Articles

Articles 54 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
1.
14 p, 3.1 MB Cuando el planeamiento atrae el turismo : el caso del barrio del Raval / Porfido, Enrico (Universitat Politècnica de Catalunya. Institut Habitat, Turisme i Territori) ; Perez, Cynthia C. (Universitat Politècnica de Catalunya. Institut Habitat, Turisme i Territori) ; Pesoa, Melisa (Universitat Politècnica de Catalunya)
La presente contribución tiene por objeto reflexionar sobre la relación entre las herramientas y estrategias de planificación urbana y el desarrollo e impacto del turismo urbano en la ciudad de Barcelona, enfocándonos en la relación entre comercios y flujos turísticos. [...]
La present contribució té per objecte reflexionar sobre la relació entre les eines i estratègies de planificació urbana i el desenvolupament i impacte del turisme urbà a la ciutat de Barcelona, enfocant-nos en la relació entre comerços i fluxos turístics. [...]

2019
Papers : Regió Metropolitana de Barcelona : Territori, estratègies, planejament, Núm. 62 (Octubre 2019) , p. 78-91 (Articles)  
2.
9 p, 1.1 MB Co-teaching to Foster Classroom Interactional Competence (CIC) : How Can Co-teaching Benefit Classroom Interactional Competence? / Alcalà Arxé, Eva (Escola Lloriana (Torelló, Catalunya)) ; Comallonga, Laura (Escola Llissach (Santpedor, Catalunya)) ; Sala, Maria (Escola Llissach (Santpedor, Catalunya)) ; Galera, Maria (Escola Lloriana (Torelló, Catalunya))
"Having two teachers leading a classroom opens up many opportunities for students as well as for teachers" (Trites, 2017). At the same time, the class becomes a safe, inclusive and equitable learning environment. [...]
"Dos mestres liderant el treball d'aula obre moltes oportunitats tant per als estudiants com per als mestres" (Trites, 2017). Al mateix temps, la classe esdevé un entorn segur, inclusiu i d'aprenentatge equitatiu. [...]
"Dos maestros liderando el trabajo de clase ofrece muchas oportunidades a los estudiantes y a los maestros" (Trites, 2017). Asimismo, la clase se convierte en un ambiente seguro, inclusivo y de aprendizaje equitativo. [...]

2020 - 10.5565/rev/clil.31
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 3 Núm. 1 (2020) , p. 35-43 (Innovation & Knowledge Transfer)  
3.
22 p, 156.3 KB Planning, Justice and LGBT Urban Politics in Tel-Aviv : a Queer Dilemma / Misgav, Chen (The Open University)
The paper discusses planning policies and urban politics, their relation to LGBT communities in the city, and their potential to promote spatial justice within the local planning policies. The paper briefly reviews the main theoretical issues discussed in the literature regarding the connection between planning and sexuality. [...]
El document discuteix les polítiques de planificació i la política urbana, la seva relació amb les comunitats LGBT a la ciutat i el seu potencial per promoure la justícia espacial dins de les polítiques de planificació locals. [...]
El documento analiza las políticas de planificación y las políticas urbanas, su relación con las comunidades LGBT en la ciudad y su potencial para promover la justicia espacial dentro de las políticas de planificación local. [...]
Le document traite des politiques de planification et des politiques urbaines, de leurs relations avec les communautés LGBT de la ville et de leur potentiel à promouvoir la justice spatiale dans les politiques de planification locales. [...]

2019 - 10.5565/rev/dag.580
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 65 Núm. 3 (setembre-desembre 2019) , p. 541-562 (Articles)  
4.
8 p, 465.4 KB An Innovative, Competency-Based International CLIL Project : Are you brave enough? (International Projects: a space for expanding CLIL Methodologies) / Lorenzo Galés, Neus (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
One of the educational challenges we need to face in our hyper-connected world is the need for learning in an authentic, international and integrated environment (OECD 2017a). Student international exchanges (both virtual and face-to-face mobility), have become one of the training experiences most appreciated by enterprises. [...]
Un dels reptes educatius als quals hem enfrontar-nos en el nostre món hiperconnectat és la necessitat d'aprendre en un entorn autèntic, internacional i integrat (OCDE 2017). Els intercanvis internacionals d'estudiants (tant virtuals com presencials) s'han convertit en una de les experiències de capacitació més apreciades per les empreses. [...]
Uno de los desafíos educativos a los que debemos enfrentarnos en nuestro mundo hiperconectado esla necesidad de aprender en un entorno auténtico, internacional e integrado (OCDE 2017a). Los intercambios internacionales de estudiantes (tanto virtuales como presenciales) se han convertido en una de las experiencias de capacitación más apreciadas por las empresas. [...]

