Articles

Articles 75 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.02 seconds. 
11.
34 p, 536.7 KB Editors' Note : Current Research on Grammar Teaching. What is the Use of Teaching Grammar? / Marcotte, Sylvie (Université du Québec en Outaouais) ; Beaumanoir-Secq, Morgane (Université de Paris) ; Reig, Aina (Université du Québec en Outaouais)
Research on grammar teaching covers a variety of topics and adopts plural perspectives. The III International Conference on Teaching Grammar (Congram19), held at the Autonomous University of Barcelona from January 23 to 25, 2019, is a sample of this. [...]
La recerca sobre l'ensenyament de la gramàtica abasta temes diversos i adopta perspectives plurals. El III Congrés Internacional sobre Ensenyament de la Gramàtica (Congram19), celebrat a la Universitat Autònoma de Barcelona del 23 al 25 de gener de 2019, n'és una mostra. [...]
La investigación sobre la enseñanza de la gramática abarca temas diversos y adopta perspectivas plurales. El III Congreso Internacional sobre Enseñanza de la Gramática (Congram19), celebrado en la Universidad Autónoma de Barcelona del 23 al 25 de enero de 2019, es una muestra de ello. [...]
Les recherches sur l'enseignement de la grammaire portent sur des thèmes variés et adoptent des perspectives plurielles. La IIIe Conférence internationale sur l'enseignement de la grammaire (Congram19), tenue à l'Université autonome de Barcelone du 23 au 25 janvier 2019, en est une démonstration. [...]

2020 - 10.5565/rev/jtl3.966
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 3 (august-september 2020) , e966 (Editors' Note)  
12.
21 p, 345.4 KB Current Research on Grammar Teaching : Plural Perspectives / Reig, Aina (Universitat de València) ; Beaumanoir-Secq, Morgane (Université de Paris) ; Marcotte, Sylvie (Université du Québec en Outaouais)
L'ensenyament de la gramàtica constitueix avui en dia i en el pla internacional un camp molt dinàmic per a la recerca i el debat acadèmics. En aquest número especial ens volem fer ressò d'aquest dinamisme, amb contribucions de 16 investigadors que van participar en el III Congrés Internacional sobre Ensenyament de la Gramàtica (Congram19), celebrat a la Universitat Autònoma de Barcelona del 23 al 25 de gener de 2019. [...]
La enseñanza de la gramática constituye hoy en día y en el plano internacional un campo muy dinámico para la investigación y el debate académicos. En este número especial nos queremos hacer eco de este dinamismo, con contribuciones de 16 investigadores que participaron en el III Congreso Internacional sobre Enseñanza de la Gramática (Congram19), celebrado en la Universidad Autónoma de Barcelona del 23 al 25 de enero de 2019. [...]
Grammar teaching is a very dynamic field for academic research and debate internationally. In this Special Issue, we want to echo this dynamism, with contributions by 16 researchers who took part in the III International Congress on Grammar Teaching (Congram19), held at the Autonomous University of Barcelona from January 23 to 25, 2019. [...]
L'enseignement de la grammaire est un domaine de recherche très dynamique faisant l'objet de nombreux débats internationalement. Dans ce numéro spécial, nous voulons faire écho à ce dynamisme, avec des contributions de 16 chercheurs qui découlent de la IIIe Conférence internationale sur l'enseignement de la grammaire (Congram19), tenue à l'Université Autonome de Barcelone du 23 au 25 janvier 2019. [...]

2020 - 10.5565/rev/jtl3.907
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 2 (may-june 2020) , e907 (Editors' Note)  
13.
8 p, 232.0 KB Fem el que diem que fem? : Aula de ciències amb perspectiva de gènere / Ramis Pérez, Elena ; Pipitone, Maria Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La desigualtat de gènere a les ciències, tant a les aules com a l'ocupació és un tema que actualment,se'n comença a parlar més i cada cop es veu més la necessitat de fer un canvi. Partint d'una societatandrocèntrica, on la dona ha estat (o està) exclosa, on l'educació està basada en un model masculí i lesviolències de gènere es continuen perpetuant a l'aula, en aquest treball s'analitzen diverses entrevistes adiferents docents per observar la perspectiva que tenen respecte el gènere i com s'ha de treballar a l'aula. [...]
Gender inequality in science, both in classrooms and in the employment field, is a subject that is currently getting in the spotlight, showing that change needs to be done. Starting from an androcentric society, where women have been (or are) excluded, where education is based on a male model and gender violence are still perpetuated in the classrooms, this paper analyzes several interviews with different teachers to observe their take on gender perspective and how it should be treated in the classrooms. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.419
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 39 (2020) , p. 22-28 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
14.
19 p, 232.9 KB La transición de la enseñanza primaria a la enseñanza secundaria : un estudio exploratorio en Brasil / Fagundes, Caterine (Universidade Veiga de Almeida) ; Saraiva, Mateus (Universidade Federal do Rio Grande do Sul)
La universalidad de la secundaria, la última etapa de la educación básica, obligatoria y gratuita, está en marcha en Brasil. Una de las dificultades que han surgido para implantarla ha sido asegurar la progresión continua de los estudiantes ingresantes. [...]
La universalitat de la secundària, l'última etapa de l'educació bàsica, obligatòria i gratuïta, està en plena marxa al Brasil. Una de les dificultats que han sorgit per implementar-la ha estat assegurar la progressió contínua dels estudiants que hi estan matriculats. [...]
The universality of secondary school, the last stage of basic, compulsory and free education, is underway in Brazil. However, one of the difficulties has been to ensure the continuous progression of incoming students. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.1021
Educar, Vol. 55 Núm. 2 (2019) , p. 381-399 (Monográfico)  
15.
25 p, 2.5 MB "Me gusta "la selva" porque es un sitio salvaje, donde me puedo esconder" : el uso de la fotografía participativa en las geografías de la infancia / Ceballos López, Noelia (Universidad de Cantabria. Departamento de Educación) ; Susinos Rada, Teresa (Universidad de Cantabria. Departamento de Educación)
Esta investigación se enmarca en las geografías de la infancia escolarizada y explora los significados que los estudiantes asignan a los espacios que ellos prefieren en la escuela, los usos que les atribuyen y los modos de relación que propician. [...]
Aquesta recerca s'emmarca en les geografies de la infància escolaritzada i explora els significats que els estudiants assignen als espais que ells prefereixen de l'escola, els usos que els atribueixen i els tipus de relacions que propicien. [...]
Cette recherche s'inscrit dans le cadre des géographies de l'enfance scolarisée et explore les significations que les élèves assignent aux espaces scolaires, à leurs usages, à leurs relations et aux interactions que ceux-ci leur permettent, dans l'objectif de constituer une expression de l'agencement des élèves et de la nécessité d'écouter leur voix dans les processus démocratiques de l'amélioration de l'école. [...]
This research is framed in school children's geographies and explores the meanings that students assign to school spaces, as well as the uses they attribute to them and the interactions they foster. This is proposed as an expression of students' agency and the need to listen to their voice in the democratic processes of school improvement. [...]

