Articles

Articles 509 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
11.
12 p, 195.3 KB Dual training in Europe : a policy fad or a policy turn? / Scepanovic, Vera (Leiden University) ; Martin, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT)) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques
Since the start of the global financial crisis Europe has experienced a new enthusiasm for dual vocational education and training (VET). The EU itself has actively promoted the benefits of dual VET to its members, offering financial and organisational support for the introduction of apprenticeships into the formal educational systems. [...]
2020 - 10.1177/1024258919898317
Transfer, Vol.26 Num.1 (2020) , p.15-26  
12.
25 p, 532.9 KB Las transiciones a la educación secundaria post obligatoria en Cataluña : un análisis desde la sociología de la política educativa / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Jacovkis Halperin, Judith (Universitat Autònoma de Barcelona.)
Las transiciones a la educación secundaria post obligatoria son centrales para explicar el grado de selectividad social de diferentes sistemas educativos. El caso de Cataluña es especialmente relevante porque el sistema educativo se organiza de forma comprensiva hasta el final de la educación secundaria obligatoria, momento en que por primera vez se separa a los estudiantes en dos itinerarios diferenciados: el académico y el profesional. [...]
Transitions to upper secondary education are crucial to explain different degrees of social selectivity in diverse education systems. In Catalonia these transitions are especially relevant as the education system is formally comprehensive until the end of compulsory secondary schooling, and only at this point the system is divided in two different tracks: the academic and the vocational. [...]

2020 - 10.14507/epaa.28.4860
Education policy analysis archives, Vol. 28 Núm. 102 (2020) , p. 1-25  
13.
7 p, 448.9 KB Time trends in health inequalities due to care in the context of the Spanish Dependency Law Evolución de las desigualdades en salud debidas al cuidado en el contexto de la Ley de Dependencia española / Salvador-Piedrafita, M. (Universitat Pompeu Fabra) ; Malmusi, Davide (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Borrell i Thió, Carme (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Universitat Autònoma de Barcelona
In Spain, responsibility for care of old people and those in situations of dependency is assumed by families, and has an unequal social distribution according to gender and socioeconomic level. This responsibility has negative health effects on the carer. [...]
2017 - 10.1016/j.gaceta.2016.06.006
Gaceta sanitaria, Vol. 31 Núm. 1 (enero 2017) , p. 11-17  
14.
35 p, 353.5 KB Does Participation Really Matter in Urban Regeneration Policies? Exploring Governance Networks in Catalonia (Spain) / Parés, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Bonet Martí, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Martí-Costa, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques
In this article we focus our attention on the progressively prominence of the citizen participation into the networks of governance oriented toward urban regeneration. We expound the main results of our recent research carried out in 10 deprived neighborhoods in Catalonia (Spain), going in depth into three central issues: (1) the weight of citizen participation in the governance networks, (2) the substantive effects of this participation, and (3) the factors that influence the variety of experiences of participation in urban regeneration. [...]
2012 - 10.1177/1078087411423352
Urban Affairs Review, Vol. 48 Núm. 2 (2012) , p. 238-271  
15.
13 p, 602.4 KB La desconexión digital de los trabajadores. Reflexiones a propósito de su calificación como derecho y su instrumentación / Gutiérrez Colominas, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques)
La desconnexió digital ha estat regulada en la recent Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, com un dret reconegut legalment dels treballadors en honor de garantir el respecte del temps de descans. [...]
La desconexión digital ha sido regulada en la reciente Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de Protección de Datos Personales y garantía de los derechos digitales, como un derecho reconocido legalmente de los trabajadores en aras de garantizar el respeto del tiempo de descanso. [...]
Digital disconnection was regulated in the recent Organic Law 3/2018, of December 5, on Protection of Personal Data and Guarantee of Digital Rights, as a legally recognised right for the workers in order to guarantee observance of rest times. [...]

