Articles

Articles 242 records found  beginprevious209 - 218nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
209.
9 p, 382.6 KB Diseño y aplicación de una escala de actitudes hacia el estudio de las Ciencias Experimentales / Ortega Ruiz, P. ; Saura Soler, J. P. ; Mínguez Vallejos, R.
This work presents a design for a scale of attitudes when studying Experimental Sciences. We describe the process of elaboration and its application in two secondary schools, as well as the analysis of the obtained results.
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4629
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 3 (1992) p. 295-303  
210.
14 p, 671.7 KB Una propuesta integral de evaluación en Ciencias / Rodríguez Barreiro, L. M. (Instituto de Bachillerato Nájera (La Rioja)) ; Gutiérrez Múzquiz, F. A. (Instituto de Bachillerato Mixto núm. 15 (Zaragoza)) ; Molledo Cea, J. (Instituto de Bachillerato Mixto de Tauste (Zaragoza))
In the following study, we are going to deal with evaluation problems, one of the aspects in the curriculum that has undergone less changes in the last years. In order to do so, we will analyse critically the way it is done nowadays. [...]
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4624
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 3 (1992) p. 254-267  
211.
8 p, 397.8 KB La educación para la salud : una propuesta fundamentada desde el campo de la docencia / Gavidia Catalán, Valentín (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Rodes, Mª José (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Carratalá, Ascensio (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
Is Sanitary Education the same as Health Education? Wich factors should we keep in mind when setting up a curriculum for Health Education? Is it necessary to deal with such health matters as hygiene, vacunations and so on. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4507
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 289-296  
212.
8 p, 403.0 KB Tareas de planificación del módulo "La energía y los recursos energéticos" en el marco de la formación del profesorado / Hernández Abenza, Luis M. (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
In this paper, an alternative methodological framework to the traditional teaching of Energy is proposed. In framework we intend to give an answer to the difficultes involved in this problem area with respect to the learning of this energetic model. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4503
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 247-254  
213.
8 p, 392.3 KB Evaluación del proyecto curricular "naturaleza en la ciudad" / Membiela, Pedro (EU de Formación del Profesorado de EGB. Ourense.) ; Suárez Pazos, Mercedes (Universidade de Vigo. Departamento de Didáctica, Organización Escolar e Métodos de Investigación) ; Nogueiras Hermida, Emilia (IB Otero Pedrayo (Ourense))
The internal evaluation of a Natural History curricular project is shown, which is carried out within the framework of educational research action, through triangular prospection of opinion from students, teachers and external advisers.
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4480
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 22-29  
214.
12 p, 553.3 KB El paradigma de las concepciones alternativas y la formación de los profesores de ciencias / Vázquez Alonso, Ángel (Universitat de les Illes Balears. Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació)
The pre-service education of science teachers is empirically studied in the framework provided by the paradigm of alternative conceptions by means of 13 simple usual Physics questions. The rates of pre-service teachers' alternative conceptions show a strong resemblance with those found in previous research even with students. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4478
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 3-14  
215.
12 p, 644.2 KB Redes conceptuales : su aplicación como instrumento didáctico en temas de física / Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias) ; Ciliberti, N. (Instituto San Roque (Buenos Aires, Argentina))
Concept Nets are the result of the need to acquire an instrument with which to improve the students' cognitive style of learning (Galagovsky 1993a). For the last four years we have been researching about the benefits of its use in different subjects and levels. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4420
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 338-349  
216.
6 p, 225.0 KB Motivación hacia la química / Morán, J. A. de (Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Bioquímica, Química y Farmacia) ; Bullaude, M. R. G. de (Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Agronomía y Zootecnia) ; Zamora, M. M. K. de (Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Bioquímica, Química y Farmacia)
The attitude towards a discipline is decisively important for learning, especially for difficult subjects, such as Chemistry. In this paper we have intented to evaluate, into two groups of universitary students, the attitude towards Chemistry, the determinant factors, and the relationship between the attitude and the rank of knowledge of basic chemistry. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4284
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 1 (1995) p. 66-71  
217.
12 p, 366.0 KB Validación de un test para verificar si el alumno posee concepciones científicas sobre calor, temperatura y energía interna / Silveira, F. Lang da (Universitat Federal de Rio Grande do Sul) ; Moreira, Marco Antonio (Universitat Federal de Rio Grande do Sul)
This study is a continuation of the task of validating a paper and pencil test to check whether the student has scientific conceptions about heat, temperature and internal energy in which we are working since 1989. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4241
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 75-86  
218.
16 p, 952.2 KB El trabajo práctico en la enseñanza de las ciencias : una revisión / Barberá Marco, Óscar (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Valdés, P. (Instituto Superior Pedagógico Enrique J. Varona (La Habana, Cuba))
This article is a review about the effectiveness of practicals in science education at the secondary and tertiary levels. Through more than one hundred references, the authors conclude solid arguments have not been provided to justify the great deal of material and human resources needed for the implementation of this educational tool. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4212
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 365-379  

Articles : 242 records found   beginprevious209 - 218nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.