Articles

Articles 14 records found  previous11 - 14  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
11.
16 p, 743.7 KB Los obstáculos para el desarrollo profesional de una profesora de Enseñanza Secundaria en ciencias experimentales / Vázquez Bernal, Bartolomé (Universidad de Huelva) ; Jiménez Pérez, Roque (Universidad de Huelva) ; Mellado Jiménez, Vicente (Universidad de Extremadura)
Este trabajo es un estudio de casos de una profesora de ciencias experimentales, con el objetivo de determinar los obstáculos que surgen de la interacción entre la reflexión y la práctica de aula, así como su influencia en su desarrollo profesional. [...]
This article is a case study of a secondary Science teacher and deals with the interaction between reflection and classroom practice and its influence on professional development. The study was carried out from two different viewpoints: a study with a qualitative orientation on the one hand, and collaborative action research on the other, to form the backbone of professional development. [...]

2010 - 10.5565/rev/ec/v28n3.115
Enseñanza de las ciencias, Vol. 28, Núm. 3 (2010) , p. 417-432  
12.
17 p, 566.7 KB La reflexión en profesoras de ciencias experimentales de enseñanza secundaria : estudio de casos / Vázquez Bernal, Bartolomé (Universidad de Huelva) ; Jiménez Pérez, Roque (Universidad de Huelva) ; Mellado Jiménez, Vicente (Universidad de Extremadura)
El trabajo que describimos es un estudio de casos de dos profesoras de ciencias de secundaria sobre la reflexión orientada a la acción y su influencia en el desarrollo profesional. El estudio se enmarca en una investigación acción colaborativa, como vertebradora del desarrollo profesional. [...]
The article that we describe here is a case study of two secondary science teachers about action-oriented refl ection and its influence on professional development. The framework of the study is a collaborative action research program designed to provide the essential structure for her professional development. [...]

2007 - 10.5565/rev/ensciencias.3761
Enseñanza de las ciencias, V. 25 n. 1 (2007) p. 73-90  
13.
10 p, 511.9 KB Contribuciones de la filosofía de la ciencia a la didáctica de las ciencias / Mellado Jiménez, Vicente (Universidad de Extremadura) ; Carracedo, D.
In this article we show the importance of the philosophy science to found epistemologically science education. Later, we study the philosophical empiricist, rationalist schools and Popper, Lakatos, Kuhn, Laudan, Toulmin and Feyerabend. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4514
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 331-339  
14.
16 p, 542.4 KB Cambio didáctico del profesorado de ciencias experimentales y filosofía de la ciencia / Mellado Jiménez, Vicente (Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas)
La comprensión de los procesos de cambio didáctico del profesorado, así como los aspectos que lo facilitan u obstaculizan, es uno de los temas más relevantes de la agenda internacional de investigación educativa, y un elemento esencial para planificar y llevar a cabo programas de formación inicial y permanente del profesorado. [...]
One of the most important topics on the international agenda in educational research is to gain an understanding of the educational change processes in the teachers, as well as the factors that favour or hinder it. [...]

2003 - 10.5565/rev/ensciencias.3913
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. 3 (2003) , p. 343-358  

Articles : 14 records found   previous11 - 14  jump to record:
See also: similar author names
1 Mellado, V.
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.