Universita Oberta de Catalunya, 2020 - 10.7238/idp.v0i31.3208
IDP : revista d'Internet, dret i política = IDP : revista de Internet, derecho y política, Núm. 31 (Octubre 2020)  
16.
30 p, 416.4 KB The Poverty Reduction Strategy Papers : An analysis of a hegemonic link between education and poverty / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jacovkis Halperin, Judith (Universitat Autònoma de Barcelona)
This paper has two main objectives. First, it aims to analyse the connections between education and poverty established by the Poverty Reduction Strategy Papers (PRSPs), a central policy tool for the articulation of the Post Washington Consensus. [...]
2012 - 10.1016/j.ijedudev.2012.02.014
International Journal of Educational Development, Vol. 32 Núm. 4 (2012) , p. 507-516  
17.
28 p, 408.3 KB Education and poverty in the global development agenda : Emergence, evolution and consolidation / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
The objective of this paper is to analyse the role of education and poverty in the current global development agenda. It intends to analyse the emergence, evolution and consolidation of a global agenda, which attributes a key role to education in the fight against poverty. [...]
2010 - 10.1016/j.ijedudev.2009.04.009
International Journal of Educational Development, Vol. 30 (2010) , p. 204-212  
18.
24 p, 416.6 KB The politics of educational success : a realist evaluation of early school leaving policies in Catalonia (Spain) / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
The objective of the article is to examine what is 'taken for granted' in the policies designed to combat Early School Leaving (ESL) in Catalonia, identifying their implicit ontologies, causal assumptions and logics of action. [...]
2018 - 10.1080/17508487.2016.1197842
Critical Studies in Education, Vol. 59 (2018) , p. 364-381  
19.
33 p, 379.9 KB Language education in a national school abroad in a bilingual society : a case of Japanese school in Catalonia / Fukuda, Makiko (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
This paper explores language education in a Japanese school in Catalonia from the viewpoints of language policy with special attention to ideology. Our main goal is to identify the major factors which influence over the school's language education. [...]
本研究はカタルーニャの日本人学校における言語教育を言語政策の視点から特にイデオロギーに着目して分析し、学校の言語教育に最も大きい影響を与える要因を探る。海外における日本国民の教育機関として、日本人学校はナショナルな視点、地域的な視点、そしてグローバルな視点を教育に盛り込むことが期待されており、言語教育はこうした期待に応えるための手段の一つとされている。学校長や生徒の家族との半構造化インタビューのデータを分析した結果、日本のイデオロギーが特に学校や短期滞在の駐在員家庭の言語および言語教育に対する見方に大きく影響していることが分かった。また、イデオロギーをふんだんに含んだトップ・ダウン式の言語教育政策は現状に即していないことが明らかになった。さらに、本研究は在外日本人学校の言語教育を現状に合わせて見直しする必要性、そして究極的には言語教育政策をデザインする段階で不在となっているエージェント(学校長、教師、保護者)および参加者(生徒)をもそのプロセスに含めることを提唱するものである。.

2018 - 10.1080/14708477.2018.1463233
Language and Intercultural Communication, Vol. 18 (2018) , p. 648-662  
20.
15 p, 216.7 KB The impact of new European policies on the regulation of Spanish public service media : a decisive influence? / Llorens Maluquer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Saldaña, Mercedes Muñoz (Universidad de Navarra)
This study analyses the extent to which European legislation and, in particular, the latest regulatory initiatives for audiovisual media and for digital markets and services affect the regulation of public service media (PSM) in Spain. [...]
Esta investigación analiza en qué medida la legislación europea, y especialmente las últimas iniciativas de regulación audiovisual y de los mercados y servicios digitales, afectan a la regulación de los Public Service Media (en adelante, PSM) en España. [...]

2023 - 10.15581/003.36.1.1-15
Communication & Society, Vol. 36 Núm. 1 (2023) , p. 1-15
2 documents

Articles : 509 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.