Articles

Articles 29 records found  beginprevious13 - 22next  jump to record: Search took 0.02 seconds. 
13.
5 p, 964.4 KB The effects of a peer tutoring programme to improve the reading comprehension competence involving primary students at school and their families at home / Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Flores Coll, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valdebenito, Vanessa (Universitat Autònoma de Barcelona)
This paper presents on the effects of an educational programme involving peer tutoring at school and family tutoring at home on child reading comprehension achievement. We drew upon a sample of 303 students and 223 family tutors. [...]
2012 - 10.1016/j.sbspro.2012.05.361
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 46 (2012) , p. 1684-1688  
14.
7 p, 653.8 KB Per què a l'estiu fa calor? / Larraz Rada, Virgina (Universitat d'Andorra) ; Pla Altisent, Florenci (Universitat d'Andorra)
El projecte es basa en la resolució d'una gran pregunta enigma: Per què a l'estiu fa calor?, que en principi sembla molt òbvia, però que no ho és tant. La recerca de la solució portarà a desmuntar creences socialment acceptades que no tenen la credibilitat de la ciència. [...]
The project is based on solving a mystery question: Why does the summer heat? which initially seems very obvious, but it is not so. The research will lead to the solution of dismantling socially accepted beliefs that do not have the credibility of science. [...]

2017 - 10.5565/rev/ciencies.2
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 34 (2017) , p. 2-8 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
15.
24 p, 960.4 KB El practicum en la formación de maestros : percepciones de los protagonistas / Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Carvalho-Dias, Maria Lurdes (Universidad del Miño. Portugal) ; Ruíz Bueno, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo del artículo es analizar las percepciones sobre el Prácticum en los procesos de adquisición de competencias y de construcción de la identidad profesional en la formación inicial de maestros de educación infantil y primaria de la Universidad Autónoma de Barcelona, UAB. [...]
The aim of the article is to analyze the perceptions about the Practicum in the process of acquiring professional competences and in the construction of a professional identity within the initial teacher education program of pre-primary and primary teachers of Universidad Autónoma of Barcelona, UAB. [...]

2017 - 10.11144/Javeriana.m9-19.pfmp
Magis, Vol. 9, Num. 19 (2017) , p. 91-114  
16.
12 p, 193.0 KB Planes de acción tutorial para estudiantes con discapacidad : una propuesta para mejorar la calidad formativa en las universidades españolas / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Galán-Mañas, Anabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat de València. Departament de Didàctica i Organització Escolar) ; Sanahuja Gavaldà, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Fernández Rodríguez, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Fundació Autònoma Solidària)
El presente trabajo presenta una propuesta validada para elaborar un plan de acción tutorial para estudiantes universitarios con discapacidad. Por una parte, analiza las actuaciones tutoriales realizadas por los servicios de atención al estudiante con discapacidad de cuarenta universidades españolas, considerando sobre todo los momentos clave en la trayectoria del estudiante, que se vinculan con la promoción, la acogida, la permanencia y el egreso. [...]
O presente trabalho apresenta uma proposta validada para elaborar um plano de ação tutorial para estudantes universitários com necessidades especiais. Por uma parte, analisa as atuações tutoriais realizadas pelos serviços de atenção ao estudante portador de necessidades especiais de quarenta universidades espanholas, considerando, sobretudo os momentos-chave na trajetória do estudante, que se vinculam com a promoção, a acolhida, a permanência e o egresso. [...]
The present work presents a validated proposal to develop tutorial action plan for college students with disabilities. On one hand, parses tutorials actions carried out by care services a student with disabilities at forty Spanish universities, whereas above all the key moments in the history of the student, which are linked to the promotion, reception, retention and discharge. [...]

2013 - 10.35362/rie630504
Revista iberoamericana de educación, Vol. 63 (2013) , p. 115-126  
17.
25 p, 247.0 KB La escritura y corrección de textos a través de tutoría entre iguales, recíproca y virtual, para la mejora en inglés y español / Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Corcelles Seuba, Mariona ; Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Dekhinet, Rayenne ; Topping, Keith (University of Dundee. School of Education, Social Work & Community Education)
Este artículo presenta nuevos datos de investigación sobre un proyecto virtual de tutoría recíproca entre iguales para el aprendizaje y la mejora del español e inglés. Se emparejó a alumnos de entre 9 y 12 años de Escocia y Cataluña, de forma que cada alumno ejerciese de tutor de su propia lengua de otro compañero. [...]
This article presents new research data on a virtual project of reciprocal peer tutoring for learning and improving Spanish and English. Students aged 9 to 12 years from Scotland and Catalonia were matched to act as a tutor of their own language to his pair. [...]

