Articles

Articles 157 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
11.
13 p, 1.4 MB Understanding radio art reception / Soto Sanfiel, María Teresa (National University of Singapore) ; Freeman, Bradley C. (Sunway University, Malaysia) ; Angulo-Brunet, Ariadna (Universitat Oberta de Catalunya)
Radio art is understood as radio made by artists. The term is typically applied to sound-based artifacts produced and broadcast by means of the creative use of radio media affordances, infrastructure, and technologies. [...]
Radioarte es el nombre que recibe la radio hecha por artistas. Usualmente, el término se aplica a los objetos sonoros producidos mediante el uso creativo de las aplicaciones, infraestructuras y tecnologías radiofónicas. [...]

2022 - 10.3145/epi.2022.jul.16
El Profesional de la información, Vol. 31 Núm. 4 (2022) , e310416
2 documents
12.
23 p, 1.5 MB Radio crossmedia y radio híbrida : la nueva forma de informarse y entretenerse en el escenario digital / Balsebre, Armand (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ortiz Sobrino, Miguel Ángel (Universidad Complutense de Madrid) ; Soengas Pérez, Xosé (Universidade de Santiago de Compostela)
Introducción: Internet ha transformado el escenario mediático y la radio digital es un ejemplo de cómo han afectado los cambios a las estructuras de los diferentes soportes. Desde finales del siglo XX la radio digital convive con la radio por ondas, pero cada vez tienen más presencia las emisiones online. [...]
Introduction: The Internet has transformed the media landscape and digital radio is an example of how the changes have affected the structures of the different media. Since the late twentieth century, digital radio has coexisted with wave radio, but online broadcasts have an increasing presence. [...]

2023 - 10.4185/RLCS-2023-1848
Revista latina de comunicación social, Núm. 81 (2023) , p. 17-39
2 documents
13.
18 p, 1.1 MB No habit, no listening. Radio and generation Z : snapshot of the audience data and the business strategy to connect with it / Robert-Agell, Francesc (Universitat Internacional de Catalunya) ; Justel-Vazquez, Santiago (Universitat Internacional de Catalunya) ; Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article describes the most comprehensive study of the relationship between Generation Z and radio carried out in Spain to date, broadening the focus beyond data known from previous research and offering a structural view of the market from the perspective of media economics. [...]
Se muestra la radiografía más completa sobre la relación de la generación Z y la radio que se ha hecho en España hasta la fecha, amplía el foco más allá de los datos conocidos en investigaciones precedentes, y ofrece una visión estructural del mercado desde la perspectiva de media economics. [...]

2022 - 10.3145/epi.2022.sep.15
El Profesional de la información, Vol. 31 Núm. 5 (2022) , e310515
2 documents
14.
13 p, 723.0 KB The sound of responsibility : evolution of the use of radio advertising as a corporate social responsibility (CSR) communication channel before and after Covid-19. A significant increase / Barrio Fraile, Estrella (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Enrique, Ana Mª (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fajula, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona)
Radio is an audio communication medium that has always stood out for its credibility and close relationship to its audience, which makes it an appealing option for organizations that want to make their responsible behavior known. [...]
La radio es un medio de comunicación sonoro que siempre ha destacado por su credibilidad y cercanía con la audiencia, lo que la convierte en una interesante opción para las organizaciones que quieren dar a conocer sus actuaciones responsables. [...]

2022 - 10.3145/epi.2022.sep.21
El Profesional de la información, Vol. 31 Núm. 5 (2022)
2 documents
15.
16 p, 332.2 KB La inteligencia artificial en la narrativa sonora : estudio de caso / Yaguana Romero, Hernán (Universidad Técnica Particular de Loja) ; Arrobo-Agila, Juan Pablo (Universidad Técnica Particular de Loja) ; Jaramillo, Alex-Rene (Universidad Nacional de Loja)
La inteligencia artificial (IA) ha comenzado a ser parte de los procesos y de las rutinas periodísticas en muchos medios de comunicación. A nivel mundial existen algunos ejemplos, tanto en el periodismo escrito como en el audiovisual, que nos dan a entender que muy pronto la IA estará acompañándonos dentro de nuestros trabajos. [...]
La intel·ligència artificial (IA) ha començat a formar part dels processos i de les rutines periodístiques en molts mitjans de comunicació. A escala mundial n'existeixen alguns exemples, tant en el periodisme escrit com en l'audiovisual, que ens donen a entendre que molt aviat la IA ens acompanyarà en les nostres feines. [...]
Artificial intelligence (AI) is increasingly part of the journalistic processes and routines of many media. Throughout the world, there are examples of both written and audio-visual journalism that suggest that very soon AI will be an integral part of our work. [...]
Anàlisi is a science journal published by the Journalism and Communication Sciences Department of the Autonomous University of Barcelona (UAB). The journal has been published by the UAB Journalism Department since 1980. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3476
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 66 (2022) , p. 9-23 (Articles)
2 documents
16.
21 p, 8.3 MB El estancamiento creativo de la publicidad radiofónica en el nuevo escenario sonoro : análisis del tono y estilo de las inserciones publicitarias / Fajula, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona)
Los trabajos sobre los aspectos más creativos de la publicidad sonora son escasos. Esta investigación pretende cubrir este vacío y pone el foco no solo en los formatos, sino también en el tono y el estilo de las inserciones publicitarias radiofónicas. [...]
There are very few papers on the most creative aspects of sound advertising. This research aims to fill this void and focus not only on the formats, but also on the tone and the style of radio advertisements. [...]