2018 - 10.5565/rev/clil.5
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 29-36 (Articles)  
5.
12 p, 1.1 MB Les processus d'urbanisation touristique sur la Costa Brava / Cals Güell, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Esteban, Juli ; Teixidor Felip, Carles
Découvert par le tourisme vers 1930, le littoral de la Costa Brava n'a commencé d'être exploité systématiquement qu'à partir de 1955 soit pour satisfaire le tourisme international (clientèle individuelle ou grandes masses manipulées par les entreprises commerciales) soit pour créer les résidences secondaires recherchées par la bourgeoisie de Barcelone. [...]
Tourism appeared on the Costa Brava during the early Thirties but its systematic development was boosted only after 1955. It consists in two main markets : the international one, with individual visits or properties and the vast masses manipulated by tour operators, and the regional market of the Barcelona bourgeoisie looking for holiday accomodations. [...]

1977 - 10.3406/rgpso.1977.3508
Revue géographique des Pyrénées et du Sud-Ouest, Vol. 48 Núm. 2 (1977) , p. 199-208  
6.
20 p, 335.6 KB La participación en la planificación territorial de la formación profesional del sistema educativo : la percepción de los agentes sociales / Rego Agraso, Laura (Universidade da Coruña) ; Barreira Cerqueiras, Eva María (Universidade de Santiago de Compostela) ; Rial Sánchez, Antonio Florencio (Universidade de Santiago de Compostela)
Este artículo presenta los resultados de una investigación cuyo objetivo esencial fue establecer la relación entre la formación profesional del sistema educativo (FP) y el desarrollo socioeconómico en los entornos comarcales de Galicia. [...]
Aquest article presenta els resultats d'una investigació que va tenir com a objectiu essencial establir la relació entre la formació professional del sistema educatiu (FP) i el desenvolupament socioeconòmic en els entorns comarcals de Galícia. [...]
This article presents the results of a research study whose main objective was to analyse the relationship between vocational education and training (VET) and socioeconomic development in a county located in Galicia, Spain. [...]

2017 - 10.5565/rev/educar.860
Educar, Vol. 53 Núm. 2 (2017) , p. 241-260 (Monográfico)  
7.
5 p, 194.3 KB ¿Están preparados los profesores? / Pagès, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
¿Está preparado el profesorado para enseñar economía? Para contestar a esta pregunta sería necesario analizar en profundidad: qué se considera que debe aprender el alumnado y para qué y cuál es el conocimiento profesional que poseen los profesores al respecto. [...]
1999
Cuadernos de pedagogía, Num. 279 (1999) , p. 53-57  
8.
4 p, 100.2 KB Autonomía de centros. ¿Hasta dónde? / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Se ha avanzado poco en autonomía, sobre todo en aspectos como tutoría, agrupamiento de alumnado o flexibilidad de horarios, estructuras y plantillas docentes y sólo se han dado algunos pasos testimoniales en temas de currículo. [...]
2005
Cuadernos de pedagogía, 2005, p. 66-69  
9.
1 p, 54.7 KB Parlem d'educació? / Moreno, Sara, 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
2015
Ara, Núm. 1738 (15 setembre 2015) , p. 29  
10.
21 p, 200.8 KB Formación del docente en competencias genéricas : un instrumento para su planificación y desarrollo / Poblete, Manuel (Universidad de Deusto) ; Bezanilla, María José (Universidad de Deusto) ; Fernández-Nogueira, Donna (Universidad de Deusto) ; Campo, Lucía (Universidad de Deusto)
El Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) exige que en el desarrollo de sus titulaciones, las universidades incorporen un enfoque del aprendizaje basado en competencias. Una de las dificultades con las que se encuentra el docente es la incorporación de las competencias genéricas en su materia: cómo planificarlas, trabajarlas y evaluarlas. [...]
The European Higher Education Area (EHEA) requires universities to include a competence- based framework in their degree programs. One of the difficulties teachers find is the incorporation of the generic competences in their class: how to plan, implement and assess them. [...]
L'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) exigeix que en el desenvolupament de les seves titulacions, les universitats incorporin un enfocament de l'aprenentatge basat en competències. Una de les dificultats amb què es troba el docent és la incorporació de les competències genèriques en la seva matèria: com planificar-les, treballar-les i avaluar-les. [...]

2016 - 10.5565/rev/educar.713
Educar, Vol. 52 Núm. 1 (2016) , p. 71-91 (Monográfico)  

Articles : 54 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.