Articles

Articles 153 records found  beginprevious111 - 120nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
111.
7 p, 189.3 KB Metas sociales, necesidades psicológicas básicas y motivación intrínseca como predictores de la percepción del esfuerzo en las clases de educación física / Moreno-Murcia, Juan Antonio (Universidad Miguel Hernández de Elche) ; Cervelló, Eduardo (Universidad Miguel Hernández de Elche) ; Montero-Carretero, Carlos (Universidad Miguel Hernández de Elche) ; Vera Lacárcel, José Antonio (Universidad de Murcia) ; García Calvo, Tomás (Universidad de Extremadura)
The purpose of this study was to examine the predictive power of social goals, basic psychological needs and intrinsic motivation on the perception of effort. A sample of 558 students, 297 girls and 261 boys, aged between 12 and 16 years, participated in the study. [...]
2012
Revista de psicología del deporte, Vol. 21, Núm. 2 (2012) , p. 215-221  
112.
9 p, 284.9 KB Corporate Fitness Members' Perceptions of the Environment and Their Intrinsic Motivation / Huddleston, Holly (University of Memphis) ; Fry, Mary D. (University of Kansas) ; Brown, Theresa C. (University of Kansas)
The purpose of this study was to examine the relationship of employees' perceptions of the motivational climate in their corporate fitness center to their intrinsic motivation toward exercise, and their perceptions of their employer's concern for their health behaviors. [...]
2012
Revista de psicología del deporte, Vol. 21, Núm. 1 (2012) , p. 15-23  
113.
7 p, 257.9 KB Análisis del grado de diversión e intención de persistencia en jóvenes deportistas desde la perspectiva de la teoría de la autodeterminación / García Calvo, Tomás (Universidad de Extremadura) ; Sánchez-Miguel, Pedro Antonio (Universidad de Extremadura) ; Leo Marcos, Francisco Miguel (Universidad de Extremadura) ; Sánchez-Oliva, David (Universidad de Extremadura) ; Amado Alonso, Diana (Universidad de Extremadura)
Through the Self-Determination Theory, this study aims to examine the relationship between self-determination levels and satisfaction with basic psychological needs with respect to enjoyment and the intention to persist shown in team sports. [...]
2012
Revista de psicología del deporte, Vol. 21, Núm. 1 (2012) , p. 7-13  
114.
14 p, 305.6 KB Adaptación a la población mexicana del Cuestionario de Orientación al Ego y a la Tarea en el Deporte (TEOSQ) / López-Walle, Jeanette (Universitat de València) ; Balaguer Solá, Isabel (Universitat de València) ; Meliá, Josep Lluís (Universitat de València) ; Castillo, Isabel (Universitat de València) ; Tristán, José (Universidad Autónoma de Nuevo León (Mèxic))
The objective of the study was to analyse the psychometric properties (factor structure and reliability) of the TEOSQ (Task and Ego Orientation in Sport Questionnaire; Duda, 1989) when adapted to the Mexican context and to ascertain whether there were any gender-contingent differences. [...]
El objetivo del estudio fue analizar las propiedades psicométricas (estructura factorial y fiabilidad) del TEOSQ (Task and Ego Orientation in Sport Questionnaire, Duda, 1989) adaptado al contexto mexicano, así como conocer si había diferencias en función del género. [...]
O objectivo do estudo foi analisar as propriedades psicométricas (estrutura factorial e fidelidade) do teosq (Task and Ego Orientation in Sport Questionnaire, duda, 1989) adaptado ao contexto mexicano, assim como conhecer se haviam diferenças em função do género. [...]

2011
Revista de psicología del deporte, Vol. 20, Núm. 2 ( 2011) , p. 523-536  
115.
16 p, 8.2 MB Deportividad en balonmano : un análisis desde la Teoría de la Autodeterminación / Luckwü, Rogério Márcio (Universidade Federal da Paraiba (Brasil)) ; Guzmán Luján, José Francisco (Universitat de València)
This study analyses a model proposed to explain players' perception of sportsmanlike behaviours using a causal sequence proposed by the self-determination theory (Vallerand, 1997, 2001). The participants were 302 handball players of both genders, with a mean age of 15. [...]
2011
Revista de psicología del deporte, Vol. 20, Núm. 2 ( 2011) , p. 305-320  
116.
9 p, 54.2 KB El uso del blog para fomentar el aprendizaje colaborativo en alumnos de maestría / Sánchez Ambriz, Mercedes Leticia (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))
El edublog desde una perspectiva didáctica-pedagógica constituye una herramienta para desarrollar el pensamiento crítico, analítico y reflexivo a partir del trabajo colaborativo en red. Su construcción favorece el proceso de aprendizaje a través de la producción y publicación de materiales multimedia producidos por los propios estudiantes. [...]
The edublog from a didactic - pedagogic perspective constitutes a tool to develop the critical, analytical and reflexive thought from the collaborative work in network. His construction favors the learning process across the production and publication of materials multimedia produced by the own students. [...]

