Articles

Articles 16 records found  previous11 - 16  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
11.
7 p, 339.4 KB Redes conceptuales : base teórica e implicaciones para el proceso de enseñanza-aprendizaje / Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)
A more precise set of recommendations concerning the known technique of constructing conceptual maps is presented. N. Chomsky's psycholinguistic theory brings the concept of nuclear sentence, which is the milestone for constructing -the now named- conceptual nets. [...]
1993
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 301-307  
12.
4 p, 151.8 KB Actitudes hacia la ciencia a lo largo de BUP y COU : un estudio longitudinal / Espinosa García, J. (Universidad de Extremadura. Departamento de Química Física) ; Román Galán, T. (Instituto de Bachillerato "Pedro De Valdivia" (Villanueva de la Serena, Extremadura))
We have performed a longitudinal study among BUP and COU students, from fourteen to eighteen years old, and their attitudes to Science. This attitude becomes neither linear nor more negative through successive years. [...]
1995
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 199-202  
13.
6 p, 258.5 KB Dificultades en la enseñanza-aprendizaje de los problemas de física y química : I. Opiniones del alumno / Oñorbe de Torre, A. (IB Emilia Pardo Bazán) ; Sánchez Jiménez, J. M. (Universidad de Alcalá de Henares. Departamento de Química Física)
Analysing the ideas with which teachers and pupils confront problems in physics and chemistry. The starting point for this analysis is the compilation of the difficulties and causes of failure involved in solving problems raised during a didactic investigation of these subjects. [...]
1996
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 165-170  
14.
19 p, 151.4 KB Perfil de la "Reforma LOGSE" y perfil de uso : los fundamentos de los proyectos curriculares de física y química en centros de secundaria / de Pro Bueno, Antonio (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
Este trabajo forma parte de un proyecto de investigación cuyo objetivo principal es dar respuesta al interrogante: ¿qué diferencias hubo entre el perfi l de actuación que planteaba el currículo LOGSE para el área de ciencias y el perfi l de uso en las aulas de educación secundaria? En este artículo exponemos los resultados obtenidos en el análisis de las programaciones elaboradas en centros de nuestra Comunidad Autónoma; en particular, nos centramos en los fundamentos que los profesores utilizan expresamente en dichos documentos.
This paper is a part of a wider research project whose main purpose is to try and account for the differences between the guidelines suggested in the LOGSE curriculum for the teaching of science and their implementation in the secondary school classroom. [...]

2006
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 3 (2006) p. 337-356  
15.
22 p, 692.2 KB Viabilidad de las propuestas didácticas planteadas en la formación inicial : opiniones, dificultades y necesidades de profesores principiantes / de Pro Bueno, Antonio ; Valcárcel Pérez, M. Victoria ; Sánchez Blanco, Gaspar
El trabajo estudia cómo perciben unos profesores principiantes la viabilidad de las propuestas didácticas que se plantean en un curso de formación inicial del profesorado de educación secundaria de física y química cuando se encuentran ante aulas y centros reales. [...]
This study explores how fi ve secondary beginning teachers perceive the viability of didactic proposals that had been worked during one course of initial Physics and Chemistry teacher training, when they fi nd themselves in the presence of real classrooms in real schools. [...]

2005
Enseñanza de las ciencias, V. 23 n. 3 (2005) p. 357-378  
16.
5 p, 271.4 KB Un motor dins d'una ampolla de refresc / Ametlla, Josep
Amb materials senzills es tracta de construir un motor de corrent continu dins d'una ampo-lla transparent que servirà de carcassa. Això permet visualitzar el funcionament de l'apa-rell i comprendre el funcionament de les seves parts principals (rotor, col·lector, etc. [...]
2006 - 10.5565/rev/ciencies.300
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 4 (2006) p. 7-11  

Articles : 16 records found   previous11 - 16  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.