Articles

Articles 47 registres trobats  inicianterior37 - 46següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
37.
13 p, 101.8 KB Cómo hombres y mujeres aprenden movimientos de manera autodirigida : diferencias de género en la utilización de las estrategias de aprendizaje / Bund, Andreas (Oldenburg Universität)
Learning strategies, defined as specific and situational learning activities, have been a topic of psychological research for many years, mostly in academic context. The findings indicate gender differences in the use of learning strategies. [...]
2008
Revista de psicología del deporte, Vol. 17, Núm. 1 (2008) , p. 71-83  
38.
6 p, 133.8 KB Shot differences between professional (ACB) and amateur (EBA) basketball teams : multifactorial study / Ibáñez Godoy, Sergio José (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Feu Molina, Sebastian (Universidad de Extremadura. Facultad de Cièncias de la Educación) ; García Rubio, Javier (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Parejo, Isabel (Universidad de Extremadura. Facultad de Ciencias del Deporte) ; Cañadas Alonso, María (Universidad de Murcia. Facultad de Ciencias del Deporte)
The shot is the game action in which the rest of the players' actions culminate, allowing them to achieve the goal of the game, to score. In this action several factors intervene which condition its execution. [...]
2009
Revista de psicología del deporte, Vol. 18, Núm. 3 (2009) , p. 313-317  
39.
17 p, 1.0 MB Errores de razonamiento fundamentales en la psicología de la impersonalidad / Lamiell, James T. ; Lee, Naomi
Lo que aquí planteamos es si la investigación de las diferencias individuales sirve a los intereses de la teoría de la personalidad. Durante mucho tiempo, el pensamiento convencional viene manteniendo que sí lo hace. [...]
In this article we raise the issue of whether research on individual differences contributes to personality theory. Conventional wisdom has long held that it does. In this article we defend the opposing view. [...]

2010 - 10.5565/rev/qpsicologia.722
Quaderns de psicologia, Vol. 12, Núm. 1 (2010) , p. 075-091  
40.
16 p, 420.6 KB La relevancia de la educación científica : actitudes y valores de los estudiantes relacionados con la ciencia y la tecnología / Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears. Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació) ; Manassero Mas, María Antonia (Universitat de les Illes Balears. Departament de Psicologia)
La relevancia de la educación científica (ROSE) es un programa internacional de investigación comparativa basado en un cuestionario que explora los factores afectivos de la educación científica desde la perspectiva de los que aprenden. [...]
The Relevance of Science Education project (ROSE) is an international comparative questionnaire-based programme of research that explores a range of affective factors of school science education from the perspective of learners. [...]

2009
Enseñanza de las Ciencias, V. 27 n. 1 (2009) p. 33-48  
41.
12 p, 577.9 KB Area and Volume Restoration in Elastically Deformable Solids / Kelager, Micky (University of Copenhagen. Department of Computer Science) ; Fleron, Anders (University of Copenhagen. Department of Computer Science) ; Erleben, Kenny (University of Copenhagen. Department of Computer Science)
This paper describes an improvement of a classical energy-based model to simulate elastically deformable solids. The classical model lacks the ability to prevent the collapsing of solids under influence of external forces, such as user interactions and collision. [...]
2005 - 10.5565/rev/elcvia.104
ELCVIA : Electronic Letters on Computer Vision and Image Analysis, V. 5 n. 3 (2005) p. 32-43  
42.
26 p, 519.6 KB Differences and inequalities : the «double marginality» of East Central European feminist geography / Timár, Judit
The hegemony of Anglo-American work in geography has become obvious recently and has been the target of sharp criticism by critical geographers. In contrast, although in a different social, cultural, economic and institutional context and to a varying degree, the geographical knowledge (within rather masculinist disciplines) which we feminist geographers produce plays a marginal role the world over. [...]
L’hegemonia de la geografia realitzada en el món anglosaxó és cada cop més present i ha estat objecte de durs retrets per part dels geògrafs crítics. Per altra banda, tot i que en un context social, cultural, econòmic i institucional diferent i en un grau distint, el coneixement geogràfic (dins de disciplines bastant masculinitzades) que les geògrafes feministes produïm, desenvolupa un paper marginal en el món. [...]
La hegemonía de la geografía realizada en el mundo anglosajón es cada vez más presente y ha sido objeto de duros juicios por parte de los geógrafos y las geógrafas críticos. Por otro lado, a pesar de un contexto social, cultural, econòmico e institucional diferente i en grado distinto, el conocimiento geográfico (dentro de disciplinas bastante masculinizadas) que las geógrafas feministas producimos, desempeña un papel marginal en el mundo. [...]
L’hégémonie de la géographie réalisée au monde anglo-saxon c’est de plus en plus présente et elle a été objet de fortes critiques de la part des géographes critiques. D’un autre côté, malgré que dans un contexte social, culturel, économique et institutionnel différent, la connaissance géographique (dans des disciplines de plus en plus masculinisés) que les géographes féministes font, il joue un rôle marginal dans le monde. [...]

