Articles

Articles 623 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
11.
16 p, 2.1 MB Brewpitopes : a pipeline to refine B-cell epitope predictions during public health emergencies / Farriol-Duran, Roc (Barcelona Supercomputing Center) ; López-Aladid, Ruben (Pneumology Department. Hospital Clínic) ; Porta-Pardo, Eduard (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; Torres, Antoni (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Fernández-Barat, Laia (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona)
The application of B-cell epitope identification to develop therapeutic antibodies and vaccine candidates is well established. However, the validation of epitopes is time-consuming and resource-intensive. [...]
2023 - 10.3389/fimmu.2023.1278534
Frontiers in immunology, Vol. 14 (2023) , p. 1278534  
12.
5 p, 320.8 KB Betacamp, mon camarade : una proposta d'aprenentatge entre docents / Betacamp, Equip impulsor (IE Les Vinyes)
Jordi Domènech es definia a si mateix com a "camarada" de diferents grups de docents, entre ells, el Betacamp, una experiència singular d'aprenentatge entre docents que es va crear l'any 2015 i que continua vigent a l'actualitat. [...]
Jordi Domènech defined himself as a "comrade" of different groups of teachers, including the Betacamp, a unique learning experience between teachers that was created in 2015 and is still valid today. [...]
Jordi Domènech se definía a sí mismo como "camarada" de diferentes grupos de docentes, entre ellos, el Betacamp, una experiencia singular de aprendizaje entre docentes que se creó en 2015 y que sigue vigente en la actualidad. [...]

2024 - 10.5565/rev/ciencies.511
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 40-44 (Articles)  
13.
4 p, 161.7 KB L'aportació de Jordi Domènech a la formació continuada del professorat / Manresa Potrony, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació) ; Oliveras Prat, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Santacruz Parrilla, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació)
En l'article s'exposa la perspectiva que té l'ICE de la UAB de Jordi Domènech com a formador de professorat, a partir de l'experiència de col·laboració viscuda i del repàs dels cursos que hi va impartir. [...]
The article presents the UAB ICE's perspective on Jordi Domènech as a teacher trainer. It draws from his collaborative experiences and a comprehensive review of the courses he conducted. This reflection highlights the distinctive features of his training methodologies and his identity as a trainer, showcasing his commitment to staying abreast of the latest trends in education and addressing the current needs of the education system.
En el artículo se expone la perspectiva que tiene el ICE de la UAB de Jordi Domènech como formador de profesorado, a partir de la experiencia de colaboración vivida y del repaso de los cursos que impartió. [...]

2024 - 10.5565/rev/ciencies.507
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 36-39 (Articles)  
14.
24 p, 300.1 KB Factores constituyentes identitarios en la maestra de educación infantil / Robinson Seisdedos, María Soledad (Universidad de Valparaiso (Xile)) ; Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
El presente artículo analiza los factores claves que inciden en la construcción identitaria de la educadora infantil en sus primeros años de trabajo y en diferentes realidades educativas. La metodología aplicada consistió en un estudio de caso múltiple, con particularidades de tipo biográfico-narrativo, y la recogida de información se realizó a través de relatos de vida, específicamente incidentes críticos y biogramas, junto con entrevistas semiestructuradas y grupos focales. [...]
This article analyzed the key factors that affect the identity construction of the early childhood educator in his/her first years of work and in different educational realities. The methodology consisted of a multiple case study with particularities of a biographical type narrative and the collection of information was carried out through life stories, specifically critical incidents and biograms, together with semi-structured interviews and a focus group. [...]

2021 - 10.11144/Javeriana.m14.fcim
Magis, Vol. 14 (2021) , p. 1-24  
15.
30 p, 82.2 KB La diversificación de las explotaciones agrarias catalanas : hechos y realidades / Viladomiu Canela, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Rosell Foxa, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Francés Tudel, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona.)
La diversificación de las actividades productivas en las explotaciones agrarias es una realidad que va adquiriendo mayor relevancia frente a la tendencia hacia la especialización productiva. A partir de una encuesta a 125 explotaciones agrarias y una serie de entrevistas en profundidad se analizan los tipos o modelos de diversificación con el objeto de conocer los rasgos y las lógicas de la diversificación en las explotaciones agrarias de Cataluña. [...]
Diversification of production activities in farms is a reality becoming more relevant compared to the specialisation of the production. From the survey done to 125 Catalan farms and a number of deep interviews, the different types or models of diversification are analysed in order to know the features and logic of diversification in Catalan farms. [...]

