Articles

Articles 47 records found  beginprevious18 - 27nextend  jump to record: Search took 0.02 seconds. 
18.
16 p, 1.3 MB Programa de Mejora de la Comprensión y Estrategias Lectoras en alumnos de Quinto de Primaria / Vázquez González, María Esperanza (UNIR. Facultad de Educación)
Introducción. La comprensión lectora es uno de los procesos lingüísticos más importantes para poder avanzar en el aprendizaje por ello se va a estudiar la comprensión lectora y el conocimiento-uso de las estrategias de lectura cognitivas y metacognitivas en 410 sujetos de 5º de Educación Primaria. [...]
Introduction. The reading comprehension it is one of the most important linguistic processes to be able to advance in the learning by it the reading comprehension is going to be studied and the knowledge - use of the cognitive and metacognitive strategies of reading in 410 subjects of 5 º of Primary Education. [...]

2019
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 37 (Junio 2019) (Articles)  
19.
14 p, 202.9 KB Tutoría entre iguales y comprensión lectora : ¿un tándem eficaz? Los efectos de la tutoría entre iguales sobre la comprensión lectora / Flores Coll, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Dada la relevancia de la lectura y la necesidad de encontrar formas complementarias para su enseñanza, el artículo investiga los cambios sobre la comprensión lectora durante la implementación de un programa basado en la tutoría entre iguales "Leemos en pareja" y los mecanismos causantes de dichos cambios. [...]
The purpose of this research is to examine the changes occurring in the development of reading comprehension during the implementation of a peertutoring programme "Leemos en pareja" and the mechanisms underlying these changes. [...]

2016 - 10.11144/Javeriana.upsy15-2.teic
Universitas Psychologica, Vol. 15, núm. 2 (2016) , p. 339-352  
20.
11 p, 347.7 KB Formas de interacción implicadas en la promoción de estrategias de comprensión lectora a través de un programa de tutoría entre iguales / Valdebenito Zambrano, Vanessa Haydeé (Universidad Católica de Temuco) ; Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona)
La investigación se centra en conocer el efecto de un programa de tutoría entre iguales en el desarrollo de la comprensión lectora. Integraron la población de estudio 127 alumnos del grupo de intervención y 75 del grupo de comparación, pertenecientes a cuatro centros educativos de primaria. [...]
This study focuses on learning about the effect of a peer tutoring program on the development of reading comprehension. The study comprised 127 students in the intervention group, along with 75 students in the comparison group, all of them enrolled in 4 primary schools. [...]

2015 - 10.1016/j.rlp.2014.07.001
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 47, Núm. 2 (Mayo-Agosto 2015) , p. 75-85  
21.
12 p, 221.1 KB Influencia de la tutoría entre iguales en el desarrollo de la comprensión y el autoconcepto lector / Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Flores Coll, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Enmarcada en el programa educativo Leemos en pareja, que se fundamenta en la tutoría entre iguales y que tiene como objetivo la mejora de la competencia lectora, la investigación que se presenta pretende indagar en los progresos realizados por los alumnos en el ámbito de la comprensión y el autoconcepto lector e identificar algunos de los mecanismos presentes en el programa que pueden favorecer esos cambios. [...]
This research is about the educational programme Leemos en pareja, which is based on peer tutoring, to improve literacy skills. The objectives of this research try to look into the progress made by pupils in reading comprehension and reading self-concept; and identify some of the mechanisms which can explain these changes. [...]
Encadré dans le programme éducatif Nous lisons en couple, basé sur la tutelle entre pairs et qui a com objectif améliorer la compétence lectrice, la recherche présente les progrès réalisés par les élèves dans le domaine de la compréhension et l'autoimage lectrices et prétend identifier quelques mécanismes présents dans le programme qui peuvent favoriser ces changements. [...]

2013
Investigación en la escuela, Núm. 81 (2013) , p. 67-68  
22.
23 p, 663.4 KB From the trial to the transcription : listening problems related to thematic knowledge. Some implications for the didactics of Court Interpreting Studies / Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Interpreting is a phenomenon of such complexity that, particularly in highly specialized fields, such as court interpreting, it is easy to detect errors and omissions made not only by students, but even by experienced professional interpreters. [...]
2019 - 10.24989/fs.v41i3-4.1736
Fachsprache: Journal of Professional and Scientific Communication, Vol. 41, núm. 3-4 (2019) , p. 159-181  
23.
12 p, 178.3 KB The effect of dynamic assessment on L2 learners' listening comprehension / Roohani, Ali (Shahrekord University (Iran)) ; Jam, Bashir (Shahrekord University (Iran)) ; Yeganeh Shahbaz, Shiva (Shahrekord University (Iran)) ; Rahimi Domakani, Masoud (Shahrekord University (Iran))
Group dynamic assessment (G-DA), which is grounded in Vygotsky's sociocultural theory (SCT), explores the role of social interaction and collaboration in the development of participants' listening performance. [...]
L'avaluació dinàmica en grup (G-DA), que es fonamenta en la teoria sociocultural (SCT) de Vygotsky, explora el paper de la interacció i la col·laboració socials en el desenvolupament de l'actuació de la comprensió oral dels participants. [...]
La evaluación dinámica en grupo (G-DA), que se fundamenta en la teoría sociocultural (SCT) de Vygotsky, explora el papel de la interacción y la colaboración sociales en el desarrollo de la actuación de la comprensión oral de los participantes. [...]
L'évaluation dynamique groupale (Group dynamic assessment, G-DA), fondée sur la théorie socioculturelle de Vygotsky (SCT), explore le rôle joué par l'interaction sociale et la collaboration dans le développement des compétences de compréhension orale des participants. [...]

