Articles

Articles 154 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
11.
9 p, 291.2 KB The decision of becoming a mother : Why some girls in foster group homes become adolescent mothers and others don't? / Zárate Alva, Nair Elizabeth (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
The aim of this research is to analyze which factors can explain why some girls in foster group homes become adolescent mothers and others do not, exploring the contraception use, life and motherhood expectations and their family models. [...]
El objetivo de esta investigación es analizar qué factores pueden explicar el por qué algunas jóvenes tuteladas se convierten en madres adolescentes y otras no. Explorando en ellas las temáticas relacionadas con el uso de anticonceptivos, sus expectativas de vida, la maternidad y sus modelos familiares. [...]

IPOPS, 2018 - 10.24016/2018.v4n2.120
Interacciones, Vol. 4 Núm. 2 (2018) , p. 71-79  
12.
14 p, 246.4 KB Instrumentos psicoeducativos para la intervención en Pedagogía Social : validación criterial del test situacional desarrollo de competencias socioemocionales de jóvenes (DCSE-J) / Urrea Monclús, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Pérez, Sara (Universidad de Oviedo) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Zárate Alva, Nair Elizabeth (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Socio-emotional competences are fundamentally important for the psychological, social and academic development of young people, and especially those in highly vulnerable contexts. It is essential that Social Pedagogy socio-educational interventions with these young people take these competences into consideration. [...]
Las competencias socioemocionales son fundamentales para el desarrollo psicológico, social y académico de los jóvenes, y son claves para aquellos jóvenes que se encuentran en contextos de alta vulnerabilidad. [...]

2021 - 10.7179/PSRI_2021.37.03
Pedagogía social, Núm. 37 (2021) , p. 55-68  
13.
15 p, 764.7 KB Riesgos de la brecha digital de género entre los y las adolescentes / Masanet, Maria-Jose (Universitat de Barcelona) ; Pires de Sa, Fernanda (Universitat Pompeu Fabra) ; Gómez Puertas, Lorena (Universitat Pompeu Fabra)
Se analiza la brecha digital de género entre adolescentes de siete países de Europa, en Australia y países de Sudamérica a través de una perspectiva socio-cultural, comparando qué hábitos de uso y consumo son atribuidos y desempeñados por adolescentes en los múltiples medios y redes sociales y si ellos se enmarcan en roles estereotipados de género. [...]
The gender digital divide between teens from seven countries in Europe, in Australia, and in countries of South America through a socio-cultural perspective is analyzed. The article compares which habits of use and consumption are attributed and performed by adolescents in multiple media and social media, and explores if these uses are grounded in the historically established gender roles. [...]

2021 - 10.3145/epi.2021.ene.12
El Profesional de la información, Vol. 30 Núm. 1 (2021)  
14.
14 p, 134.1 KB Hacia el empoderamiento de niñas y mujeres adolescentes : potenciar los referentes femeninos / García-Huidobro Munita, Rosario (Universidad de Los Lagos (Xile)) ; Schenffeldt Ulloa, Ninoska (Universidad de Los Lagos (Xile)) ; Montenegro González, Catalina (Universidad de Los Lagos (Xile)) ; Navarrete Astete, Karen (Universidad de Los Lagos (Xile)) ; Lara Escobar, Marisa (Universidad de Los Lagos (Xile))
En el presente artículo se muestran algunos resultados de la primera fase del estudio Plataforma LMS LIDERESASCHILE. CL: Tecnología para promover el liderazgo de nuevas juventudes femeninas, cuyo principal objetivo es crear una plataforma que promueva el liderazgo en niñas y mujeres adolescentes en Chile. [...]
En el present article s'hi mostren alguns resultats de la primera fase de l'estudi Plataforma LMS LIDERESASCHILE. CL: Tecnologia per promoure el lideratge de noves joventuts femenines, el principal objectiu del qual és crear una plataforma que promogui el lideratge en nenes i dones adolescents a Xile. [...]
This paper brings together some of the results of the first phase of the study Plataforma LMS LIDERESASCHILE. CL: Tecnología para promover el liderazgo de nuevas juventudes femeninas [LMS LIDERESASCHILE. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1554
Educar, Vol. 59 Núm. 1 (2023) , p. 147-160 (Temas de investigación)  
15.
21 p, 645.2 KB TikTok and the new language of political communication : the case of Podemos / Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Marín Lladó, Carles (Universidad Rey Juan Carlos)
Introduction: Political parties struggle to reconnect to Young people by using social networks. Acknowledging that 2020 has been the year of TikTok, most Spanish political parties have joined this social network: Podemos, with 191. [...]
Introducción: Los partidos políticos luchan por conectar con los jovenes a través del uso de las redes sociales. 2020 ha sido el año de TikTok y, por esta razón, la mayoría de los partidos politicos españoles ha querido estar presente. [...]

