Articles

Articles 78 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
11.
12 p, 815.2 KB La fotografía en los perfiles de redes sociales : el caso de los presidentes autonómicos de España / López-Marcos, Casandra (Universidad Rey Juan Carlos) ; Vicente-Fernández, Pilar (Universidad Rey Juan Carlos)
Partiendo de la relevancia de la imagen en política, se analizan las fotografías de perfil y las cabeceras de las cuentas de Facebook, Twitter e Instagram de los presidentes autonómicos de España. [...]
Based on the relevance of image in politics, the profile photographs and headers of the Facebook, Twitter and Instagram accounts of Spain's regional presidents were analyzed. The content analysis makes it possible to identify general trends and compare photographic attributes, composition, content, style, and semiotics. [...]

2022 - 10.5565/rev/grafica.255
Grafica, Vol. 11 Núm. 21 (2023) , p. 37-47 (Investigación)  
12.
22 p, 434.2 KB Covid-19 : катастрофа в языковом измерении разных стран / Mustajoki, Arto Samuel (University of Helsinki) ; Zorikhina Nilsson, Nadezjda (Stockholm University) ; Guzman Tirado, Rafael (Universidad de Granada) ; Tous, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Dergacheva, Daria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vepreva, Irina (Ural Federal University Yekaterinburg) ; Itskovich, Tatiana
Covid‑19 is highly relevant in 2020; among other things, it is attracting new global socio-communicative and linguistic research. Scholars are addressing the linguistic response to the social and psychological situation in different countries in the era of coronavirus. [...]
Тема Covid‑19, актуальная для этого года, обретает новые грани как исследовательская проблема мирового масштаба в социокоммуникативном и лингвистическом аспектах. [...]

2020 - 10.15826/qr.2020.4.533
Quaestio Rossica, Vol. 8 Núm. 4 (2020) , p. 1369-1390  
13.
13 p, 227.2 KB Retos particulares de la comunicación del Consejo de la Unión Europea / Nuño Molina, Ignacio (Consell de la Unió Europea)
La Unión Europea (UE) es un proyecto político que se creó en 1957. Hoy engloba 27 países y 447. 7 millones de personas. La manera como las instituciones europeas, en concreto el Consejo de la UE y el Consejo Europeo, se comunican con los ciudadanos se ha visto sacudida por la revolución digital que estamos viviendo. [...]
La Unió Europea (UE) és un projecte polític que es va crear el 1957. Avui engloba 27 països i 447. 7 milions de persones. La manera com les institucions europees, concretament el Consell de la UE i el Consell Europeu, es comuniquen amb els ciutadans s'ha vist sacsejada per la revolució digital que estem vivint. [...]
The European Union (EU) is a political project that was created in 1957. Today it encompasses 27 countries and 447. 7 million people. The way that the European institutions, specifically the Council of the EU and the European Council, communicate with citizens has been shaken by the digital revolution that we are experiencing. [...]

2022 - 10.5565/rev/quadernsiee.36
Quaderns IEE, Vol. 1 Núm. 2 (2022) , p. 127-139 (Notes)  
14.
18 p, 494.4 KB La construcción de las noticias en «el caso de Julen» : un estudio comparativo de la cobertura mediática / Gil-Quintana, Javier (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; Osuna-Acedo, Sara (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; Marta Lazo, Carmen (Universidad de Zaragoza)
El presente artículo, que contiene un estudio de prensa mixto y comparativo, tiene como objetivo analizar la cobertura mediática de una noticia eventualmente conocida como «el caso de Julen». El impacto de la historia se ha analizado con un método específico: en primer lugar, se analizaron 72 fuentes de medios nacionales e internacionales utilizando Mynewsonline. [...]
El present article, que conté un estudi de premsa mixt i comparatiu, té com a objectiu analitzar la cobertura mediàtica d'una notícia coneguda com «el cas de Julen». L'impacte de la història s'ha analitzat amb un mètode específic: en primer lloc, es van analitzar 72 fonts de mitjans nacionals i internacionals utilitzant Mynewsonline. [...]
The present article, containing a mixed and comparative press study, aims to analyse the media coverage of a news story eventually known as "Julen's case". The impact of the story has been analysed with a specific method: First, 72 national and international media sources were analysed using Mynewsonline. [...]

