Articles

Articles 21 records found  beginprevious12 - 21  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
12.
6 p, 156.6 KB Conversar más y mejor en la clase de inglés : para aprender mejor y llegar más lejos / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Partiendo del examen de dos conversaciones con niños que tienen como objetivo el aprendizaje de una L2, se identifica un conjunto de estrategias que caracterizan la competencia interactiva escolar (CIC). [...]
2014
Aula de innovación educativa, Num. 237 (2014) , p. 12-17  
13.
17 p, 219.0 KB Desenvolupament de la competència discursiva en llengua estrangera en un entorn AICLES : l'efectivitat de l'estratègia GUIDEWAY / Borràs Comes, Joan Manel 1984- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca Llengua i Educació (LED)) ; Rapesta, Berta ; Jiménez Galán, Rubén ; Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
L'article analitza l'efecte del dispositiu didàctic Guideway en el «Grau d'Educació Primària-Docència en Anglès» (GEP-DUA). El dispositiu, dissenyat segons els principis pedagògics ICLES, té com a finalitat el desenvolupament del discurs acadèmic escrit en anglès dels estudiants. [...]
El artículo analiza el efecto del dispositivo didáctico Guideway en el «Grado de Educación Primaria- Docencia en Inglés» (GEP-DUI). El dispositivo, diseñado según los principios pedagógicos ICLES, tiene como meta el desarrollo del discurso académico escrito en inglés de los estudiantes. [...]
L'article analyse l'effet du dispositif didactique Guideway dans le "Grade d'Enseignement primaire -Cours universitaires en anglais" (GEP-DUA). Le dispositif, conçu selon les principes pédagogiques EMILE, vise à développer le discours académique écrit en anglais des étudiants. [...]
This paper analyses the effect of the Guideway guidance mechanism in the Bachelor's Degree in Primary Education - University Teaching in English (GEP-DUA). The aim of the guidance mechanism, which was designed in accordance with ICLHE teaching principles, is to develop the students' written academic discourse in English. [...]

2017 - 10.1344/TE2017.52.5
Temps d'educació, Vol. 52 (2017) , p. 61-77  
14.
22 p, 276.3 KB Formació inicial del professorat d'Educació Primària i internacionalització a casa : disseny i resultats preliminars del desplegament del Grau d'Educació Primària-Docència Universitaria en Anglès (GEP-DUA) / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
L'enfocament AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua) en l'educació primària exigeix professionals formats per actuar com a docents en aquest tipus de contexts. Sensible a aquesta qüestió, la UAB va posar en marxa al 2012 un programa pilot d'internacionalització a casa denominat «Grau d'Educació Primària - Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA), amb un 65-80% dels crèdits en anglès i amb un sistema d'accés propi. [...]
El enfoque (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua) en la educación primaria exige profesionales formados para actuar como docentes en este tipo de contextos. Sensible a esta cuestión, la UAB puso en marcha en el 2012 un programa piloto de internacionalización en casa denominado «Grado de Educación Primaria-Docencia en Inglés» (GEP-DUI), en el cual un 65-80% de los créditos se cursa en inglés y que cuenta con un sistema de acceso propio. [...]
Pour mettre en œuvre une approche EMILE (Enseignement de matières par l'intégration d'une langue étrangère) dans l'enseignement primaire, les professionnels doivent être formés au préalable pour pouvoir enseigner dans ce type de contextes. [...]
The CLIL (Content and Language Integrated Learning) approach in primary education calls for professionals trained to perform as teachers in contexts of this sort. Recognizing the importance of this issue, the UAB launched a pilot programme on internationalization at home in 2012. [...]

