegar a erigirse en una disciplina científica por sí misma. [...]
La signification et le contenu du tourisme international a beaucoup changé depuis les voyages de Grecs et des Romains jusqu'au phénomène moderne et complexe du tourisme en ce début de XXIème siècle. [...]

2008
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 52 (2008) p. 15-29  
37.
31 p, 1.1 MB Ordenación del territorio, escasez de recursos hídricos, competencia de usos e intensificación de las demandas urbano-turísticas en la Comunidad Valenciana / Rico Amorós, Antonio M. (Universitat d'Alacant. Institut Interuniversitari de Geografia) ; Hernández Hernández, María (Universitat d'Alacant. Institut Interuniversitari de Geografia)
A partir del acusado desequilibrio espacial de recursos hídricos existente en la Comunidad Valenciana, intensificado por la demanda, se analizan las competencias en torno al agua, que se plantean entre los regadíos y los abastecimientos urbano-turísticos. [...]
A partir de l'acusat desequilibri espacial de recursos hídrics existent a la Comunitat Valenciana, intensificat per la demanda, analitzem les competències entorn de l'aigua que es plantegen entre els regadius i els proveïments urbanoturístics. [...]
À partir de l'accusé déséquilibre spatial de recours hydriques existant dans la Communauté Valencienne, intensifié par la demande, on analyse les compétences autour de l'eau, qu'ils se posent entre les arrosable et les ravitaillements urbain-touristiques. [...]
From a pronounced spatial inbalance of water resources in the Valencia Region, intensified by demand, the paper analyses competition for water between irrigated lands and urban-tourist areas. A determining factor is the deficient quality of available water resources. [...]

2008
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 51 (2008) p. 79-109  
38.
14 p, 405.9 KB Turismo religioso en Montserrat : montaña de fe, montaña de turismo / Cànoves, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Montserrat es un importante destino turístico en Cataluña, que recibe un millón de visitantes a lo largo del año. La montaña de Montserrat se sitúa como el primer símbolo más reconocido en Cataluña. [...]
Montserrat est une importante destination touristique en Catalogne, qui reçoit un million de visiteurs tout au long de l'année. La montagne de Montserrat se place comme le premier symbole plus reconnu en Catalogne. [...]

2006
Cuadernos de turismo, Núm. 18 (julio-diciembre, 2006) , p. 63-76  
39.
5 p, 176.5 KB Jornades sobre el turisme en els espais litorals : turisme, territori i estratègies de desenvolupament. (Girona, 29, 30, 31 de març i 1 d'abril de 1995) / Donaire, José A. ; Fraguell, Rosa M. ; Mundet i Cerdan, Lluis
Les jornades sobre el turisme en els espais litorals: "Turisme, territori i estratègies de desenvolupament", han estat un fòrum de discussió i debat sobre la vigència del model turístic tradicional i, al mateix temps, han estat una plataforma per a la reformulació d'aquest model. [...]
Las jornadas sobre el turismo en los espacios litorales: "Turisme, territori i estratègies de desenvolupament", han sido un foro de discusión y debate sobre la vigencia del modelo turístico tradicional y, al mismo tiempo, una plataforma para la reformulación de este modelo. [...]
Les jornées sur le tourisme dans les espaces litoraux: "Turisme, territori i estratrègies de desenvolupament" ont été un forum de débat sur la vigence du modèle touristique traditional et, au même temps, on été una plataforme pour la réformulation de ce model-ci. [...]
The congress about tourism in the coastal spaces: "Turisme, territori i estratègies de desenvolupament, has been a place of debate and discussion about nowadays validity of the traditional model of tourisrn and at the sarne time a platform to reformulate this model. [...]

1996
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 28 (1996) p. 181-185  
40.
14 p, 464.1 KB Geografia, turisme i màrqueting : Una barreja impossible o una barreja necessària? / Mundet i Cerdan, Lluis (Universitat de Girona. Secció de Geografia)
El postmodernisme ha situat l'economia en una posició central dins de la nostra societat, la racionalitat del mercat ho envaeix tot. Els llocs, seguint aquesta tendència, s'han equiparat a la resta de productes i, per tant, es compren i es venen com a tals, els individus s'identifiquen més aviat com a consumidors que com a ciutadans, i el consumisme apareix com una activitat central dins de la nostra societat. [...]
El postmodernismo ha situado la economía en una posición central dentro de nuestra sociedad, la racionalidad del mercado lo invade todo. Los lugares, siguiendo esta tendencia, se han equiparado al resto de productos y, por tanto, se compran y se venden como tales, los individuos se identifican antes como consumidores que como ciudadanos, apareciendo el consumismo como una actividad central dentro de nuestra sociedad. [...]
Le postmodernisme, a entraîné le positionnement de l'économie au beau milieu de notre société, la rationalité du marché a tout envahi. D'où il suit que les endroits, se sont alignés aux restants produits, de sorte qu'ils sont achetés et vendus comme tels. [...]
The economy has acquired a central position within our society in postmodernism. Market rationality invades everywhere. As a result, places have been commoditized in such a way that they are bought and sold like any other commodity. [...]

