Articles

Articles 134 registres trobats  inicianterior78 - 87següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
78.
22 p, 3.6 MB Perspectives on sustainable resource conservation in community nature reserves: a case study from Senegal / Pacheco, Liliana (Zoo de Barcelona. Institut Jane Goodall) ; Fraixedas, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Fernández-Llamazares, Álvaro (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Estela, Neus (Zoo de Barcelona. Institut Jane Goodall) ; Mominee, Robert (Peace Corps Senegal (Kédougou, Senegal)) ; Guallar, Ferran (Zoo de Barcelona. Institut Jane Goodall)
The coalescing of development and conservation has recently given rise to community-based conservation. Under this framework, sustainable livelihood strategies are incorporated into conservation goals on the basis that the integration of local priorities into management guidelines benefits rather than impedes conservation efforts. [...]
2012 - 10.3390/su4113158
Sustainability, Vol. 4 (2012) , p. 3158-3179  
79.
22 p, 2.0 MB A Arquitetura Sagrada e a Natureza nas Cantigas de Santa María (séc. XIII) / Costa, Ricardo da (Universidade Federal do Espírito Santo (Brasil)) ; Dantas, Bárbara (Universidade Federal do Espírito Santo (Brasil))
A Idade Média foi o tempo da inserção do homem no meio natural. Mais que isso: foi, sobretudo, o tempo da conquista do espaço, dos grandes arroteamentos, das construções arquitetônicas (por vezes em meio à Natureza), das expansões à custa do meio ambiente. [...]
The Middle Ages was the time of insertion of man in Natural environment. More than that: it was, mainly, the time of the conquest of space, the large land clearance, the architectural constructions (sometimes in the middle of Nature), and the expansions at the expense of the environment. [...]

2015
Mirabilia, Núm. 20 (January-June 2015) , p. 44-65 (Thematic number)  
80.
18 p, 412.0 KB Naturaleza de la ciencia en notícias científicas de la prensa : análisis del contenido y potencialidades didácticas / García-Carmona, Antonio (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales)
Se destaca el potencial didáctico de ciertas noticias científicas de la prensa diaria para introducir la naturaleza de la ciencia (NDC) en la educación científica. A fin de ponerlo de manifiesto, se analiza interpretativamente el contenido de un repertorio de cuarenta noticias relacionadas con la Física, publicadas en periódicos españoles de gran difusión. [...]
Newspaper reports of certain pieces of science news have the pædagogical potential of being able to introduce the Nature of Science (NOS) in science classes. This is illustrated in the present paper with an interpretative content analysis of a repertoire of 40 physics-related news items published in major Spanish newspapers. [...]
Es destaca el potencial didàctic de certes notícies científiques de la premsa diària per introduir la naturalesa de la ciència (NDC) en l'educació científica. Per tal de posar-ho de manifest, s'analitza interpretativament el contingut d'un repertori de quaranta notícies relacionades amb la Física, publicades en diaris espanyols de gran difusió. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.1307
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32 Núm. 3 (2014) , p. 493-509  
81.
14 p, 127.8 KB Paisagem e ambiente: uma distinção conceptual / Veríssimo Serrão, Adriana (Universidade de Lisboa. Departamento de Filosofia)
Neste artigo, mostramos como o conceito de ambiente, quando tomado como categoria principal de uma visão do mundo que procura reconhecer, apreciar e proteger os espaços naturais, conduz inevitavelmente a consequências contraditórias: por um lado, desvaloriza o papel de cada particular, subsumindo-o em conjuntos e totalidades; por outro, contrapõe de modo rígido o humano e o não-humano como duas esferas separadas. [...]
En aquest article es mostra que el concepte de medi ambient, quan es pren com a categoria principal d'una visió del món que busca reconèixer, valorar i protegir els espais naturals, condueix inevitablement a conseqüències contradictòries: d'una banda, devalua el paper (i el valor) de cada particular i el subsumeix en conjunts i totalitats; de l'altra, contraposa rígidament allò humà i allò no humà com dues esferes separades. [...]
En este artículo se muestra que el concepto de medio ambiente, cuando se toma como categoría principal de una visión del mundo que busca reconocer, valorar y proteger los espacios naturales, conduce inevitablemente a consecuencias contradictorias: por una parte, devalúa el papel (y el valor) de cada particular y lo subsumen en conjuntos y totalidades, y por otro, contrapone rígidamente lo humano y lo no humano como dos esferas separadas. [...]
In this article, I aim to show how the concept of environment inevitably leads to contradictory consequences when it is taken as a major category of a worldview that seeks to recognize, appreciate and protect natural spaces: on the one hand, it devalues the role of each particular element, subsuming it into sets and wholes; on the other, it rigidly opposes the human and the non-human as two separate spheres. [...]

