Articles

Articles 18 records found  previous11 - 18  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
11.
6 p, 135.2 KB Comportamiento perturbador en la adolescencia y su relación con el temperamento y los estilos de afrontamiento / Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; González Carrasco, Mònica (Universitat de Girona) ; García Moreno, Yolanda (Universitat de Girona) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Casas Aznar, Ferran (Universitat de Girona)
Partiendo de la clasificación del DSM-IV TR que aglutina, bajo la etiqueta de trastornos del comportamiento perturbador, el trastorno de conducta antisocial y el trastorno negativista desafiante, se ha realizado un estudio con dos objetivos: a) conocer las diferencias en la sintomatología del trastorno del comportamiento perturbador durante la adolescencia en función del género, la edad y la ubicación del centro escolar; y b) analizar las relaciones entre las variables temperamentales y de afrontamiento con las dimensiones psicopatológicas de conducta antisocial y negativista desafiante. [...]
Employing the DSM-IV TR classification, which classifies both antisocial behavior disorder and oppositional defiant disorder under the label of disruptive behavior disorder, a study was conducted with two aims: a) to determine the symptomatological differences of disruptive behavior disorder in adolescence depending on gender, age and school location, and b) to analyse the relationships between temperament, coping and the psychopathological dimensions of antisocial and oppositional defiant behavior. [...]

2012
Psicothema, Vol. 24, núm. 4 (2012) , p. 567-572  
12.
6 p, 131.4 KB Comorbilidad entre los factores de ansiedad del SCARED y la sintomatología depresiva en niños de 8-12 años / Romero Acosta, Kelly (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Canals i Sans, Josepa (Universitat Rovira i Virgili) ; Hernández Martínez, Carmen (Universitat Rovira i Virgili) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; Domènech, Edelmira (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo de este estudio fue examinar la comorbilidad entre los factores de ansiedad del SCARED y síntomas depresivos en niños de 8-12 años. 792 niñas y 715 niños completaron el Screen for Child Anxiety Related Emotional Disorder (SCARED), el Children's Depression Inventory (CDI) y un cuestionario de datos sociodemográficos. [...]
The aim of this study was to examine the comorbidity between the SCARED anxiety factors and depressive symptoms in 8-12-year-old children. Participants were 792 girls and 715 boys, who completed: the 41-ítem version of the Screen for Child Anxiety Related Emotional Disorder (SCARED), the Children's Depression Inventory (CDI) and a Socio-demographic questionnaire. [...]

2010
Psicothema, Vol. 22, núm. 4 (2010) , p. 613-618  
13.
5 p, 129.9 KB Evaluación de la sintomatología negativista desafiante en niños de seis a ocho años : concordancia entre padres y maestros / Angulo Rincón, Rosalba (Universidad de Pamplona (Colòmbia)) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonillo Martín, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; Corcoll Champredonde, Agnès (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González Rodríguez, Gustavo A. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Zepeda Burgos, Raquel Marina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pérez, Neuza Cristina dos Santos (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Carbonés, Jaume (Equip d'Assessorament i Orientació Psicopedagógica)
El objetivo principal de este estudio es conocer el grado de concordancia entre los informes proporcionados por padres y maestros acerca de la sintomatología negativista desafiante en niños en edad escolar (6-8 años). [...]
The main goal of this study is to determine the degree of agreement between the reports provided by parents and teachers about oppositional defiant symptoms in school children between the ages of 6 and 8 years. [...]

2010
Psicothema, Vol. 22, núm. 3 (2010) , p. 455-459  
14.
6 p, 61.3 KB Evaluación de la psicopatología del preescolar mediante el Early Childhood Inventory-4 (ECI-4) : concordancia entre padres y maestros / Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Canals i Sans, Josepa (Universitat Rovira i Virgili) ; Esparó Hidalgo, Griselda (Universitat Rovira i Virgili) ; Ballespí Sola, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Domènech, Edelmira (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo principal de este estudio es conocer la concordancia entre informantes, padres y maestros, en cada una de las dimensiones o categorías diagnósticas del Early Childhood Inventory-4 (ECI-4). [...]
The main purpose of this study is to determine the level of agreement among parents and teachers as informants in each one of the dimensions or diagnostic categories of the Early Childhood Inventory-4 (ECI-4). [...]

