Articles

Articles 157 records found  beginprevious109 - 118nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
109.
14 p, 175.2 KB La ràdio publicitària : el pes de l'immobilisme / Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Fajula, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
2005
Quaderns del CAC, Núm. 22 (maig-agost 2005) , p. 49-62  
110.
8 p, 611.9 KB Les primeres locutores de ràdio a Catalunya, dels inicis de l'invent al primer franquisme / Espinosa-Mirabet, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació)
Aquest article posa de manifest el paper preponderant que tingueren les locutores en les emissores de ràdio que operaven a Catalunya sota l'epígraf EAJ durant els anys vint i trenta del segle XX. Les locutores foren les primeres professionals del mitjà que crearen programes (els femenins) amb un format que més endavant es coneixeria com a magazín, en un moment històric (anys vint) en el qual la ràdio estava plena de conferències i xerrades. [...]
This article examines the major role of female radio presenters in Catalonia as pioneers in creating new programme formats: magazines. The study highlights the major influence of the way radio was presented by these women, who lived exclusively from their radio work and, in many cases, for example during the Civil War, were the only presenters that were heard. [...]

2009
Quaderns del CAC, Núm. 33 (12 2009) , p. 125-132  
111.
11 p, 222.7 KB La visualització dels col·lectius estrangers a la ràdio i a la televisió de proximitat / Gutiérrez, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; García Altadill, Elisabet (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Mateu, Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
L'objectiu de l'article és analitzar la representació de la població estrangera als mitjans de comunicació audiovisual d'àmbit local, partint de la hipòtesi que la proximitat a l'entorn social contribueix a abordar el fet migratori i la diversitat cultural en clau de cohesió social i de convivència. [...]
The aim of this paper is to analyze the representation of foreign people in local media. It is based on the hypothesis that proximity to social environment contributes to properly explain immigration and cultural diversity. [...]

2011
Quaderns del CAC, Vol. 14, Núm. 37 (12 2011) , p. 93-103  
112.
5 p, 583.8 KB Nous escenaris interactius per a la ràdio / Martí, Josep Maria, 1950-
La ràdio iniciará un nou segle i una nova etapa. Els profetes de la tecnologia anuncien la revolució digital, la qual ha de canviar l'estructura i les utilitats d'un suport de difusió que, com el radiofònic, viu installat actualment en plena época analògica.
1997
Comunicació (Barcelona), Núm. 8 (Obre 1997) , p. 53-57  
113.
24 p, 3.5 MB Evolució i situació actual de la indústria radiofònica espanyola / Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Proposem, a continuació, un breu repàs per la història de la ràdio espanyola com empresa com a base dels futurs (o ja presents?) canvis.
1999
Comunicació (Barcelona), Núm. 12 (Desembre 1999) , p. 97-120  
114.
6 p, 814.2 KB La ràdio com a matèria docent i objecte d'estudi / Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació)
Per a una institució en la qual s'ha format una amplia majoria dels professionals de la radio actual, especialment la catalana, el 75è aniversari del naixement d'aquest mitjà de comunicació ha estat celebrat amb una especial satisfacció i amb la certesa que, en el futur, l'aportació de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) seguirá essent tan valuosa com fins ara. [...]
1999
Comunicació (Barcelona), Núm 12 (Desembre 1999) , p. 81-86  
115.
46 p, 5.1 MB La ràdio privada a Catalunya : implantació geogràfica i rendibilitat econòmica / Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Estudiar la implantació de la radio privada a Catalunya podria partir d'una base tan senzilla com és veure la ubicació de totes les emissores, observar la realitat social i especialment poblacional i econòmica del lloc en el qual ha estat atorgada la llicència i extraure'n unes conclusions. [...]
1998
Comunicació (Barcelona), Núm. 9 (Octubre 1998) , p. 87-132  
116.
11 p, 1.5 MB La ràdio espanyola en el context dels grups de comunicació : evolució de la industria radiofònica 1924-1994 / Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
1997
Comunicació (Barcelona), Núm. 8 (Octubre 1997) , p. 99-109  
117.
5 p, 629.2 KB Algunes idees sobre la irresistible ascenció de la oralitat radiofònica / Espinet, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Història Moderna i Contemporània)
1997
Comunicació (Barcelona), Núm. 8 (Octubre 1997) , p. 32-40  
118.
9 p, 129.8 KB La divulgació científica i tecnològica a la ràdio generalista / Gutiérrez, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
L'objectiu d'aquest article és mostrar l'impacte que la ciència i la tecnologia tenen en la programació de la ràdio generalista espanyola i catalana. A partir de l'anàlisi de l'oferta, es podrà determinar quines són les estratègies de programació aplicades en cadascuna de les emissores i/o cadenes i el seu tractament. [...]
2008
Quaderns del CAC, N. 30 (2008) , p. 81-89  

Articles : 157 records found   beginprevious109 - 118nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.