Articles

Articles 15 records found  previous11 - 15  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
11.
8 p, 378.2 KB Investigando la realidad próxima : un modelo didáctico alternativo / Cañal, Pedro (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias) ; Porlán Ariza, Rafael (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias)
This paper discriminates the concept of investigation from that of scientific investigation, laying the foundations of a model of learning as investigation.
1987
Enseñanza de las ciencias, V. 5 n. 2 (1987) p. 89-96  
12.
11 p, 694.5 KB Pasado, presente y futuro de la didáctica de las ciencias / Porlán Ariza, Rafael (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias)
1998
Enseñanza de las ciencias, V. 16 n. 1 (1998) p. 175-185  
13.
13 p, 600.4 KB Concepciones de futuros profesores de primaria sobre la noción de aleatoriedad / Azcárate Goded, Pilar (Universidad de Cádiz. Departamento de Didáctica de las Matemáticas) ; Cardeñoso Domingo, José M.ª (Universidad de Cádiz. Departamento de Didáctica de las Matemáticas) ; Porlán Ariza, Rafael (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias)
This article describes the first results obtained in an exploratory study carried out with primary-school teachers about their conceptions with respect to the notion of randomness. The results obtained indicate the partial and poorly formed nature of their conceptions, which reflect, in most cases, causal argumentations and low identification of the randomness of the daily events. [...]
1998
Enseñanza de las ciencias, V. 16 n. 1 (1998) p. 85-97  
14.
18 p, 922.5 KB Conocimiento profesional y epistemología de los profesores I: Teoría, métodos e instrumentos / Porlán Ariza, Rafael (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias) ; Rivero García, Ana (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias) ; Martín del Pozo, Rosa (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
We present in this article the theoretic and methodological frame of the studies carried out by the authors on teacher's professional knowledge and epistemological conceptions, taking as a reference the bases of the Model of Investigation at the School and the IRES curricular project. [...]
1997
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 155-171  
15.
18 p, 99.6 KB Conocimiento profesional y epistemología de los profesores, II : estudios empíricos y conclusiones / Porlán Ariza, Rafael (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias) ; Rivero García, Ana (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Ciencias) ; Martín del Pozo, Rosa (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
In a previous paper we discuss the theoretic and methodological framework which we have considered for studying the professional knowledge of the teachers. In this paper we present a review of some empirical studies with significance to the analysis of the scientific and didactic conceptions of the teachers. [...]
1998
Enseñanza de las ciencias, V. 16 N. 2 (1998) , p. 271-288  

Articles : 15 records found   previous11 - 15  jump to record:
See also: similar author names
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.