2016 - 10.1344/TE2017.52.2
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 11-32  
15.
17 p, 221.1 KB Internacionalització en el Grau d'Educació Primària - docència universitària en anglès : mirades crítiques dels estudiants i del professorat / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Sánchez Sola, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
L'inici de l'itinerari «Grau d'Educació Primària - Docència Universitària en Anglès» (GEP-DUA) dins del context català va ser una decisió valenta de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB, i la seva entrada en funcionament, un èxit -avalat, entre d'altres indicadors, per la bona acceptació dels estudiants. [...]
Comienzo del itinerario «Grado de Educación Primaria - Docencia Universitaria en Inglés» (GEP-DUI) en el contexto catalán fue una decisión valiente de la Facultad de Ciencias de la Educación de la UAB, y su entrada en funcionamiento, un éxito -avalado, entre otros indicadores, por la buena aceptación de los estudiantes. [...]
Dans le contexte catalan, le "Grade d'Enseignement primaire - Cours universitaires en anglais" (GEP-DUA) est le fruit d'une décision courageuse de la faculté des sciences de l'éducation de l'UAB et son lancement a été un succès à en juger, notamment, d'après le bon accueil reçu auprès des étudiants. [...]
The courageous decision of the UAB's Faculty of Education to launch the Bachelor's Degree in Primary Education - University Teaching in English (GEP-DUA) in the Catalan context has proved a success when we consider such indicators as how well it has been received by students. [...]

2017 - 10.1344/TE2017.52.3
Temps d'educació, Núm. 52 (2017) , p. 33-49  
16.
5 p, 82.2 KB "What is harmful?" : la construcción interactiva de las explicaciones en un aula AICLE de ciencias / Evnitskaya, Natalia (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Filología Inglesa) ; Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
El estudio adopta la perspectiva sociocultural para examinar la interacción en un aula AICLE de ciencias. Se propone describir la manera como la profesora y los alumnos despliegan su Competencia Interactiva Escolar para elaborar las explicaciones de ciencia escolar: (a) los recursos interactivos que utilizan para señalar y abordar los obstáculos conceptuales y lingüísticos y (2) las oportunidades ofrecidas a los alumnos para desarrollar la lengua meta. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1160-1164 (Innovacions didàctiques)  
17.
5 p, 154.6 KB Enseñar en inglés / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Uno de los nuevos ejes estratégicos de las distintas reformas e intervenciones educativas, junto con las TIC (Tecnologías de la Información y la Comunicación), es el aprendizaje de idiomas, una de las grandes asignaturas pendientes del currículo. [...]
2009
Cuadernos de pedagogía, Num. 395 (Noviembre 2009) , p. 46-77  
18.
2 p, 44.3 KB Para saber más / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Selección de referencias bibliográficas, revistas y portales de Internet donde localizar propuestas para llevar al aula el aprendizaje integrado de lengua y contenidos.
2009
Cuadernos de pedagogía, Num. 395 (2009) , p. 76-77  
19.
5 p, 154.6 KB Cuando la lengua de la escuela es diferente de la lengua familiar / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Uno de los nuevos ejes estratégicos de las distintas reformas e intervenciones educativas, junto con las TIC(Tecnologías de la Información y la Comunicación), es el aprendizaje de idiomas, una de las grandes asignaturas pendientes del currículo. [...]
2009
Cuadernos de pedagogía, Num. 395 (2009) , p. 46-51  
20.
19 p, 3.9 MB Language Learning through Tasks in a CLIL Science Classroom / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Sánchez Sola, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
This paper presents the results of a pre-experimental study into language learning in inclusive Content and Language Integrated Learning (CLIL) classrooms at secondary school, in which Science content was taught in English. [...]
Este trabajo presenta los resultados de un estudio pre-experimental sobre aprendizajes lingüísticos en aulas inclusivas de Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua (AICLE) de secundaria, donde se impartieron contenidos de Ciencias Naturales (CN) en inglés, en una experiencia pedagógica de cuatro semanas de duración, cuya principal opción didáctica fue la realización de tareas en díadas de aprendices. [...]

2009
Porta Linguarum, Núm. 11 (2009) , p. 65-83  
21.
77 p, 1.9 MB El camí de la tasca a l'activitat: el treball en petit grup en enfocaments AILCE des de la perspectiva de la Teoria de l'Activitat / Tapias Nadales, Núria ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Estudi dut a terme dins de l'equip col·laboratiu CLIL-SI, sobre el treball en petit grup en una aula AICLE de ciències en anglès, partint d'una perspectiva sociocultural de l'aprenentatge, i parant especial atenció a la distinció entre tasca (material proposat pel docent) i activitat (allò que els alumnes fan per a realitzar la tasca de manera comunicativa) que proposa la Teoria de l'Activitat. [...]
2010
Treball de recerca. Màster oficial en Didàctica de la llengua i la literatura de la UAB, Núm. (2010) , p. 1-77  

Articles : 21 records found   beginprevious12 - 21  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.