Articles

Articles 149 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
11.
4 p, 88.4 KB Introduction / Arumí Ribas, Marta ; Toledano Buendía, Carmen
2017
Revista canaria de estudios ingleses, Vol. 75 (2017) , p. 2-15  
12.
6 p, 88.6 KB Presentación. Stateville revisited : debates con James B. Jacobs sobre la vigencia de su obra cuarenta años después / Larrauri Pijoan, Elena (Universidad Pompeu Fabra)
Introducción a la mesa redonda que ofrece una discusión con James B. Jacobs, autor de Stateville: The penitentiary in mass society, un texto clásico de la sociología de prisiones sobre la vigencia de su obra cuarenta años después. [...]
Introducció a la taula rodona que ofereix una discussió amb James B. Jacobs, autor de Stateville: The penitentiary in mass society, un text clàssic de la sociologia de presons sobre la vigència de la seva obra quaranta anys després. [...]
Introduction to the round table discussion with James B. Jacobs, author of the classic study on the sociology of prisons Stateville: The Penitentiary in Mass Society, on the validity of his work 40 years later. [...]

2019 - 10.5565/rev/papers.2638
Papers : revista de sociologia, Vol. 104 Núm. 3 (2019) , p. 547-552 (Debate)  
13.
1 p, 197.1 KB Buonocore, "The Loyca discipuli magistri Raymondi Lulli: Introducing an Introduction to Lullian Logic at the End of the 14th c." / Cruz Palma, Óscar Luis de la
Obra ressenyada: "The Loyca discipuli magistri Raymondi Lulli: Introducing an Introduction to Lullian Logic at the End of the 14th c. " dins, Il Lullismo in Italia: itinerario Storico Critico. (ed. [...]
2017
Studia Lulliana, Vol. LVII Núm. 112 (2017) , p. 200-200  
14.
13 p, 652.7 KB An Introduction to Content and Language Integrated Learning (CLIL) for Teachers and Teacher Educators / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
This paper provides a presentation to Content and Language Integrated Learning (CLIL) aimed at any reader who needs a basic understanding of this approach, be they teachers, teacher educators or education stakeholders in general. [...]
Aquest article aspira a familiaritzar a qualsevol persona interessada - sigui docent, professional de la formació del professorat, o persona amb responsabilitats educatives - amb l' enfocament Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua (AICLE). [...]
Este artículo aspira a familiarizar a cualquier persona interesada --ya sea docente, profesional de la formación del profesorado,o persona con responsabilidades educativas –con el enfoque Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua (AICLE). [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.21
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 7-19 (Articles)  
15.
3 p, 87.8 KB Short, John Rennie (2017). Human Geography. A Short Introduction. Nova York: Oxford University Press. / Tulla i Pujol, Antoni F. 1945- (Antoni Francesc), (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Obra ressenyada: John Rennie SHORT, Human Geography. A Short Introduction. Nova York: Oxford University Press, 2017.
2019 - 10.5565/rev/dag.510
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 65 Núm. 1 (gener-abril 2019) , p. 196-198  
16.
21 p, 2.3 MB Generation of immortalised but unstable cells after hTERT introduction in telomere-compromised and p53-deficient vHMECS / Bernal, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Zafon, Elisenda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Domínguez, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Bertran García de Olalla, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Tusell Padrós, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia)
Telomeres, the natural ends of chromosomes, hide the linear telomeric DNA from constitutive exposure to the DNA damage response with a lariat structure or t-loop. Progressive telomere shortening associated with DNA replication in the absence of a compensatory mechanism culminates in t-loop collapse and unmasked telomeres. [...]
2018 - 10.3390/ijms19072078
International Journal of Molecular Sciences, Vol. 19 Núm. 7 (17 2018) , p. 2078  
17.
7 p, 248.8 KB Introduction to the special dossier section "Translation and Disruption" / Sakamoto, Akiko (University of Portsmouth) ; Evans, Jonathan (University of Portsmouth) ; Torres Hostench, Olga (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
2018 - 10.5565/rev/tradumatica.223
Tradumàtica, Núm. 16 (2018) , p. 52-58 (Tradumàtica dossier)  
18.
3 p, 60.5 KB Introducción / Schenquer, Laura (Universidad Nacional del Litoral (Argentina))
2018
Rúbrica contemporánea, Vol. 7 Núm. 14 (2018) , p. 1-3 (Dossier)  
19.
2 p, 38.7 KB Introduction / Frezza, Gino ; Pintor Iranzo, Ivan
2018 - 10.5565/rev/dea.115
Dante e l'Arte, Vol. 5 (2018) , p. 7-8 (Presentazione)  
20.
20 p, 106.7 KB Introducción / Nievas Rojas, Adalid (Universitat de Girona)
Introducción al monográfico «Francisco de Aldana: facetas de su vida y obra».
Introduction to the monograph "Francisco de Aldana: facets of his life and work".
Introducció al monogràfic «Francisco de Aldana: facetes de la seva vida i obra».

2018 - 10.5565/rev/studiaaurea.319
Studia aurea : revista de literatura española y teoría literaria del Renacimiento y Siglo de Oro, Vol. 12 (2018) , p. 7-25 (Monográfico)  

Articles : 149 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.