2011
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 21 (octubre 2011) , p. 1-9  
117.
14 p, 180.1 KB Clima motivacional percibido, motivación autodeterminada y autoestima en jóvenes deportistas mexicanos / López-Walle, Jeanette (Universidad Autónoma de Nuevo León (Mèxic)) ; Balaguer Solá, Isabel (Universitat de València) ; Castillo, Isabel (Universitat de València) ; Tristán, José (Universitad de Nuevo León)
En el marco de la Teoría de las Metas de Logro (Ames, 1992; Dweck, 1999; Nicholls, 1989), y de la Teoría de la Autodeterminación (Deci y Ryan, 1985, 2000) en el presente trabajo se puso a prueba un modelo con la siguiente secuencia: Clima motivacional percibido (clima de implicación en la tarea y clima de implicación en el ego) ÞMotivación Autodeterminada Þ Autoestima. [...]
Within the framework of the Achievement Goal Theory (Ames, 1992; Dweck, 1999; Nicholls, 1989) and Self-Determination Theory (Deci and Ryan, 1985, 2000), this study tested a model with the following sequence: perceived motivational climate (task and ego involvement), self-esteem, self-determined motivation. [...]

2011
Revista de psicología del deporte, Vol. 20, Núm. 1 (2011) , p. 209-222  
118.
17 p, 195.9 KB Asociaciones entre la percepción del clima motivacional creado por el entrenador, orientaciones disposicionales de meta, regulaciones motivacionales y vitalidad subjetiva en jóvenes jugadoras de tenis / Balaguer Solá, Isabel (Universitat de València. Departament de Psicologia Social) ; Castillo, Isabel (Universitat de València) ; Duda, Joan L. (The University of Birmingham) ; García-Merita, Marisa (Universitat de València)
En el contexto de la teoría de las metas de logro (AGT; Ames, 1992; Nicholls, 1989) y de la teoría de la autodeterminación (SDT, Ryan y Deci, 2000), se puso a prueba un modelo hipotetizando relaciones secuenciales entre percepciones del clima motivacional creado por el entrenador, orientaciones disposicionales de meta, regulaciones motivacionales (motivación intrínseca, identificada, introyectada, externa y no motivación) y vitalidad subjetiva. [...]
A model based on the achievement goal theory (Ames, 1992; Nicholls, 1989) and self-determination theory (SDT, Ryan and Deci, 2000) was tested by hypothesising the sequential relationships among the perceptions of motivational climate created by coaches, goal orientations, motivational regulations (intrinsic motivation, identified motivation, introjected motivation, external motivation and amotivation) and subjective vitality. [...]

2011
Revista de psicología del deporte, Vol. 20, Núm. 1 (2011) , p. 131-148  
119.
12 p, 165.6 KB Propiedades psicométricas de la versión española del "Cuestionario de responsabilidad personal y social" en contextos de educación física / Escartí, Amparo (Universitat de València) ; Gutiérrez, Melchor (Universitat de València) ; Pascual, Carmina (Universitat de València)
El objetivo del presente trabajo ha consistido en analizar las propiedades psicométricas de la versión española del Cuestionario de Responsabilidad Personal y Social (Personal and Social Responsibility Questionnaire-PSRQ), que evalúa la percepción de responsabilidad personal y social de los alumnos en educación física. [...]
The purpose of this study was to analyse the psychometric properties of the Spanish version of the Personal and Social Responsibility Questionnaire (PSRQ), which assesses students' perception of personal and social responsibility in physical education. [...]

2011
Revista de psicología del deporte, Vol. 20, Núm. 1 (2011) , p. 119-130  
120.
20 p, 301.0 KB Propiedades psicométricas del Peer Motivational Climate in Youth Sport Questionnaire (PeerMCYSQ) con una muestra de deportistas españoles / Moreno Murcia, Juan Antonio (Universidad Miguel Hernández de Elche) ; Conte, Luis (Universidad de Murcia) ; Martí, Celestina (Universidad Miguel Hernández de Elche) ; González-Cutre, David (Universidad Miguel Hernández de Elche) ; Cervelló, Eduardo (Universidad Miguel Hernández de Elche) ; Alonso, Néstor (Universidad de Murcia)
El objetivo de este estudio fue adaptar y validar al contexto deportivo español el Cuestionario del Clima Motivacional de los Iguales en el Deporte (PeerMCYSQ). Para ello se utilizó una muestra de 474 deportistas federados, con edades entre 12 y 16 años, que participaban en competiciones tanto de deportes colectivos como individuales. [...]
The purpose of this study was to adapt and validate the Peer Motivational Climate in Youth Sport Questionnaire (PeerMCySQ) within the context of Spanish sport. we used a sample of 474 young federated athletes between the ages of 12 and 16 years who participated in both individual and group sport competitions. [...]

2011
Revista de psicología del deporte, Vol. 20, Núm. 1 (2011) , p. 101-118  

Articles : 153 records found   beginprevious111 - 120nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.