Articles

Articles 1,062 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
11.
7 p, 519.1 KB Seminars as a useful tool of active learning : The study case of the Zoology in the Environmental Sciences / Soler Membrives, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Muñoz Muñoz, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Carrassón López de Letona, Maite (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Constenla Matalobos, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Garcia-del-Pino, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Morton Juaneda, Ana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Valbuena Ureña, Emilio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
En aquest treball es mostra com la incorporació de seminaris en la Zoologia de les Ciències Ambientals ajuda a millorar les qualificacions respecte a la mitja de les titulacions. Es conclou que la utilització de seminaris està molt ben valorat pels estudiants i n'augmenta la seva motivació. [...]
This paper shows how the incorporation of seminars in the Zoology of Environmental Sciences helps to improve the qualifications with regard to the average of the degree qualifications. We conclude that the use of seminars is highly valued by students and increases their motivation. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
12.
25 p, 582.2 KB L'aprenentatge autònom dels criteris de pronunciació de la llengua catalana estàndard : Resultats d'una experiència basada en l'obra en línia 'Diccionari de dubtes del català oral' / Paloma, David, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Montserrat, Mònica
Aquesta comunicació presenta els resultats d'una experiència d'aprenentatge autònom dels criteris de pronunciació de la llengua catalana estàndard. Els protagonistes són estudiants de grau i de postgrau de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
This presentation shows the results of an autonomous learning experience of the pronunciation criteria of standard Catalan language. The participants are graduate and undergraduate students of the Universitat Autònoma de Barcelona. [...]

2012
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 1 (2012)  
13.
12 p, 489.2 KB Anàlisi comparativa del valor afegit dels softwares professionals en la docència de Direcció d'Operacions / Simon, Alexandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Giménez, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
L'objectiu d'aquest estudi és el d'analitzar la percepció dels estudiants d'ADE sobre si la introducció de software professional a l'assignatura de Direcció d'Operacions contribueix al desenvolupament de les seves competències específiques. [...]
The objective of this study is to analyze the perception of students to see if the introduction of professional software in an Operations Management course contributes to the development of specific skills for the Management degree students. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
14.
12 p, 661.7 KB Nuevas metodologías docentes para el aprendizaje activo de la variación lingüística en lengua española / Buenafuentes de la Mata, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Sánchez Lancis, Carlos Eliseo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
En este trabajo se expone la incorporación de las TIC a la enseñanza/aprendizaje de la variación diatópica del español en la asignatura "Introducción a la lengua española". Los atlas lingüísticos, los corpus textuales, los diccionarios y las gramáticas informatizados se han convertido en recursos imprescindibles en el aula de lengua española. [...]
This paper describes how ICT can be put to use in the teaching/learning of the diatopic variation of Spanish in the course "Introducción a la lengua española". Linguistic atlases, online corpora, dictionaries and grammars have become an essential part of the resources used in the Spanish language classroom. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
15.
7 p, 463.4 KB L'ús de models de formació triàdics per a la millora de la formació dels estudiants del Grau d'Educació Primària : Promovent el desenvolupament de la competència per a l'ensenyament integrat de la ciència indagadora i la llengua estrangera en escoles innovadores / Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Es presenta un model innovador de formació inicial de mestres de primària desenvolupat per la UAB i el CESIRE de la Generalitat de Catalunya. Es tracta d'un model de formació triàdic basat en les comunitats d'aprenentatge que promou el desenvolupament de la competència dels estudiants del grau d'Educació Primària en anglès per a l'ensenyament integrat de la ciència indagadora i la llengua estrangera en escoles innovadores.
This paper presents a pre-service primary teacher development program developed by the Autonomous University of Barcelona and the CESIRE of the Catalan Government. It is a triadic partnership based on learning communities that promotes the development of the competence of the students of the Primary Education Degree that the UAB offers in English to work in inquiry based science and foreign language integrated learning contexts in innovative schools.

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
16.
11 p, 366.4 KB Eines de disseny per al foment de l'aprenentatge cooperatiu en els debats creatius / Costa, Tània (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona) ; Huertas i Vidal, Salvador (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona)
Proposem el format de debat creatiu i les eines de Design Thinking a fi de fomentar l'aprenentatge cooperatiu. Entenem com a debat creatiu aquell que és dissenyat, conduit i gestionat per els mateixos participants, emprant eines pròpies de metodologies del procés creatiu del projecte de disseny. [...]
We propose a creative debate format and the Design Thinking tools in order to promote cooperative learning. We understand creative debate as that which is designed, run and managed by participants themselves, making use those tools proper to methodologies of creative design in the designing project. [...]
processes of university students.

