Articles


No exact match found for d’aprenentatge, using d aprenentatge instead...
Articles 18 records found  previous11 - 18  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
11.
13 p, 509.0 KB Los códigos QR invaden los foros de discusión / Sánchez Ambriz, Mercedes Leticia
En esta comunicación, se explica el trabajo que se está desarrollando, en utilizar la bidimensionalidad como medio de comunicación en los foros electrónicos, con el objetivo de fomentar y fortalecer la lectura crítica de los participantes de postgrado del Instituto Latinoamericano de la Comunicación Educativa (ILCE). [...]
In this communication, is explained the work that is developing, in using the bidimensionalidad as way of communication in the electronic forums, with the aim to promote and strengthen the critical reading of the participants of postdegree of the Latin-American Institute of the Educational Communication (ILCE). [...]

2013
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 25 (Abril 2013) , p. 1-13  
12.
25 p, 624.3 KB Utilización de estrategias y selección de estilos por estudiantes universitarios, ya titulados, en el aprendizaje de la lengua extranjera / García Herrero, Mª de las Mercedes (Universidad Pontificia de Salamanca)
El presente artículo explora la utilización de estrategias y la selección de estilos en el aprendizaje de la lengua extranjera por estudiantes universitarios ya titulados. Los estudiantes emplean diferentes clases de estrategias de aprendizaje que les ayudan a aprender. [...]
Aquest article explora la utilització d'estratègies i la selecció d'estils en l'aprenentatge de la llengua estrangera per estudiants universitaris ja titulats. Els estudiants utilitzen diferents tipus d'estratègies d'aprenentatge que els ajuden a aprendre. [...]
This paper aims to analyse the relationship between language learning strategy use and learning style choice in foreign language learning by graduate students. Students use different kinds of specific strategies that help them to learn. [...]

2013 - 10.5565/rev/educar.14
Educar, Vol. 49, Núm. 1 (gener-juny 2013) , p. 127-151  
13.
22 p, 843.4 KB La construcción de conocimiento profesional docente : análisis de un curso de formación sobre la enseñanza estratégica / Badia Garganté, Antoni (Universitat Oberta de Catalunya) ; Monereo i Font, Carles 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
La investigación que se presenta en este articulo tiene como principal finalidad el análisis de algunas caracteristicas del proceso de construcción del conocimiento profesional docente sobre el tema de las estrategias de aprendizaje que se ha producido en el marco de un curso prototípico de ,formación permanente del profesorado. [...]
The principal aim of the investigation that is presented in this article is to analyze some characteristics of the construction process of teachers' professional knowledge of learning strategies. For this reason, empirical information has been collected from the teaching and learning process. [...]

2004
Anuario de psicología, Vol. 35, Núm. 1 (2004) , p. 47-70  
14.
12 p, 657.1 KB Mejorando la efectividad instruccional del texto educativo en ciencias : primeros resultados / Sanjosé López, Vicent (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Solaz-Portolés, Joan Josep (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Vidal-Abarca Gámez, Eduardo (Universitat de València. Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació)
In this paper we compile and analyze the textual variables taking part in comprehension and learning processes on scientific texts. Next we propose a new classification which can be applicated to instructional text. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4529
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 137-148  
15.
6 p, 252.3 KB Curso de ingreso en química a la universidad : un espacio de revisión y aprendizaje conceptual / Raviolo, Andrés ; Andrade Gamboa, J.
In this article we report a didactic experience, based on a contructivist approach we carried forward in a chemistry classroom in the University Admittance Course, with the aim to promote conceptual revision and learning. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4423
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 361-368  
16.
12 p, 526.4 KB ¿Son los alumnos capaces de atribuir a los microorganismos algunas transformaciones de los alimentos? / Díaz González, R. (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; López Rodríguez, R. (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; García Losada, A. (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; Abuín Figueiras, G. (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; Nogueira Abuín, E. (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais) ; García Gandoy, J. A. (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica das Ciencias Experimentais)
In this paper we investigate if primary school students are able to relate microorganisms with food transformations. The subjects of this study were 343 4th. and 7th. grade children from Lugo (Spain) and the instrument used consisted of four multiple choice questions. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4220
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 143-153  
17.
22 p, 154.1 KB De-standardised pathways to adulthood : european perspectives on informal learning in informal networks / Stauber, Barbara ; Walther, Andreas
Becoming adult in the context of de-standardised life course transitions means new demands for the young women and men concerned. While those with higher social and cultural capital cope more easily with shaping individualised transitions, those with restricted resources and opportunities are under pressure of adaptation and at risk of exclusion. [...]
Esdevenir adult en el context de les transicions desestandarditzades de la vida comporta noves demandes per part dels joves, els homes i les dones afectats. Mentre que aquells que disposen d'un capital social i cultural més elevat poden modelar més fàcilment les transicions individualitzades, aquells que no disposen de tants recursos ni oportunitats es troben sota la pressió d'adaptar-se i davant el perill de l'exclusió. [...]

2006 - 10.5565/rev/papers/v79n0.835
Papers : revista de sociologia, N. 79 (2006) p. 241-262  
18.
20 p, 122.8 KB Mejorar la enseñanza y el aprendizaje universitario mediante estrategias institucionales / Gibbs, Graham (Open University (Regne Unit))
Durante dos décadas, han habido intentos en el Reino Unido de mejorar la docencia universitaria ampliamente centrada en el profesor individual. Hacia los años noventa se evidenció que ningún tipo de innovación individual por parte de profesores era promotora del cambio suficiente, o suficientemente rápido, para responder a una población de estudiantes cada vez más diversa, con recursos más reducidos, nueva tecnología y agendas gubernamentales preocupadas por la empleabilidad de los estudiantes. [...]
Durant dues dècades, hi ha hagut intents en el Regne Unit de millorar la docència universitària àmpliament centrada en el professor individual. Cap als anys noranta es va evidenciar que cap tipus d'innovació individual per part de professors era promotora del canvi suficient, o suficientment ràpid, per respondre a una població d'estudiants cada vegada més diversa, amb recursos més reduïts, nova tecnologia i agendes governamentals preocupades per l'empleabilitat dels estudiants. [...]
For two decades attempts in the UK to improve university teaching largely focussed on individual teachers. By the 1990's it had become clear that no amount of innovation by individual teachers was capable of sufficient, or sufficiently rapid, change to respond to reduced resources, more and more diverse students, new technology and government agendas concerning the employability of students. [...]

2004 - 10.5565/rev/educar.259
Educar, N. 33 (2004) , p. 11-30  

Articles : 18 records found   previous11 - 18  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.