2014 - 10.5565/rev/enrahonar.200
Enrahonar, Vol. 53 (2014) , p. 15-28 (Articles)  
82.
14 p, 124.4 KB Una antropología filosófica del paisaje / Espinosa Rubio, Luciano (Universidad de Salamanca)
El ensayo ofrece algunas perspectivas filosóficas de la antropología del paisaje, y eso significa incluir tres aspectos de su influencia en la vida humana: a) el sentido biográfico; b) las relaciones inherentes entre naturaleza e historia, y c) el significado ontológico y vital que tiene en nuestra conducta. [...]
The paper gives some philosophical perspectives on the anthropology of landscape. This means including three aspects of its influence in the human life: a) the biographical sense, b) the inherent relations between nature and history and c) the ontological and vital meaning that it has in our behaviour. [...]

2014 - 10.5565/rev/enrahonar.186
Enrahonar, Vol. 53 (2014) , p. 29-42 (Articles)  
83.
20 p, 246.5 KB La ciencia en los discursos escritos por estudiantes de Bachillerato / Gálvez Díaz, Víctor (Mèxic. Secretaría de Educación Pública) ; Buenfil Burgos, Rosa Nidia (Mèxic. Centro de Investigación y Estudios Avanzados. Departamento de Investigaciones Educativas) ; Mèxic. Dirección General de Educación Tecnológica Industrial
Este informe describe las representaciones de la ciencia expresadas en textos escritos por estudiantes de tres escuelas de bachillerato con características socioculturales diferentes. Para conformar su representación de la ciencia, los estudiantes emplean una variedad de elementos discursivos relacionados con diferentes categorías epistemológicas, como la realidad, la observación y el método científico, entre otros. [...]
This report describes the notions (representations) of science as expressed in texts written by high school students from three different sociocultural backgrounds. To build their representations of science, students use a wide variety of discursive elements which are related with different epistemological categories such as reality, observation, scientific method, among others. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.977
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 2 (Junio 2014) , p. 271-290  
84.
17 p, 592.5 KB How to separate between Machine-Printed/Handwritten and Arabic/Latin Words? / Kacem Echi, Afef (University of Tunis) ; Saïdani, Asma (University of Tunis) ; Belaïd, Abdel (University of Lorraine)
This paper gathers some contributions to script and its nature identification. Different sets of features have been employed successfully for discriminating between handwritten and machine-printed Arabic and Latin scripts. [...]
2014 - 10.5565/rev/elcvia.572
ELCVIA : Electronic Letters on Computer Vision and Image Analysis, Vol. 13, Núm. 1 (2014) , p. 1-16  
85.
6 p, 57.2 KB Educació científica humanitzada / Özer, Ferah (Abant İzzet Baysal Üniversitesi (Turquia)) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
L'article analitza els fonaments de la ciència a l'escola i les seves interrelacions amb el concepte de Naturalesa de les ciències mitjançant l'ús dels seus antecedents històrics i fent referència a la història de la ciència. [...]
The article discusses the foundations of school science and its interrelations with the concept of Nature of Science by using its historical background and refers to history of science. By explaining the relationships and concepts, the article describes mainly how the science education can or should be more humanized to be able to teach to pupils.

2013 - 10.5565/rev/ciencies.81
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 26 (Desembre 2013) , p. 34-39  
86.
7 p, 231.9 KB Clima motivacional, competencia percibida, compromiso y ansiedad en Educación Física. Diferencias en función de la obligatoriedad de la enseñanza / Coterón López, Javier (Universidad Politécnica de Madrid) ; Franco Álvarez, Evelia (Universidad Politécnica de Madrid) ; Pérez-Tejero, Javier (Universidad Politécnica de Madrid) ; Sampedro Molinuevo, Javier (Universidad Politécnica de Madrid)
This study describes relationships between perceived motivational climate, perceived competence, commitment and anxiety in a sample of physical education students; and analyses differences found according to the compulsory nature of education. [...]
2013
Revista de psicología del deporte, Vol. 22, Núm. 1 (2013) , p. 151-157  
87.
15 p, 1.8 MB Relación y mutua influencia entre la Filosofía y la Medicina Hipocrática / Roqué Sánchez, Mª Victoria (Universitat Internacional de Catalunya. Área de Filosofía y Ciencias de la Vida)
A mediados del siglo VI se produce un cambio importante en la historia del pensamiento humano. Las explicaciones sobre la concepción del mundo, del hombre, de sus orígenes, propuestas por los pensadores míticos son sustituidas gradualmente por las explicaciones de los llamados primeros filósofos. [...]
Towards the middle part of the VI Centyry an important change takes place in the history of mankind thinking. Explanations about worlviews, mankind and its origins proposed by mytical thinkers are increasingly substituted by the so-called first philosophers' explanations. [...]

2012
Ontology studies, Núm. 12 (2012) , p. 167-181  

Articles : 134 registres trobats   inicianterior78 - 87següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.