2021 - 10.6035/clr.5817
Cultura, Lenguaje y Representación, Vol. 26 (2021) , p. 267-287  
16.
24 p, 558.8 KB Prácticas juveniles de consumo sonoro, entre grandes plataformas y el ecosistema radiofónico : caso Colombia-España / Barrios Rubio, Andrés (Universidad de Bogotá Jorge Tadeo Lozano) ; Gutiérrez, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
This paper presents an analysis and correlation of youthful sound consumption practices from the comparative specificities of Colombian and Spanish university ecosystems. Through a quantitative-qualitative methodology applied to a sample of 160 subjects, a generational cut pattern is confirmed both in the use of devices and in the type of content demanded. [...]
Este artículo presenta un análisis y correlación de las prácticas juveniles de consumo sonoro desde las especificidades comparativas de los ecosistemas universitarios colombianos y españoles. Mediante una metodología cuantitativa-cualitativa aplicada a una muestra de 160 sujetos, se confirma un patrón de corte generacional tanto en el uso de dispositivos como en el tipo de contenido demandado. [...]

2021 - 10.32870/cys.v2021.7820
Comunicación y Sociedad, Año 18 (2021) , e7820
2 documents
17.
3 p, 288.1 KB Book Reviews / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Obra ressenyada: Pam ALLDRED, Fin CULLEN, Kathy EDWARDS & Dana FUSCO et al. The SAGE Handbook of Youth work practice. London : Sage Reference, 2018.
2020 - 10.1080/13691457.2020.1857019
European journal of social work, Vol 24 Num 3 (2021), p. 555-557  
18.
14 p, 516.8 KB Young peoples educational and employment profile in vocational initial programmes / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
The transition to adulthood is a complex process especially for unskilled young people who do not have the personal resources to function effectively in the educational contexts or in the workplace. Vocational initial programmes become a second chance for them, who are looking for new opportunities to access education in order to obtain a decent job in the future. [...]
La transición a la edad adulta es un proceso complejo especialmente para aquellos jóvenes no cualificados que no disponen de recursos personales para funcionar eficazmente en contextos educativos o en el lugar de trabajo. [...]

2018
Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 9 Núm. 1 (2018) , p. 125-137  
19.
54 p, 4.3 MB Perfiles de desconexión educativa : una aproximación multidimensional en la formación profesional básica / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Salvà Mut, Francesca (Universitat de les Illes Balears)
El abandono escolar prematuro es uno de los indicadores educativos que más preocupa por su impacto en los procesos educativos y de transición de los jóvenes. Éstos llevan implítico la necesidad de participación y compromiso activos en contextos educativos y laborales. [...]
Early school dropout is one of the most concerning educational indicators, exerting a large negative impact on young people's educational and transitional outcomes. The needs of young people include active engagement and participation in both educational and work settings. [...]

2020 - 10.4438/1988-592X-RE-2020-389-455
Revista de educación, Vol. 2020 Núm. 389 (2020) , p. 69-94  
20.
16 p, 513.7 KB Las redes sociales como salida profesional para los estudiantes de Comunicación de España y América Latina / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Giraldo Luque, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Carniel Bugs, Ricardo (Universitat Autònoma de Barcelona)
El estudio de las redes sociales entre los jóvenes internautas (generación "milennial") se ha convertido en una línea de investigación que ha generado numerosos trabajos y artículos. Sin embargo, apenas se ha estudiado la visión de estas plataformas como escenarios de desarrollo profesional de los futuros comunicadores. [...]
The analysis of social networks among young Internet users ("Millennial" generation) has become a research field that has generated numerous studies and articles. However, the visualisation of these platforms as scenarios of professional careers development of the future communicators has scarcely been studied. [...]

2018 - 10.15847/obsOBS12120181194
Observatorio (OBS*), Vol. 12, Num. 1 (2018) , p. 183-198  

Articles : 154 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.