2021 - 10.5565/rev/analisi.3358
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 65 (2021) , p. 49-66 (Articles)  
15.
15 p, 243.5 KB La adaptación de los medios públicos al mercado digital : el caso de la televisión valenciana À Punt / González Saavedra, Carlos Alberto (Universitat Autònoma de Barcelona)
Objetivo: Analizar cómo se adapta À Punt, la cadena de televisión pública de la Comunidad Valenciana, al cambiante escenario digital actual, marcado por la expansión de las plataformas digitales y las nuevas pautas de consumo; y establecer qué estrategias son las más adecuadas para asegurar la vitalidad y la relevancia de un servicio público de televisión territorial. [...]
Purpose: This article has three aims: first, analyze how the public Valencian broadcaster À Punt is adapting to the current changing digital environment; second, study how it faces the expansion of digital platforms and new consumption patterns; and third, how it defines strategies to ensure the vitality and relevance of public television service in the region. [...]

2021 - 10.7263/adresic-026-03
aDResearch ESIC, Vol. 26 Núm. 26 (2021) , e263  
16.
17 p, 1.4 MB De qué conversan los periodistas españoles en Twitter. Contenidos y tendencias en la twitteresfera española / Jaraba, Gabriel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
El consumo de noticias se ha convertido en una experiencia social. En este escenario nos planteamos responder al interrogante: ¿De qué conversan los periodistas españoles en Twitter? Este trabajo estudia qué tipo de contenido emiten en Twitter para establecer si la vinculación de estos profesionales con los medios convencionales o con los cibermedios influye en la orientación temática de su actividad en Twitter. [...]
The consumption of news has become a social experience. In this scenario, we set out to answer the following question: What are Spanish journalists talking about on Twitter? This work studies what type of content they emit on Twitter to establish if the link between these professionals and the mass media or with the cybermedia influences the thematic orientation of their tweet. [...]

2020 - 10.3145/epi.2020.ene.18
El Profesional de la información, Vol. 29 Núm. 1 (2020) , e290118  
17.
15 p, 556.6 KB Investigar la comunicación con métodos biográficos. Propuestas de estudio / Soriano Clemente, Jaume, 1965- (Universitat Autònoma de Barcelona.)
El artículo examina el uso de los métodos biográficos para el estudio de la comunicación mediática. Para ello se repasan las principales investigaciones realizadas con métodos biográficos en antropología y sociología, y se analiza el uso de estos métodos en los estudios sobre producción y sobre recepción mediática. [...]
The paper analyses the application of the biographical methods to study the media communication. Looking over the main research with biographical methods already done in anthropology and sociology and analyses the use of this methods in media production studies and media reception studies. [...]

2017 - 10.5209/HICS.55905
Historia y comunicación social, Vol. 22 Núm. 1 (2017) , p. 157-17  
18.
17 p, 1.5 MB What are political parties doing on TikTok? The Spanish case / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marín Lladó, Carles (Universidad Rey Juan Carlos)
TikTok, already widely used before the pandemic, boomed during the quarantine that locked down large parts of the world, reaching 2 billion downloads and 800 million monthly active users worldwide by the end of 2020. [...]
2021 - 10.3145/epi.2021.jul.03
El Profesional de la información, Vol. 30 Núm. 4 (2021) , p. e300403  
19.
24 p, 724.0 KB Actitudes populistas y percepciones de la opinión pública y los medios de comunicación : estudio correlacional comparado entre España y Colombia / Romero-Rodríguez, Luis M. (Universidad Rey Juan Carlos) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pabón Montealegre, María Victoria (Universidad Pontificia Bolivariana)
El populismo ha experimentado un crecimiento preocupante en la última década en diferentes enclaves del planeta. Este proceso, de cariz globalizador, se ha visto potenciado por las características de inmendiatez, interacción y participación de las redes sociales, los cibermedios y otras plataformas digitales. [...]
Populism has experienced a worrying growth in the last decade in different locations around the world. This globalizing process has been enhanced by the immediacy, interaction and participation of social networks, cybermedia and other digital platforms. [...]

2021 - 10.4185/RLCS-2021-1507
Revista latina de comunicación social, Núm. 79 (2021) , p. 43-66
2 documents
20.
14 p, 310.0 KB Transparency for participation through the communication approach / Molina Rodríguez-Navas, Pedro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Medranda Morales, Narcisa Jessenia (Universidad Politécnica Salesiana (Quito, Equador)) ; Muñoz Lalinde, Johamna María (Universidad del Norte (Barranquilla, Colombia))
Transparency is a communicative process whose aim is to provide citizens with information that will promote their participation in public affairs. However, its application is often reduced to a legally stipulated administrative act. [...]
2021 - 10.3390/ijgi10090586
ISPRS international journal of geo-information, Vol. 10, Num 9 (2021) , 586  

Articles : 78 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.