1996
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 29 (1996) p. 71-86  
41.
13 p, 117.5 KB Las tecnologías de la información y la comunicación en el desarrollo del turismo rural / Blanco-Romero, Asunción ; Cànoves, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
El presente artículo destaca la importancia de las tecnologías de la información y la comunicación (en adelante TIC) en el desarrollo rural y, concretamente, en el turismo rural. En la primera parte, se reflexiona sobre la evolución de las TIC, mostrando como éstas configuran una nueva arquitectura espacial donde cada ámbito territorial debe aprovechar y potenciar sus recursos. [...]
El present article destaca la importància de les tecnologies de la informació i la comunicació (en endavant TIC) en el desenvolupament rural i, en concret, en el turisme rural. En un primer apartat, es reflexiona sobre l'evolució de les TIC i es mostra com aquestes configuren una nova arquitectura espacial on cada àmbit territorial ha d'aprofitar els seus recursos i potenciar-los. [...]
Le présent article souligne l'importance que les technologies de l'information et la communication (désormais TIC) peuvent représenter pour le développement rural et concrètement pour le tourisme rural. [...]
The present article emphasizes the importance that technologies of the information and communication (TICs) can achieve, particularly for rural development and for rural tourism. The first part reflects on the eolution of the TICs, showing how these technologies configure a new space architecture, where each territorial scope must take advantage of its resources, and improve them. [...]

2005
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 46 (2005) p. 105-117  
42.
26 p, 1.4 MB Anàlisi de la freqüentació d'ús a les platges i estudi de paràmetres de sostenibilitat associats / Mas Parera, Llorenç ; Blázquez-Salom, Macià
L'estudi de la freqüentació d'ús de les platges ha esdevingut necessari a partir dels processos de massificació que s'hi reprodueixen, especialment a destinacions turístiques. La voluntat d'aquest article és explicar les pautes de consum del recurs platja per part dels usuaris, mesurar la seva eficiència turística i d'oci, i alhora aconseguir una caracterització de les platges segons les seves funcionalitats. [...]
La necesidad del estudio de la frecuentación de uso de las playas se hace patente a partir de los procesos de masificación que se dan en estos espacios, especialmente en los destinos turísticos. El objetivo de este artículo es explicar las pautas de consumo del recurso playa por parte de los usuarios, medir su eficiencia turística y de ocio, y al mismo tiempo conseguir una caracterización de las playas según sus funcionalidades. [...]
L'étude de la fréquentation des plages est devenue nécessaire à cause des processus de massification qui s'y produisent, spécialement dans les destinations touristiques. Le but de cet article est d'expliquer les règles de consommation de l'usager qui fréquente les plages, de mesurer son efficacité touristique, et en même temps d'obtenir une caractérisation des plages selon leurs fonctionnalités. [...]
Due to the overcrowding of beaches, it has become necessary to study their frequency of use, particularly in tourist destinations. The aim of this article is to explain the consumption patterns that reflect how beaches are used, to measure how effective beaches are from the perspective of tourism and leisure and also to characterize them according to their functions. [...]

2005
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 45 (2005) p. 15-40  
43.
11 p, 78.4 KB Propietat, indústria i turisme : una reflexió sobre l'estat actual de les colònies tèxtils del Baix Berguedà / Vall Casas, Pere
La manca d'estudis sobre l'estat actual de les colònies tèxtils catalanes compromet la seva revaloració pel desconeixement de la nova realitat humana i econòmica. L'anàlisi de l'estructura de la propietat i les dinàmiques industrial i turística d'una mostra emblemàtica qüestiona la pretesa marginalitat de les colònies i aporta arguments per afrontar el seu futur amb confiança. [...]
La falta de estudios sobre el estado actual de las colonias textiles catalanas dificulta su revalorización por el desconocimiento de la nueva realidad humana y económica. El análisis de la estructura de la propiedad y las dinámicas industrial y turística de una muestra emblemática pone en entredicho la pretendida marginalidad de las colonias y aporta argumentos para afrontar su futuro con confianza. [...]
Le manque d'études sur l'état actuel des colonies industrielles textiles en Catalogne fait difficile leur récupération pour le méconnaissance de la nouvelle réalité humaine et éco- nomique. L'étude de la structure de la propriété et les dynamiques industrielle et touristique de quelques colonies représentatives offrit des arguments pour affronter leur futur avec confiance. [...]
There are few studies about current state of catalonian textile colonies. It risks its revalue due to the lack of knowledge about a new human and economic reality. An emblematic sample of colonies has been used to analyze property structure and industrial and touristic dynamics. [...]

2001
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 38 (2001) , p. 109-119  

Articles : 47 registres trobats   inicianterior34 - 43següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.