Articles

Articles 148 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
11.
26 p, 265.0 KB La Roca dels Bous i els neandertals del sud dels Pirineus / Martínez Moreno, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis del Patrimoni Arqueòlogic de la Prehistòria) ; Mora Torcal, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis del Patrimoni Arqueòlogic de la Prehistòria) ; Torre Sáinz, Ignacio de la (University College London. Institute of Archaeology. Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis del Patrimoni Arqueòlogic de la Prehistòria)
2009
Tribuna d'arqueologia, 2009, p. 29-54  
12.
24 p, 1.6 MB La Cova Gran de Santa Linya i el poblament humà del vessant sud dels Pirineus al Plistocè superior i a l'Holocè / Martínez Moreno, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis del Patrimoni Arqueòlogic de la Prehistòria) ; Mora Torcal, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis del Patrimoni Arqueòlogic de la Prehistòria) ; Torre Sáinz, Ignacio de la (University College London. Institute of Archaeology. Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis del Patrimoni Arqueòlogic de la Prehistòria)
2007
Tribuna d'arqueologia, 2007, p. 69-92  
13.
25 p, 592.2 KB Traçant l'ocupació dels Pirineus : la Balma Guilanyà i els caçadors recol·lectors del Tardiglacial i l'Holocè antic al Prepirineu Oriental / Casanova, Joel ; Martínez Moreno, Jorge ; Mora Torcal, Rafael
2006
Tribuna d'arqueologia, 2006, p. 59-83  
14.
23 p, 5.0 MB The influence of climate and land-cover scenarios on dam management strategies in a highwater pressure catchment in Northeast Spain / Zabalza-Martínez, J. (Instituto Pirenaico de Ecología) ; Vicente-Serrano, S.M. (Instituto Pirenaico de Ecología) ; López-Moreno, J.I. (Instituto Pirenaico de Ecología) ; Borras Calvo, G. (Oficina Catalana del Canvi Climàtic) ; Savé, Robert (Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries) ; Pascual, D. (Centre de Reserca Ecològica i Aplicacions Forestals) ; Pla Ferrer, Eduard (Centre de Reserca Ecològica i Aplicacions Forestals) ; Morán-Tejeda, E. (University of Balearic Islands. Department of Geography) ; Domínguez-Castro, F. (Instituto Pirenaico de Ecología) ; Tague, C.L. (University of Santa Barbara. Bren School of Environmental Science and Management.)
This paper evaluates the response of streamflow in a Mediterranean medium-scaled basin under land-use and climate change scenarios and its plausible implication on the management of Boadella-Darnius reservoir (NE Spain). [...]
2018 - 10.3390/w10111668
Water (Switzerland), Vol. 10, Núm. 11 (November 2018) , art. 1668  
15.
22 p, 496.4 KB Idees per a la millora de l'educació a la Catalunya d'avui i de demà / Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
L'article presenta els principals resultats de la recerca que analitza la realitat política i educativa des d'una perspectiva sistèmica de l'educació. Parteix de la revisió de la legislació educativa, les propostes educatives de les formacions polítiques que van obtenir representació parlamentària als comicis electorals del 27 de setembre de 2015, les contribucions dels moviments socials i les aportacions d'experts, per a delimitar unes idees-eix que orientarien el paper de l'educació, l'Administració educativa, la inspecció educativa i el finançament de l'educació en un sistema educatiu propi a Catalunya. [...]
This article presents the main results of the research which analyzes the political and educational reality from a systemic perspective of education. The starting points of this study are the review of educational legislation, the educational proposals of the political parties that won parliamentary representation in the elections of 27 September 2015, the contributions of social movements and the contributions of experts, from which we delimit the fundamental ideas that should orient the role of education, educational administration, educational inspection and financing of education in a systemic perspective of education in Catalonia. [...]

2016
Revista catalana de pedagogia, Vol. 10 (2016) , p. 127-148  
16.
18 p, 2.2 MB La transición Secundaria-Universidad y la incorporación a la Universidad : la acogida de los estudiantes de primer curso / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Muñoz Moreno, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Feixas i Condom, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Guillamón Ramos, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente estudio analiza los procesos de transición de secundaria a la universidad y la acogida por parte de esta de los estudiantes de primer año. El estudio de campo realizado en la Universidad Autónoma de Barcelona recoge las opiniones que, sobre estos procesos, tienen responsables institucionales, estudiantes de primer año, alumnos de secundaria y organizaciones de estudiantes, entre otros. [...]
This article aims at analyzing the process of transition from secondary education to higher education and the reception given by universities to first year students. The study is carried out in Universitat Autònoma de Barcelonaand gathers information about the opinions and perceptions that first year students, secondary students, students associations, and vice-deans and institutional managers have about the process. [...]