2002
Revista española de estudios agrosociales y pesqueros, Núm. 195 (2002) , p. 9-36  
16.
10 p, 667.8 KB Using patient values and preferences to inform the importance of health outcomes in practice guideline development following the GRADE approach / Zhang, Yuan (McMaster University (Canadà)) ; Alonso-Coello, Pablo (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Brozek, Jan (McMaster University (Canadà)) ; Wiercioch, Wojtek (McMaster University (Canadà)) ; Etxeandia-Ikobaltzeta, Itziar (McMaster University (Canadà)) ; Akl, Elie A. (American University of Beirut) ; Meerpohl, Joerg J. (Université Paris Descartes) ; Alhazzani, Waleed (McMaster University (Canadà)) ; Carrasco-Labra, Alonso (Universidad de Chile) ; Morgan, Rebecca L. (McMaster University (Canadà)) ; Mustafa, Reem A. (University of Missouri-Kansas City) ; Riva, John J. (McMaster University (Canadà)) ; Moore, Ainsley (McMaster University (Canadà)) ; Yepes-Nuñez, Juan José (University of Antioquia) ; Cuello-Garcia, Carlos (Tecnologico de Monterrey School of Medicine) ; AlRayees, Zulfa (Ministry of Health) ; Manja, Veena (University at Buffalo) ; Falavigna, Maicon (Federal University of Rio Grande do Sul) ; Neumann, Ignacio (Pontificia Universidad Católica de Chile) ; Brignardello-Petersen, Romina (Universidad de Chile) ; Santesso, Nancy (McMaster University (Canadà)) ; Rochwerg, Bram (McMaster University (Canadà)) ; Darzi, Andrea (American University of Beirut) ; Rojas, Maria Ximena (Pontificia Universidad Javeriana) ; Adi, Yaser (King Faisal Specialist Hospital and Research Centre) ; Bollig, Claudia (University of Freiburg) ; Waziry, Reem (University of New South Wales) ; Schünemann, Holger J. (McMaster University (Canadà)) ; Universitat Autònoma de Barcelona
There are diverse opinions and confusion about defining and including patient values and preferences (i. e. the importance people place on the health outcomes) in the guideline development processes. [...]
2017 - 10.1186/s12955-017-0621-0
Health and quality of life outcomes, Vol. 15 Núm. 1 (february 2017) , p. 52  
17.
30 p, 416.4 KB The Poverty Reduction Strategy Papers : An analysis of a hegemonic link between education and poverty / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jacovkis Halperin, Judith (Universitat Autònoma de Barcelona)
This paper has two main objectives. First, it aims to analyse the connections between education and poverty established by the Poverty Reduction Strategy Papers (PRSPs), a central policy tool for the articulation of the Post Washington Consensus. [...]
2012 - 10.1016/j.ijedudev.2012.02.014
International Journal of Educational Development, Vol. 32 Núm. 4 (2012) , p. 507-516  
18.
28 p, 408.3 KB Education and poverty in the global development agenda : Emergence, evolution and consolidation / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
The objective of this paper is to analyse the role of education and poverty in the current global development agenda. It intends to analyse the emergence, evolution and consolidation of a global agenda, which attributes a key role to education in the fight against poverty. [...]
2010 - 10.1016/j.ijedudev.2009.04.009
International Journal of Educational Development, Vol. 30 (2010) , p. 204-212  
19.
33 p, 1.5 MB La Agenda 2030 y los Objetivos de Desarrollo Sostenible en las bibliotecas de las universidades públicas españolas : incorporación en los instrumentos de gestión universitaria y buenas prácticas bibliotecarias / Larios Rodríguez, Montse (Universitat de Lleida) ; Rey Martín, Carina (Universitat de Barcelona) ; Balagué, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se analiza la implantación de los Objetivos de Desarrollo Sostenible en la planificación estratégica y en las buenas prácticas de las bibliotecas universitarias españolas.
This paper analyzes the implementation of the Sustainable Development Goals in the strategic planning and good practices in Spanish university libraries.

2021
RUIDERAe: Revista de Unidades de Información, Núm. 18 (2º semestre 2021) , p. 1-33  
20.
14 p, 434.7 KB Making peer-feedback more efficient : what conditions of its delivery make the difference? / Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Mercader, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Peer feedback benefits students' learning at the university level. However, how it makes an impact on students' learning and which defining factors in its design wield more significant influence are aspects that continue to require further analysis. [...]
2022 - 10.1080/07294360.2020.1840527
Higher Education Research & Development, Vol 41, Núm 2 (2022)  

Articles : 623 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.