Articles

Articles 72 registres trobats  inicianterior45 - 54següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
45.
27 p, 831.4 KB Recontextualización de políticas y (cuasi)mercados educativos : un análisis de las dinámicas de demanda y oferta escolar en Chile / Verger, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Zancajo, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona)
El artículo cuestiona las asunciones de la teoría de la elección pública en educación mediante el análisis del funcionamiento de los mecanismos de mercado y de las dinámicas de oferta y demanda educativa en Chile - el país del mundo que ha adoptado políticas de cuasi-mercado educativo por un período más largo y a mayor escala. [...]
This article challenges the main assumptions of public choice theory in education by analyzing the functioning of market mechanisms and the educational offer and demand dynamics in Chile - the country that has adopted quasimarket policies in education for a longer period and at a larger scale. [...]
O artigo questiona os pressupostos de escolha público em educação por meio da análise do funcionamento dos mecanismos de mercado ea dinâmica de oferta e demanda de educação no Chile - país que adotou políticas quase-mercado educação para um período mais longo e de maior escala. [...]

2016 - 10.14507/epaa.24.2098
Education policy analysis archives, Vol. 24, Núm. 27 (2016)  
46.
32 p, 527.9 KB Modernización conservadora y privatización en la educación : el caso de la LOMCE y la Nueva Gestión Pública / Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials
Las políticas de privatización educativa se han convertido en un fenómeno global. En España, el partido conservador ha promovido una modernización conservadora en la educación mediante la Ley Orgánica de Mejora de la Calidad Educativa (LOMCE). [...]
Education privatization policies have become a global phenomenon. In Spain, the Conservative Party has promoted a conservative modernization in education through the so-called "Law for Improving Educational Quality" (LOMCE). [...]

2016
Revista educación, política y sociedad : REPS, Vol. 1, Núm. 2(Julio-Diciembre 2016)  
47.
19 p, 435.7 KB Teacher Strikes and Private Education in Argentina / Narodowski, Mariano (Universidad Estatal de Campiñas) ; Moschetti, Mauro Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alegre, Silvina (Universidad Nacional Arturo Jauretche)
This article analyzes teacher strikes in Argentina during 2006-2012. It stands out how teacher strikes prevail over claims from other unions, and are shown to be relevant events for education policy just for some provinces and only for public schools. [...]
Este artículo analiza las huelgas docentes en Argentina para el periodo 2006-2012. Se destaca cómo las huelgas de maestros prevalecen sobre los reclamos de otros sindicatos y constituyen eventos relevantes solo para algunes provincias, y solo para las escuelas públicas. [...]
Este artigo analisa as greves docentes na Argentina para o período 2006-2012. Destaca-se como as greves de professores prevalecem sobre os reclamos de outros sindicatos, e constituem eventos relevantes só para algumas províncias, e só para as escolas públicas. [...]

2016
Revista colombiana de educación, Núm. 70 (2016) , p. 27-46  
48.
22 p, 212.7 KB Educación e inmigración. ¿Un binomio problemático? / Alegre, Miquel Àngel, 1975- (European University Institute (Itàlia). Department of Social and Political Sciences)
Este artículo pretende evaluar las supuestas problemáticas asociadas a la incorporación en la escuela de un número creciente de alumnos inmigrantes a partir de un enfoque de doble mirada. Por un lado, conviene analizar aquello que, específicamente, aporta este alumnado al conjunto de la diversidad social y cultural que tradicionalmente se ha encontrado presente en nuestras aulas. [...]
This article frames in a double-side approach towards what has been considered as a problem as regards the schooling of an increasing number of immigrant students. First, it is necessary to analyse the contribution made by the specificities of these students into the general diversity present in classrooms. [...]

2008
Revista de educación (Madrid), Num. 345 (Enero-Abril 2008) , p. 61-82  
49.
28 p, 667.8 KB Los factores del abandono educativo temprano. España en el marco europeo / Alegre, Miquel Àngel, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Benito Pérez, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació i Equitat
En el año 2007 un 31% de los jóvenes españoles de entre 18 y 24 años no había completado con éxito los estudios secundarios postobligatorios, un porcentaje quince puntos por encima de la media de la UE-27. [...]
In 2007, 31% of Spanish youth aged 18 and 24 had not completed upper secondary education, a percentage which is fifteen points higher than the EU-27 average. This article aims to examine the ability of certain contextual factors to explain the levels of school dropout, assessing at the same time the margin for intervention which educational policies still have to tackle this problem. [...]