2019 - 10.5565/rev/dag.506
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 65 Núm. 1 (gener-abril 2019) , p. 43-67  
16.
19 p, 249.8 KB Sensibilidad intercultural y satisfacción con la vida en alumnado autóctono e inmigrante / Micó-Cebrián, Paula (Universitat de València) ; Cava, María-Jesús (Universitat de València) ; Buelga, Sofía (Universitat de València)
El objetivo de esta investigación ha sido explorar la relación entre diversas variables personales y escolares (empatía, autoconcepto y percepción de ayuda del profesor), la sensibilidad intercultural y la satisfacción con la vida en alumnado de tercer ciclo de educación primaria. [...]
L'objectiu d'aquesta investigació ha estat explorar la relació entre diverses variables personals i escolars (empatia, autoconcepte i percepció d'ajuda del professor), la sensibilitat intercultural i la satisfacció amb la vida en alumnat de tercer cicle d'educació primària. [...]
The aim of this research was to explore the relationship between several personal and school variables (empathy, self-concept and perception of teacher support), intercultural sensitivity and life satisfaction in students in upper level of primary school. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.965
Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 39-57 (Monográfico)  
17.
4 p, 1.0 MB L'aprenentatge polític de la participació democràtica / Santisteban, Antoni
La participació política requereix una formació i una predisposició per intervenir en la vida pública. L'aprenentatge de la política es confon massa sovint amb l'adquisició de coneixements relatius als partits polítics, a les institucions o als sistemes de govern. [...]
1998 - 10.17345/comeduc199814-17
Comunicació educativa, Núm. 11 (1998) , p. 14-17  
18.
7 p, 1.2 MB Joc i matemàtiques : recerca i implicacions didàctiques / Edo, Mequè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La recerca de la millora de l'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques escolars condueix a l'estudi de situacions didàctiques concretes que poden ser referents de bones pràctiques. Seguint Van Oers (1994, 2003), considerem que les bones pràctiques escolars són aquelles que cerquen un aprenentatge efectiu, és a dir, aquelles que tenen en consideració tant l'augment de les capacitats cognitives dels alumnes com la millora de les habilitats i capacitats de relació social per participar efectivament en la vida sociocultural de la comunitat. [...]
2008 - 10.17345/comeduc200864-70
Comunicació educativa, Núm. 21 (2008) , p. 64-70  
19.
4 p, 1.5 MB Una experiència d'ensenyament del temps històric / Santisteban, Antoni (Universitat Rovira i Virgili)
En aquest article es presenta una experiència d'ensenyament del temps històric a l'escola primària. Què és el temps històric? Com s'ensenya? Com s'aprèn? Sense una comprensió del temps històric els nens i nenes no poden apropar-se a la història. [...]
2007 - 10.17345/comeduc200759-62
Comunicació educativa, Núm. 20 (2007) , p. 59-62  
20.
7 p, 480.4 KB Involucrant a l'alumnat de primària en una pràctica científica autèntica : el taller Plantes Mutants / Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Babot, Zoila (Centre de Recerca en Agrigenòmica)
En els últims anys ha anat creixen el nombre d'iniciatives que estableixen col·laboracions entre alumnat i científics professionals. El present article, ofereix un exemple de taller d'aquest tipus que involucra a alumnat de 5è i 6è de primària en Pràctiques Científiques anàlogues a les dels científics del CRAG. [...]
In the last years, the number of collaborative work initiatives between children and professional researchers has been increasing. This article offers an example of a workshop that involves 9 to 12-year-old children in "real" scientific practices similar to what professional researchers do at CRAG. [...]

2018 - 10.5565/rev/ciencies.387
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 35 (2018) , p. 2-8 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  

Articles : 75 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.