2014 - 10.4438/1988-592X-RE-2012-363-190
Revista de educación (Madrid), Vol. 363 (Enero-Abril 2014) , p. 309-333  
18.
23 p, 626.8 KB La tutoría entre iguales como un potente recurso de aprendizaje entre alumnos : efectos, fluidez y comprensión lectora / Valdebenito Zambrano, Vanessa Haydeé (Universidad Católica de Temuco) ; Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo del estudio es investigar el impacto de las redes de cooperación en el aula, mediante un programa fundamentado en la tutoría entre iguales para promover el mejoramiento de la comprensión y fluidez lectora. [...]
The aim of the study is to investigate the impact of cooperation networks in the classroom through an educational programme based on peer tutoring, to promote improvement in reading comprehension and fluency. [...]

2013
Perspectiva educacional, Vol. 52, núm. 2 (2013) , p. 154-176  
19.
23 p, 2.0 MB Nuevo modelo de tutoría cuádruple en una experiencia APP del Grado de Publicidad y Relaciones Públicas de la UdG / Espinosa-Mirabet, Sílvia (Universitat de Girona) ; Andreu Sánchez, Celia (Universitat de Girona) ; Jiménez Cortacans, Alfons (Universitat de Girona)
Este artículo define cuatro modalidades de tutorías creadas ad hoc para poder desarrollar una experiencia concreta de Aprendizaje por Proyectos (APP), en el Grado de Publicidad y Relaciones Públicas de la Universidad de Girona. [...]
This paper defines four modes of tutorials created ad hoc in order to develop a specific experience of Learning Project (APP), in the Bachelor of Advertising and Public Relations from the University of Girona. [...]

2013
REDU : revista de docencia universitaria, Vol. 12, núm. 2 (2013) , p. 327-349  
20.
20 p, 168.7 KB La tutoría en la educación superior en Iberoamérica : avances y desafíos / Lobato Fraile, Clemente (Universidad del País Vasco) ; Guerra Bilbao, Nagore (Universidad del País Vasco)
La adopción de una mayor calidad en educación superior ha conllevado la introducción del enfoque de formación centrada en el estudiante como sujeto activo que aprende autónomamente competencias personales y profesionales. [...]
L'adopció d'un grau més elevat de qualitat en educació superior ha comportat la introducció de l'enfocament de formació centrada en l'estudiant com a subjecte actiu que aprèn autònomament competències personals i professionals. [...]
The introduction of quality assurance in higher education has led to a student-centered training approach where the student is considered an active subject who learns personal and professional skills autonomously. [...]

2016 - 10.5565/rev/educar.726
Educar, Vol. 52 Núm. 2 (2016) , p. 379-398 (Monográfico)  
21.
22 p, 245.6 KB Orientación y tutoría durante los estudios universitarios : el plan de acción tutorial / Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat de València. Departament de Didàctica i Organització Escolar) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La orientación y el apoyo al estudiante durante su estancia en la universidad es un tema de actualidad y de especial interés para los responsables institucionales, preocupados por la captación, retención y mejora del rendimiento académico del estudiante universitario. [...]
The guidance and student support while in college is a current topic of particular interest to institutional managers, concerned about the recruitment, retention and improving academic performance of university students. [...]

2013
Revista Fuentes, Núm. 14 (2013) , p. 171-192  
22.
20 p, 558.6 KB El plan de acción tutorial para estudiantes universitarios con discapacidad / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat de València. Departament de Didàctica i Organització Escolar) ; Galán-Mañas, Anabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Fernández Rodríguez, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Fundació Autònoma Solidària) ; Sanahuja Gavaldà, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Se presenta la experiencia que ha permitido diseñar una guía de recomendaciones para la elaboración de planes de acción tutorial para estudiantes universitarios con discapacidad. La metodología ha contemplado el análisis de las acciones tutoriales realizadas por los Servicios de Atención al estudiante con discapacidad de 40 universidades españolas y 12 europeas, la entrevista a 10 responsables institucionales y la elaboración y validación de una guía de actuación específica. [...]
The purpose of this article is to present the experience that has led to the design of a guide with recommendations for tutorial actions addressed to disabled university students. The methodology has included: the analysis of those tutorial actions carried out by the Support Programs to disabled students at 40 Spanish universities and 12 European universities, the interview to 10 people responsible of the Support Programs in different universities, and the creation and validation of a guide with specific actions. [...]

2013
Revista de Educación Inclusiva, Vol. 6, núm. 3 (2013) , p. 89-108  

Articles : 29 records found   beginprevious13 - 22next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.