2009
Revista española de pedagogía, Vol. 67 Núm. 242 (Enero-Abril 2009) , p. 27-44  
17.
19 p, 403.8 KB El plan de acción tutorial para estudiantes universitarios con discapacidad / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis (Universitat de València. Departament de Didàctica i Organització Escolar) ; Galán-Mañas, Anabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Fernández Rodríguez, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Fundació Autònoma Solidària) ; Sanahuja Gavaldà, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Se presenta la experiencia que ha permitido diseñar una guía de recomendaciones para la elaboración de planes de acción tutorial para estudiantes universitarios con discapacidad. La metodología ha contemplado el análisis de las acciones tutoriales realizadas por los Servicios de Atención al estudiante con discapacidad de 40 universidades españolas y 12 europeas, la entrevista a 10 responsables institucionales y la elaboración y validación de una guía de actuación específica. [...]
The purpose of this article is to present the experience that has led to the design of a guide with recommendations for tutorial actions addressed to disabled university students. The methodology has included: the analysis of those tutorial actions carried out by the Support Programs to disabled students at 40 Spanish universities and 12 European universities, the interview to 10 people responsible of the Support Programs in different universities, and the creation and validation of a guide with specific actions. [...]

2014
Revista de Educación Inclusiva, Vol. 7 Núm. 1 (2014) , p. 121-139  
18.
16 p, 460.2 KB Aprendizaje cooperativo en educación física para la inclusión de alumnado con rasgos autistas / Heredia Moreno, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Duran, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
Investigación centrada en los efectos del aprendizaje cooperativo en la inclusión de alumnado con autismo con el objetivo de aumentar su participación en las clases de educación física. La investigación se centra en un alumno de siete años diagnosticado con autismo, con buena capacidad intelectual. [...]
Research focused on the effects of cooperative learning in autistics students with the objective of increasing their participation at physical education classes. The study is centered on seven-year old student highly intellectually developed. [...]

2013
Revista de Educación Inclusiva, Vol. 6 Núm. 3 (2013) , p. 25-40  
19.
14 p, 1.8 MB Transdermal rivastigmine for HIV-associated cognitive impairment: A randomized pilot study / Muñoz-Moreno, Jose A. (Institut Germans Trias i Pujol. Fundació de Lluita Contra la Sida) ; Prats, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Moltó, José (Institut Germans Trias i Pujol. Fundació de Lluita Contra la Sida) ; Garolera, Maite (Consorci Sanitari Hospital de Terrassa. Clinical Research Group Brain, Cognition and Behavior) ; Pérez-Álvarez, Núria (Institut Germans Trias i Pujol. Fundació de Lluita Contra la Sida) ; Díez-Quevedo,Crisanto (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Miranda, Cristina (Institut Germans Trias i Pujol. Fundació de Lluita Contra la Sida) ; Fumaz, Carmina R. (Institut Germans Trias i Pujol. Fundació de Lluita Contra la Sida) ; Ferrer, Maria J. (Institut Germans Trias i Pujol. Fundació de Lluita Contra la Sida) ; Clotet, Bonaventura (Institut Germans Trias i Pujol. Fundació de Lluita Contra la Sida) ; TRIANT-TE Study Group
Objective. To assess the efficacy and safety of transdermal rivastigmine for the treatment of HIV-associated cognitive impairment. Methods. We recruited HIV-infected patients with cognitive impairment on stable antiretroviral therapy in a randomized controlled pilot trial with a 48-week follow-up. [...]
2017 - 10.1371/journal.pone.0182547
Plos one, Vol. 12 Núm. 8 (august 2017)  
20.
14 p, 561.1 KB Impacto de la Educación Musical : una revisión de la literatura científica / Carrillo Aguilera, Carmen (Universidad Internacional de Cataluña) ; Viladot, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Pérez Moreno, Jèssica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Este artículo estudia el impacto de la educación musical cursada en las enseñanzas obligatorias a partir de una revisión de la literatura académica existente. La búsqueda en bases de datos especializadas proporcionó un total de 25 artículos publicados durante el periodo 2005 - 2016. [...]
This paper examines the impact of school music education through an academic literature review. The search in specialized databases provided a total of 25 papers published during 2005 - 2016. The analysis revealed two categories in relation to impact: IN, that included those issues within the discipline, and OUT, with implications beyond it. [...]

2017 - 10.5209/RECIEM.54828
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, Vol. 14 (2017) , p. 61-74  

Articles : 148 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
See also: similar author names
2 Moreno, J. A.
1 Moreno, J. C.
1 Moreno, J.A.
1 Moreno, Javier
2 Moreno, Jordi
3 Moreno, Jose Luis
1 Moreno, José
2 Moreno, José Antonio
1 Moreno, José Eduardo
2 Moreno, José Eustaquio
3 Moreno, José Luis
5 Moreno, José Miguel
1 Moreno, Juan Antonio
3 Moreno, Julio
3 Moreno, Júlio
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.