2007
Documents d'anàlisi geogràfica, N. 49 (2007) p. 73-98  
43.
18 p, 676.7 KB Representaciones ecológicas en la infancia y estilos de vida / Villuendas, Ma. Dolores (Universidad de Granada. Facultad de Psicología) ; Liébana, José A. (Universidad de Granada. Facultad de Psicología) ; Fernández, Remedios (Universidad de Granada. Facultad de Psicología) ; Córdoba, Francisco (Universidad de Granada. Facultad de Psicología)
En aquest treball, hi analitzem diferents concepcions de les funcions simbòliques de les representacions, i des d’aquest plantejament indaguem si els nens i les nenes de diferents cultures i edats mostren similituds en els estils i en les maneres d’entendre la vida i el seu manteniment. [...]
In this paper, we analyse the different conceptions of the symbolic functions of representations. Based on this we explore if boys and girls of different cultures and age groups show similarities in their ways of understanding life and how it is maintained. [...]
En este trabajo, analizamos diferentes concepciones de las funciones simbólicas de las representaciones, y desde este planteamiento indagamos si niños y niñas de distintas culturas y edades muestran similitudes en los estilos y formas de entender la vida y su mantenimiento. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.182
Educar, N. 36 (2005) p. 13-30  
44.
11 p, 49.0 KB Tres típics tòpics / Sellent Arús, Joan
Aquest article fa una sèrie de reflexions a l'entorn de l'ofici de traduir (amb un èmfasi especial en la traducció literària), a partir de l'experiència personal i professional de l'autor i recorrent a tres dels tòpics més generalitzats sobre la traducció, sobre el paper del traductor en el panorama literari i cultural i, en definitiva, sobre el que significa la traducció. [...]
This article reflects on the craft of translating (with special emphasis on literary translation), taking its author's personal and professional experience as a starting point and resorting to three of the most widespread clichés about translation, about the translator's role in the literary and cultural scene and, all in all, about the actual meaning of the translator's activity. [...]

2004
Quaderns : revista de traduccio, N. 11 (2004) , p. 203-213  
45.
13 p, 308.7 KB Geolinguistics and haematology : the case of Britain / Viereck, Wolfgang
The spatial stratification of human and cultural facts on the one hand and of biological facts on the other have indeed attracted scholars' attention for a rather long time. With the discovery of the human blood groups in Würzburg, near Bamberg, Germany, early this century these interdisciplinary attempts gained new momentum. [...]
1998
Links & Letters, N. 5 (1998) , p. 167-179  
46.
15 p, 574.6 KB El uso de la tecnología en el aula de matemáticas : diferencias de género desde la perspectiva de los docentes / Ursini, Sonia ; Sánchez, Gabriel ; Orendain, Mónica ; Butto, Cristianne
Desde 1997 la Secretaría de Educación Pública en México ha promovido el proyecto nacional EMAT (Enseñanza de las Matemáticas con Tecnología) usando computadoras y calculadoras TI-92 para apoyar la enseñanza de las matemáticas en la escuela secundaria (alumnos entre 12 y 15 años de edad). [...]
Since 1997 the Ministry of Education in Mexico has been sponsoring the national project EMAT (Teaching Mathematics with Technology) in which computers and TI-92 calculators are used to support the teaching of mathematics at secondary school level (children aged 12 to 15). [...]

2004
Ensenanza de las Ciencias, V. 22 N. 3 (2004) , p. 409-424  

Articles : 47 registres trobats   inicianterior37 - 46següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.