2018 - 10.5565/rev/jtl3.751
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 11 Núm. 4 (november-december 2018) , p. 59-70 (Articles)  
24.
5 p, 964.4 KB The effects of a peer tutoring programme to improve the reading comprehension competence involving primary students at school and their families at home / Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Flores Coll, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Valdebenito, Vanessa (Universitat Autònoma de Barcelona)
This paper presents on the effects of an educational programme involving peer tutoring at school and family tutoring at home on child reading comprehension achievement. We drew upon a sample of 303 students and 223 family tutors. [...]
2012 - 10.1016/j.sbspro.2012.05.361
Procedia: social and behavioral sciences, Vol. 46 (2012) , p. 1684-1688  
25.
19 p, 284.9 KB Using comprehension questions and reader-response strategies with second-semester university Spanish students / Hibbs, Brian (Dalton State College)
For most of the 20th century, literary criticism has focused on uncovering the author's intended meanings of a given text. In contrast, reader-response theorists have concentrated on the role of the reader in literary interpretation. [...]
Durant la major part del segle XX, la crítica literària s'ha centrat en el descobriment del significat d'un text literari segons l'autor. No obstant això, acadèmics en el camp de la teoria de la recepció han explorat també la funció del lector en la interpretació literària. [...]
Durante la mayoría del siglo XX, la crítica literaria ha enfocado en el descubrimiento del significado de un texto literario según el autor. Sin embargo, académicos en el campo de la teoría de la recepción han concentrado en la función del lector en la interpretación literaria. [...]
Pendant la majorité du XX siècle, la critique littérarite concentrait sur le sens d'un texte littéraire selon l'auteur. Néanmoins, les academiciens de la théorie de la réception focalisent leurs efforts sur le rôle du lecteur dans l'interprétation littéraire. [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.706
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 4 (november-december 2017) , p. 49-67 (Articles)  
26.
19 p, 178.5 KB Diseño y fiabilidad de un cuestionario sobre la comprensión auditiva/audiovisual / Casañ Núñez, Juan Carlos (Universidad Politécnica de Madrid)
Este trabajo forma parte de una investigación mixta multifase que explora el empleo de preguntas de comprensión audiovisual integradas en el vídeo en forma de subtítulos y sincronizadas con los fragmentos pertinentes para el aprendizaje de lenguas extranjeras. [...]
The study reported in this paper is part of a multiphase mixed-methods investigation that explores the usage of audiovisual comprehension questions embedded within a video sequence in the form of subtitles and synchronized with the relevant fragments, for the purpose of language learning. [...]
Aquest treball forma part d'una investigació mixta multifase que explora la utilització de preguntes de comprensió audiovisual integrades al vídeo en forma de subtítols i sincronitzades amb els fragments pertinents per a l'aprenentatge de llengües estrangeres. [...]
Ce travail fait partie d'une recherche conjointe en plusieurs phases à explorer l'utilisation des questions de compréhension audiovisuelle intégrées dans la vidéo comme des sous-titres et synchronisés avec des fragments pertinents pour l'apprentissage des langues étrangères. [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.686
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 3 (august-september 2017) , p. 47-65 (Articles)  
27.
23 p, 626.8 KB La tutoría entre iguales como un potente recurso de aprendizaje entre alumnos : efectos, fluidez y comprensión lectora / Valdebenito Zambrano, Vanessa Haydeé (Universidad Católica de Temuco) ; Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo del estudio es investigar el impacto de las redes de cooperación en el aula, mediante un programa fundamentado en la tutoría entre iguales para promover el mejoramiento de la comprensión y fluidez lectora. [...]
The aim of the study is to investigate the impact of cooperation networks in the classroom through an educational programme based on peer tutoring, to promote improvement in reading comprehension and fluency. [...]

2013
Perspectiva educacional, Vol. 52, núm. 2 (2013) , p. 154-176  

Articles : 47 records found   beginprevious18 - 27nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.