2010
Revista de educación (Madrid), Num. extra (2010) , p. 65-92  
50.
16 p, 106.4 KB Two or three vocational training pathways? An assessment and the current situation in Spain / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
This article outlines the development of vocational training in Spain through the provisions of the major education Laws of 1970, 1990 and 2002. It discusses the extent to which vocational training has been introduced into the education system, i. [...]
2006
European journal of vocational training, Vol. 1 Núm. 37 (2006) , p. 52-67  
51.
21 p, 164.2 KB ¿Iguales en qué y cómo? : Una revisión de las propuestas realizadas desde la teoría de la justicia al campo de la educación / Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El presente artículo hace una revisión de las principales teorías de la justicia aplicadas al campo educativo. En primer lugar, se muestran las aportaciones más importantes de la teoría social normativa al campo de la política educativa, enfatizando aquellas posturas que han sido dominantes históricamente: la meritocracia y la teoría de la justicia de Rawls. [...]
Aquest article fa una revisió de les principals teories de la justícia aplicades al camp educatiu. En primer lloc, es mostren les aportacions més importants de la teoria social normativa en el camp de la política educativa emfatitzant les postures que han estat dominants històricament: la meritocràcia i la teoria de la justícia de Rawls. [...]
This article reviews the application of the main theories of justice to the field of education. First, the main contributions of social normative theory to the field of educational policy are examined, emphasizing those positions that have historically dominated this field: meritocracy and Rawl's theory of justice. [...]

2016 - 10.5565/rev/papers.2194
Papers : revista de sociologia, Vol. 101 Núm. 4 (Octubre-Desembre 2016) , p. 451-471 (Artículos)  
52.
14 p, 297.3 KB Una oportunidad para evaluar las teorías del cambio : la estrategia europea contra el abandono escolar prematuro / Rambla, Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los métodos de análisis de las políticas públicas prestan una creciente atención al análisis de las teorías del cambio, puesto que este enfoque indaga qué factores concretos favorecen o entorpecen los resultados de un programa de actuación en un entorno concreto. [...]
Public policies analysis is paying a growing attention to the analysis of theories of change. This approach is proposed to the extent it inquires which concrete factors either favour or hinder the outcomes of programmes implemented in given settings. [...]

2015
Profesorado, Vol. 19 Núm. 3 (sept.-dic. 2015)  
53.
37 p, 324.1 KB A complex web of education policy borrowing and transfer : Education for All and the plan for the development of education in Brazil / Rambla, Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
This article analyses how Education for All policies were transferred to Brazil and Latin America by means of ambitious educational strategic plans such as the Plan for the Development of Education and the National Education Plans promoted by the Federal Government of Brazil, and the Latin American Educational Goals promoted by the Organisation of Ibero American States (i. [...]
2014 - 10.1080/03050068.2014.907644
Comparative education, Vol. 50 Núm. 4 (2014)  
54.
8 p, 210.3 KB Uncovering Language Policy in Higher Education : Reflections from the Classroom / Makar, Carmina (The City College of New York. School of Education)
This paper analyzes salient issues that emerged over the course of a language policy action research course at the Graduate Center City University in New York. The course, embedded in the larger scope of the Futures Initiatives, allowed students to study different language communities across different campuses in New York. [...]
Aquest article analitza, a través de diferents aproximacions temàtiques, l'experiència de treball en una assignatura de política lingüística al Graduate Center de la Universitat de Nova York. Aquesta assignatura va formar part de la Iniciativa per al Futur, i va permetre als estudiants portar a terme recerques sobre comunitats lingüístiques en diferents campus d'educació superior a la ciutat de Nova York. [...]
Este trabajo analiza a través de distintos lentes temáticos, la experiencia de trabajo en un curso de política lingüística en el Graduate Center en la Universidad de Nueva York. Dicho curso formo parte de la Iniciativa para el Futuro, y permitió a los estudiantes investigar comunidades lingüísticas en diferentes campus de educación superior en la ciudad de Nueva York. [...]
Cet article analyse les principales questions qui ont émergé au cours d'un stage de recherche-action de la politique linguistique au le Graduate Center à l'Université de New York. Le cours, intégré dans le cadre plus large des Future Initiatives, a permis aux élèves d'étudier les différentes communautés linguistiques à travers les différents campus à New York. [...]

2016 - 10.5565/rev/jtl3.675
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 2 (may-june 2016) , p. 6-13 (Invited Authors)  

Articles : 72 registres trobats   inicianterior45 - 54següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.