2008
Psicothema, Vol. 20, núm. 3 (2008) , p. 481-486  
15.
6 p, 56.1 KB Escala de inhibición conductual para preescolares, versión de maestros (EICP-M) : propiedades psicométricas / Ballespí Sola, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Riba i Lloret, M. Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Domènech, Edelmira (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aunque la inhibición ha sido evaluada en el laboratorio, en la escuela y en casa, no existen instrumentos en español que permitan evaluar este rasgo en preescolares. El presente trabajo se basa en el desarrollo de la Escala de Inhibición Conductual para Preescolares - Versión para maestros (EICP-M), una escala breve de fácil aplicación, creada para evaluar la inhibición de los niños de 3 a 6 años. [...]
Despite inhibition has been measured in the laboratory, in the school and at home, there are no Spanish instruments to assess behavioral inhibition features in preschool-age children. The present work is based on the creation of the Preschool Behavioral Inhibition Scale- Teacher's form (PBIS-T), a brief tool of easy application created to assess behavioral inhibition in children aged 3 to 6. [...]

2003
Psicothema, Vol. 15, núm. 2 (2003) , p. 205-210  
16.
5 p, 33.1 KB Evaluación de la severidad de la ideación suicida autoinformada en escolares de 8 a 12 años / Viñas i Poch, Ferran (Universitat de Girona) ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Domènech, Edelmira (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo de este estudio es la evaluación de la ideación suicida infantil y su severidad a partir de la información proporcionada por el propio niño. Para ello se ha aplicado el Children's Depression Inventory a una muestra representativa de 361 escolares de edades comprendidas entre los 8 y 12 años. [...]
The aim of this study is to assess the severity of self-report child suicidal ideation. The Children's Depression Inventory was administered to random sample of 361 school children aged 8 to 12 years-old. [...]

2000
Psicothema, Vol. 12, núm. 4 (2000) , p. 594-598  
17.
4 p, 334.4 KB Evaluación de la sintomatología depresiva del preescolar : correspondencia entre los informes de padres y maestros / Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Araneda Garcés, Nelson Euclides (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valero Ventura, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Domènech, Edelmira (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se ha recomendado el uso de múltiples informantes para evaluar la sintomatología infantil. Se analiza la concordancia entre las informaciones de padres y de educadores de la sintomatología depresiva de los niños y niñas de edad preescolar. [...]
The use of multiple informants has been recommended for the assessment of childhood psychopathology. Agreement parent-teachers report of preschool depressive symptomatology is analyzed here. 998 boys and girls, 3-6-years old, from the city of Sabadell (Vallès Occidental, Barcelona) were assessed. [...]

2000
Psicothema, Vol. 12, núm. 2 (2000) , p. 212-215  
18.
2 p, 92.3 KB Psicòlegs de la UAB detecten trastorns emocionals en "parvulitos" / Jané i Ballabriga, Maria del Claustre (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Molts problemes emocionals enterren les seves arrels en traumes que desenvolupem quan teníem entre 3 i 6 anys d'edat. Un grup d'investigadors de la UAB van portar a terme un estudi per a prevenir les seqüeles que deixen aquests trastorns psicològics en edats posteriors. [...]
Muchos problemas emocionales entierran sus raíces en traumas quedesarrollamos cuando teníamos entre 3 y 6 años de edad. Un grupo deinvestigadores de la UAB llevaron a cabo un estudio para prevenir lassecuelas que dejan estos trastornos psicológicos en edades posteriores. [...]
Many emotional problems have their roots in trauma that developedwhen we were between 3 and 6. A group of researchers at the UAB havecarried out a study to prevent the after-effects of these psychologicaldisorders in later life. [...]

2006
UAB divulga, novembre 2006, p. 1-1
3 documents

Articles : 18 records found   previous11 - 18  jump to record:
See also: similar author names
4 Jane, M.
13 Jane, Mireia
4 Jané, M.
1 Jané, Ma del Claustre
13 Jané, Mireia
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.