Articles

Articles 61 registres trobats  inicianterior45 - 54següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
45.
18 p, 369.5 KB La importancia conservacionista de las comunidades indígenas de la Reserva de Bosawás, Nicaragua : un modelo de flujos / Cordón, María Rosa (Universidad de Córdoba) ; Toledo, Víctor M. (Universidad Nacional Autónoma de México. Centro de Investaciones en Ecosistemas)
Hoy existen en el mundo alrededor de 109,000 áreas naturales protegidas representando el 11. 5% de la superficie terrestre del planeta (WDPA 2005), buena parte de las cuales se traslapan a, o se encuentran rodeadas de, territorios pertenecientes a pueblos indígenas. [...]
There are currently some 109,000 protected natural areas around the world, representing 11. 5% of the land on the planet (WDPA 2005). An important portion of these protected areas overlap or are surrounded by territories belonging to indigenous peoples. [...]

2008
Revibec : revista de la Red Iberoamericana de Economia Ecológica, V. 7 (2008) p. 43-60  
46.
6 p, 320.9 KB El papel del péndulo en la construcción del paradigma newtoniano / Solaz-Portolés, Joan Josep (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Sanjosé López, Vicent (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
This paper shows the important role of one of the most common instruments, the pendulum, in the construction of the newtonian paradigm. From the analysis of some interesting applications carried out by the greatest scientists of that time, we conclude that the appropriate use of the pendulum in the classroom can be an easy way to introduce historical and epistemological evolution of basic physical concepts.
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4657
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 95-100  
47.
7 p, 262.9 KB La masa no se crea ni se destruye ¿Estáis seguros? / Oñorbe de Torre, A. (I.B. Emilia Pardo Bazán (Madrid)) ; Sánchez Jiménez, J. M. (Universidad de Alcalá. Departamento de Química Analítica, Química Física y Ingeniería Química)
From the very outset of the study of chemistry, the concepts of mass, physical and chemical transformations of matter and the law of conservation are fundamental. However, in reality, the learning of these concepts that pupils believe they understand is not very secure. [...]
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4664
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 2 (1992) p. 165-171  
48.
25 p, 147.2 KB Valoración rápida de la biodiversidad en cayos al sureste de la Ciénaga de Zapata (Cuba) / Borroto Páez, Rafael (Instituto de Ecología y Sistemática (Cuba)) ; Labrada Pons, Miriam (Instituto de Geografía Tropical (Cuba)) ; Mancina, Carlos A. (Instituto de Ecología y Sistemática (Cuba)) ; Oviedo, Ramona (Instituto de Ecología y Sistemática (Cuba))
Se realizó una valoración rápida de la biodiversidad en cayos y algunas zonas costeras al sureste de la Reserva de la Biosfera Ciénaga de Zapata, importante zona biodiversa de Cuba y la región caribeña. [...]
We carried out a rapid assessment of the biodiversity in some keys and adjacent coastal zones Southeast Ciénaga de Zapata Biosphere Reserve. This area constitutes an important biodiverse zone of Cuba and the Caribbean region. [...]

2007
Orsis, V. 22 (2007) p. 9-33  
49.
12 p, 553.3 KB El paradigma de las concepciones alternativas y la formación de los profesores de ciencias / Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears. Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació)
The pre-service education of science teachers is empirically studied in the framework provided by the paradigm of alternative conceptions by means of 13 simple usual Physics questions. The rates of pre-service teachers' alternative conceptions show a strong resemblance with those found in previous research even with students. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4478
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 3-14  
50.
12 p, 588.4 KB El concepto de energía en los libros de textos : de las concepciones previas a la propuesta de un nuevo sublenguaje / Michinel, J. L. (Universidad Central de Venezuela. Escuela de Física) ; D'Alessandro Martínez, Antonio (Universidad Central de Venezuela. Escuela Luis Razetti)
In this work are studied the already existing interpretations and conceptions on the concept of energy and other allied concepts in Basic Physics textbooks commonly used in the initial courses at university and in courses prior to university level (Basic School) being given in Venezuela. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4424
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 369-380  
51.
11 p, 485.4 KB La energía como núcleo en el diseño curricular de la física / Pérez-Landazábal, M. C. ; Favieres, A. ; Manrique del Campo, Mª J. ; Varela, P.
A research' study on an approach to Physics teaching, at a basic level, centered on energy is presented. This study, framed on the Constructivist theory of learning, has led to the design of curricula materials and their implementation and evaluation in secondary classrooms. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4283
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 1 (1995) p. 55-65  
52.
8 p, 470.1 KB El desarrollo sostenible y el futuro de la enseñanza de las ciencias / Sáez, Mª J. ; Riquarts, K.
Although the idea of sustainable development came up in the first reports of the Club of Rome some twenty years ago, it was not taken into account by educationalists until the late eighties. The paper discusses two issues that have emerged from that of sustainable development: a) the operative consequences of this concept for citizens; b) the consequences for the educational system and curriculum. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4224
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 175-182  
53.
4 p, 191.1 KB Cambios químicos y conservación de la masa... ¿Está todo claro? / Landau, L. (Universidad de Buenos Aires) ; Lastres, L. (Universidad de Buenos Aires)
In this paper the authors present results obtained along three years in evaluations made to the students entering the first Chemistry course in the Buenos Aires University, referred to the law of conservation of matter and the concept of chemical change. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4223
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 171-174  
54.
18 p, 922.5 KB Conocimiento profesional y epistemología de los profesores I: Teoría, métodos e instrumentos / Porlán Ariza, Rafael (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Rivero García, Ana (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales) ; Martín del Pozo, Rosa (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales, Sociales y Matemáticas)
We present in this article the theoretic and methodological frame of the studies carried out by the authors on teacher's professional knowledge and epistemological conceptions, taking as a reference the bases of the Model of Investigation at the School and the IRES curricular project. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4173
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 155-171  

Articles : 61 registres trobats   inicianterior45 - 54següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.