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
17.
9 p, 567.0 KB Evaluación de las competencias transversales mediante el Aprendizaje Basado en Problemas en estudiantes de enfermería / Prat, Mercè (Escola Universitària d'Infermeria i de Fisioteràpia "Gimbernat") ; Muñoz Gimeno, Mercè (Escola Universitària d'Infermeria i de Fisioteràpia "Gimbernat") ; Bleda García, Silvia (Escola Universitària d'Infermeria i de Fisioteràpia "Gimbernat")
La evaluación de las competencias en los Profesionales de Enfermería tiene una importancia crucial para el mantenimiento de los estándares profesionales. El objetivo de esta investigación es evaluar la metodología Aprendizaje Basado en Problemas y la evaluación auténtica como estrategias docentes para facilitar el aprendizaje de las competencias: comunicación oral y escrita, gestión de la información, toma de decisiones, capacidad crítica y trabajo en equipo en estudiantes de enfermería.
The evaluation of skills in Nursing Professionals has a crucial for maintaining professional standards importance. The objective of this research is to evaluate the methodology problem-based learning and authentic assessment and teaching strategies to facilitate learning skills: oral and written communication, information management, decision making, critical thinking and teamwork in students nursing.

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
18.
12 p, 645.0 KB Impacto del aprendizaje con TIC's desde la perspectiva del estudiante : un estudio con una aproximación longitudinal mediante el entorno de organizaciones simuladas / Selva Olid, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Elejabarrieta, Fran (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Navarrete Briansó, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Martínez González, Maite (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
El estudio se centra en evaluar el impacto en la autopercepción de aprendizaje de los y las estudiantes respecto a la herramienta TIC e. OS. Esta herramienta se creó en 2004 a partir del proyecto de Mejora de la Calidad Docente (MQD) 'Diseño y aplicación de una plataforma digital para la mejora de los aprendizajes del estudiantado' con la finalidad de fomentar la autonomía del y la estudiante. [...]
The study focuses on evaluating the impact on the perception of student learning about ICT e. OS tool. It was created in 2004 from the project of the Educational Quality Improvement (MQD) 'Design and implementation of a digital platform for improving learning of students' in order to improve student autonomy. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
19.
8 p, 375.8 KB Aprender a diseñar proyectos en respuesta a necesidades reales y en colaboración con entidades sociales / Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Bailes, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Coll-Andreu, Margalida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i Metodologia de las Ciències de la Salut)
Presentamos una experiencia de ApS en la que, siguiendo la metodología ABP, los estudiantes diseñan proyectos para responder a necesidades reales presentadas por entidades que trabajan en ámbitos de la salud, la educación y la intervención social. [...]
We are presenting a learning-. service experience in which, following the PBL methodology, students design projects to face real needs presented by organizations working in areas of health, education and social intervention. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
20.
10 p, 859.5 KB Predicting AT(N) pathologies in Alzheimer's disease from blood-based proteomic data using neural networks / Zhang, Y. (University of Oxford) ; Ghose, U. (University of Oxford) ; Buckley, N.J. (University of Oxford) ; Engelborghs, S. (Vrije Universiteit Brussel) ; Sleegers, K. (University of Antwerp) ; Frisoni, G.B. (Department of Psychiatry. University of Geneva) ; Wallin, A. (University of Gothenburg) ; Lleó, Alberto (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Popp, J. (University of Zürich) ; Martinez-Lage, P. (CITA-Alzheimer Foundation) ; Legido-Quigley, C. (Steno Diabetes Center) ; Barkhof, F. (University College London) ; Zetterberg, H. (Kong Kong Center for Neurodegenerative Diseases) ; Visser, P.J. (VU University Medical Center) ; Bertram, L. (University of Oslo) ; Lovestone, S. (Janssen RD) ; Nevado-Holgado, Alejo (University of Oxford) ; Shi, L. (University of Oxford) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Background and objective: Blood-based biomarkers represent a promising approach to help identify early Alzheimer's disease (AD). Previous research has applied traditional machine learning (ML) to analyze plasma omics data and search for potential biomarkers, but the most modern ML methods based on deep learning has however been scarcely explored. [...]
2022 - 10.3389/fnagi.2022.1040001
Frontiers in aging neuroscience, Vol. 14 (29 2022) , p. 1040001  

Articles : 1,062 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.