2021 - 10.5209/hics.77077
Historia y comunicación social, Vol. 26 Núm. 2 (2021) , p. 403-415  
17.
21 p, 8.3 MB 100 años de radio : la fuerza de la voluntad, la voz de los pioneros / Balsebre, Armand (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fernández Sande, Manuel (Universidad Complutense de Madrid)
El artículo propone una narración histórica del proceso de nacimiento y desarrollo de la radiodifusión en España a través de la aproximación biográfica a una selección de pioneros -integrada por ingenieros, empresarios y directivos- que tuvieron un papel determinante en la conformación del medio radiofónico. [...]
This article proposes a historical narration of the birth and development of radio broadcasting in Spain through a biographical approach to a selection of pioneers - engineers, businessmen and professionals - who played a decisive role in the shaping of the radio medium. [...]

2021 - 10.5209/hics.79237
Historia y comunicación social, Vol. 26 Núm. 2 (2021) , p. 323-343  
18.
18 p, 353.9 KB Sonic identity and audio branding elements in Spanish radio advertising / Barrio Fraile, Estrella (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Enrique, Ana Mª (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fajula, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona.)
The emotional potential of sound is an excellent resource for companies and institutions seeking to test new ways of communicating with their stakeholders through the senses. However, there are still few organizations that include sound as a conveyer of their corporate identity. [...]
El potencial emocional que té el so és un recurs excel·lent per a les empreses i institucions que busquen testar noves vies de comunicació amb els seus públics interessats a través dels sentits. [...]
El potencial emocional que tiene el sonido es un excelente recurso para las empresas e instituciones que buscan testar nuevas vías de comunicación con sus públicos de interés a través de los sentidos. [...]

2021 - 10.5565/rev/analisi.3330
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 65 (2021) , p. 103-119  
19.
24 p, 558.8 KB Prácticas juveniles de consumo sonoro, entre grandes plataformas y el ecosistema radiofónico : caso Colombia-España / Barrios Rubio, Andrés (Universidad de Bogotá Jorge Tadeo Lozano) ; Gutiérrez, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
This paper presents an analysis and correlation of youthful sound consumption practices from the comparative specificities of Colombian and Spanish university ecosystems. Through a quantitative-qualitative methodology applied to a sample of 160 subjects, a generational cut pattern is confirmed both in the use of devices and in the type of content demanded. [...]
Este artículo presenta un análisis y correlación de las prácticas juveniles de consumo sonoro desde las especificidades comparativas de los ecosistemas universitarios colombianos y españoles. Mediante una metodología cuantitativa-cualitativa aplicada a una muestra de 160 sujetos, se confirma un patrón de corte generacional tanto en el uso de dispositivos como en el tipo de contenido demandado. [...]

2021 - 10.32870/cys.v2021.7820
Comunicación y Sociedad, Año 18 (2021) , e7820
2 documents
20.
18 p, 682.6 KB Evaluation of 5g positioning performance based on utdoa, aoa and base-station selective exclusion / Xhafa, Alda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Del Peral-Rosado, Jose Antonio (Airbus Defence and Space) ; López Salcedo, José Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Seco Granados, Gonzalo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes)
Accurate and reliable positioning solution is an important requirement for many applications, for instance, emergency services and vehicular-related use cases. Positioning using cellular signals has emerged as a promising solution in Global Navigation Satellite System (GNSS) challenging environments, such as deep urban canyons. [...]
2022 - 10.3390/s22010101
Sensors (Basel, Switzerland), Vol. 22, Issue 1 (January 2022) , art. 101  

Articles : 157 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.