Articles

Articles 15 records found  previous11 - 15  jump to record: Search took 0.09 seconds. 
11.
23 p, 133.8 KB Análisis del proceso de innovación y adaptación de una asignatura al espacio europeo de educación superior / Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Actualmente, estamos inmersos en un proceso de reforma de la educación superior que nos depara nuevas exigencias y nuevos retos. Cuatro profesoras de Desarrollo Psicomotor de la UAB desde el año 2003, decidimos realizar la adaptación al espacio europeo de educación superior (EEES), interpretándola como un proceso de innovación a partir de trabajar en equipo todo el profesorado, revisar profundamente el programa de la asignatura, considerar todo el proceso de formación del estudiante, tanto a partir de competencias de carácter profesional como personal y no sólo de tener en cuenta los resultados, establecer una buena relación entre la teoría y la práctica, contemplar una evaluación inicial, formativa, compartida, individual, grupal y de autoevaluación, tanto del alumnado como del profesorado, y usar las nuevas tecnologías. [...]
Currently, we are in a process of reform of higher education that demands us new needs and new challenges. 4 teachers of Psychomotor Development of the Autonomous University of Barcelona (UAB) since the academic year 2003, decided to perform this adaptation to the European Space of High Teaching as a process of innovation to start up to work in team with of the teachers staff, revise deeply the program of the subject, take into account all the process of formation of the student in away of competences of professional character as personal not only taking into account the results, create a good relationship theorical-practical, thinking about an initial assessment formative, shared, individual, and grouping, and self-assessment as well affecting to the students to the teaching, and the usage of new technologies. [...]

2007 - 10.5565/rev/educar.152
Educar, N. 40 (2007) p. 91-113  
12.
6 p, 313.3 KB Elaboración y utilización de audiovisuales en la enseñanza de la química / Llitjós Viza, Anna ; Estopà Miró, C. ; Miró Clària, A.
This article shows the process of elaboration, and the optimal conditions for their use, of audiovisuals as backup material for chemistry classes. We distinguish between producing videos for interna1 and external use. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4484
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 57-62  
13.
8 p, 392.3 KB Evaluación del proyecto curricular "naturaleza en la ciudad" / Membiela, Pedro (EU de Formación del Profesorado de EGB. Ourense.) ; Suárez Pazos, Mercedes (Universidade de Vigo. Departamento de Didáctica, Organización Escolar e Métodos de Investigación) ; Nogueiras Hermida, Emilia (IB Otero Pedrayo (Ourense))
The internal evaluation of a Natural History curricular project is shown, which is carried out within the framework of educational research action, through triangular prospection of opinion from students, teachers and external advisers.
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4480
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 22-29  
14.
6 p, 335.3 KB Escribir para aprender : ensayo de una alternativa en la enseñanza universitaria de las ciencias / Muñoz-Chápuli, R. (Universidad de Málaga. Departamento de Biología Animal)
Many professors of scientific disciplines are unsatisfied by a teaching strategy which consists mainly of formal lectures and laboratory exercises. We describe in this paper the implementation of a possible alternative based on the principles of the educational approach termed "Writing to Learn". [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4249
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 3 (1995) p. 273-278  
15.
4 p, 82.3 KB Com ensenyar i aprendre ciència mitjançant el treball pràctic / Plarromaní Català, Anna
El treball experimental és un aspecte essencial i inevitable del ensenyament de les ciènci-es. L'objectiu de la ciència és augmentar el coneixement del món material i ser capaç d'explicar fenòmens i ser capaç de controlar-los del alguna manera. [...]
2007 - 10.5565/rev/ciencies.267
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 7 (2007) p. 36-39  

Articles : 15 records found   previous11 - 15  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.