Articles

Articles 13 records found  previous11 - 13  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
11.
28 p, 376.1 KB Aportaciones teóricas y metodológicas a la sociología de la juventud desde la perspectiva de la transición / Casal, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; García Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Miguel Quesada, Francisco J. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El artículo presenta y defiende un enfoque biográfico acerca de la sociología de la juventud, y define la juventud como proceso social de emancipación que atañe a aspectos económicos (posición social y enclasamiento) y familiares (emancipación de la familia). [...]
The paper presents and defends the biographical approach in Sociology of Youth. Therefore, youth is defined as a social process of emancipation that involves economical issues (social position and classification in social structure), family issues (family emancipation). [...]

2006 - 10.5565/rev/papers/v79n0.798
Papers : revista de sociologia, N. 79 (2006) p. 21-48  
12.
16 p, 346.6 KB Agrupamiento de alumnos e itinerarios escolares : cuando las apariencias engañan / González González, María Teresa (Universidad de Murcia)
Este artículo gira en torno al tema de los itinerarios educativos. A lo largo del mismo se realizan diversas consideraciones acerca del significado y las consecuencias sociales y educativas de los agrupamientos de alumnos en itinerarios. [...]
Aquest article gira entorn del tema dels itineraris educatius. S'hi realitzen diverses consideracions sobre el significat i les conseqüències socials i educatives dels agrupaments dels alumnes en itineraris. [...]
This article deals with the question of educational tracking and offers different considerations concerning the meaning and social and educational consequences of grouping pupils in this way. Drawing in different research in the field within other educational systems, the article discusses questions relating to the explicit or implicit criteria for the formation of groups of pupils; the achievement of tracking-grouped students; the quality of teaching carried out whithin those groups; the assignement of teachers to the different groups, and the phenomenon of pupil polarization in schools. [...]

2002 - 10.5565/rev/educar.339
Educar, N. 29 (2002) , p. 167-182  
13.
24 p, 113.7 KB ¿A dónde van las pedagogías diferenciadas? : Hacia la individualización del currículo y de los itinerarios formativos / Perrenoud, Philippe (Universidad de Ginebra. Facultad de Psicología y de Ciencias de la Educación)
El autor se sitúa en la actual corriente de lucha contra el fracaso escolar y propone nuevas estrategias educativas centradas en la enseñanza individualizada o la pedagogía diferenciada, concebida como el tipo de enseñanza que permite a cada alumno encontrarse, lo más a menudo posible, en una situación de aprendizaje fecundo para él. [...]
L'autor s'emmarca dins del corrent actual de lluita contra el fracàs escolar, tot proposant noves estratègies educatives centrades en l'ensenyança individualitzada o la pedagogia diferenciada, que concep com aquell tipus d'ensenyament que permet a cada alumne trobar-se, al més sovint possible, en una situació d'aprenentatge fecund per a si mateix. [...]
In order to reinforce the current attempts of fighting the schools failure, the author proposes a number of new strategies, which focus on the individualised teaching or the differentiated pedagogy, these being that kind of teaching that allows every student to experience a fecund learning situation, as many times as possible. [...]

1998 - 10.5565/rev/educar.347
Educar, N. 22-23 (1998) , p. 11-34  

Articles : 13 records found   previous11 - 13  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.