Articles

Articles 17 records found  previous11 - 17  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
11.
23 p, 1.3 MB 5x5x5=Creativity : Art as a Transformative Practice / París Romia, Gemma (Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO)) ; Hay, Penny (Bath Spa University (Regne Unit))
The purpose of this article is to share ideas from 5x5x5=creativity, a research initiative established in Bath (UK) in 2000, with the aim of developing and embedding a creative and reflective pedagogy in schools and early years settings. [...]
2020 - 10.1111/jade.12229
International Journal of Art and Design Education, Vol. 39 Núm. 1 (2020) , p. 69-84  
12.
19 p, 379.5 KB Arte como Simulacro de una Realidad Lejana en la Obra de Gerhard Richter / París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo investiga los vínculos que el artista Gerhard Richter establece entre fotografía y pintura durante su trayectoria artística, iniciada a partir de los años sesenta. Desde entonces, el objetivo de Richter ha sido construir imágenes, tanto pictóricas como fotográficas, ya sean borrosas o nítidas, geométricas, abstractas o figurativas. [...]
This paper investigates the links that the artist Gerhard Richter establishes between photography and painting throughout his artistic career, initiated on 60ths. Since then, Richter's goal has been to build images, whether pictorial or photographic, whether blurry or sharp, geometric, abstract or figurative. [...]

2020 - 10.17583/brac.2020.3580
Barcelona, Research, Art Creation, Vol. 8 Núm. 2 (Junio 2020) , p. 101-118  
13.
18 p, 1.8 MB El artista residente en la escuela como agente de cambio en las estrategias de aprendizaje / París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo principal de esta investigación es mostrar las influencias que aporta un artista cuando realiza una residencia durante un curso en una escuela de educación primaria, en el proyecto Espacio C. [...]
The main goal of this research is to show the influences that an artist contributes when he makes a residency during a year in a primary school, in the Espace C project. In this program the artist has an artistic workshop inside the school, which he shares and manages with the children. [...]

2019 - 10.5209/aris.62384
Arte, individuo y sociedad, Vol. 31, núm. 4 (2019) , p. 951-968  
14.
11 p, 565.0 KB Espacios de creación artística en la escuela / Morón, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
A lo largo de la historia han existido diversos modelos de educación artística, pero únicamente en algunos se ha dado importancia en defender espacios de creación en el ámbito educativo que permitan al individuo crear de forma libre y autónoma, entendiendo el arte como manera de comprender el mundo y de construir la propia experiencia. [...]
Along the history there have existed diverse models of artistic education, but only in some one has given importance in defending spaces of creation in the educational area that they allow to the individual to create of free and autonomous form, understanding the art as way of understanding the world and of constructing the own experience. [...]

2013
Arte y Movimiento, Num. 9 (2013) , p. 53-63  
15.
25 p, 441.2 KB Jeff Wall, pintor de la vida posmoderna / París Romia, Gemma
Through the work of Jeff Wall (Vancouver, 1946), we will see the rich relationships that the Canadian artist establish between photographic media and other art forms such as painting, theatre and cinema. [...]
2016 - 10.17583/brac.2016.1761
Barcelona, Research, Art, Creation, Vol. 4, Num. 3 (2016) , p. 300-323  
16.
4 p, 977.0 KB Tallers d'art en família a l'escola / París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
2015
Infància, Vol. 203 (2015) , p. 21-24  
17.
18 p, 7.3 MB Els meus desitjos. La fotografia contemporània com a medi expressiu en la formació del professorat / París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Aquest article pretén reflexionar sobre la presència de la fotografia contemporània en els centres educatius per potenciar-ne els seu ús com a estratègia per a la recerca. Considerem que la fotografia és un llenguatge interessant perquè desencadena processos creatius en contextos educatius poc habituats a la creació artística, ajudant a preguntar-nos sobre la realitat que ens envolta. [...]
2015
Temps d'educació, Vol. 48 (2015) , p. 215-232  

Articles : 17 records found   previous11 - 17  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.