Articles

Articles 34 records found  beginprevious21 - 30next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
21.
8 p, 176.6 KB Nota de la editora / Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
2014 - 10.5565/rev/jtl3.560
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7, Núm. 1 (Febrero-Marzo 2014) , p. i-viii  
22.
8 p, 245.9 KB Nota de la editora / Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
2013 - 10.5565/rev/jtl3.546
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 4 (November-December 2013) , p. i-viii  
23.
11 p, 307.3 KB Lettre de l'editrice / Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Suite à notre tradition de présenter en début d'année académique le travail d'un chercheur de notre Département, notre auteur invité est le docteur Xavier Fontich Vicens. Son article porte sur le défi auquel fait face à un moment ou autre tout enseignant de langues: comment enseigner la grammaire? . [...]
Los volúmenes que la nuestra revista publica al inicio de cada curso académico tienen por costumbre presentar el trabajo de un investigador del departamento que la edita. En este caso, el autor invitado es el doctor Xavier Fontich Vicens. [...]
Els volums que la nostra revista publica en començar cada curs acadèmic tenen per costum presentar el treball d'un investigador del departament que l'edita. En aquest cas, l'autor convidat és el doctor Xavier Fontich Vicens. [...]
Continuing our Autumn tradition of highlighting the work of a teacher and researcher from our department, our guest author for this volume is Dr. Xavier Fontich Vicens. His article tackles a challenge that almost all language teachers have faced at one time or another: Grammar - how do I teach it?. [...]

2013 - 10.5565/rev/jtl3.536
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 3 (Agost-Setembre 2013) , p. i-ix  
24.
8 p, 341.8 KB Notice de l'éditrice / Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
2013 - 10.5565/rev/jtl3.499
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 1 (febrer-març 2013) , p. i-viii  
25.
10 p, 197.5 KB Editor's Note / Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Oferim a lectores i lectors una àmplia gamma de temes en el darrer volum de l'any 2012. El primer article, escrit pels membres d'un grup de recerca al Departament de Filologia Anglesa i Alemanya de la Universitat Autònoma de Barcelona (Font, Gimeno, Owen i Pividori), presenta un projecte docent interuniversitari de literatura intitulat "Between the Lines: Comprehensive Reading of Literary Texts in a Foreign Language". [...]
Nous offrons à nos lecteurs dans notre dernier volume en 2012 un large éventail de sujets. Le premier article, écrit par les membres d'un groupe de recherche du Département de Philologie anglaise et allemande de l'Université Autonome de Barcelone (Font, Gimeno, Owen et Pividori) présente le projet d'enseignement interuniversitaire « Between the Lines: Comprehensive Reading of Literary Texts in a Foreign Language ». [...]
Ofrecemos a lectores y lectoras de este último volumen de 2012 una amplia gama de temas. El primer artículo, escrito por los miembros de un grupo de investigación en el Departamento de Filología Inglesa y Alemana de la Universitat Autònoma de Barcelona (Font, Gimeno, Owen, y Pividori), expone un proyecto docente interuniversitario de literatura titulado "Between the Lines: Comprehensive Reading of Literary Texts in a Foreign Language". [...]
We offer our readers a wide range of topics in our last volume of the year 2012. The first article, written by members of a research group at the Department of English and German Studies, Universitat Autònoma de Barcelona (Font, Gimeno, Owen, & Pividori), discuss an inter-university literature-teaching project entitled 'Between the Lines: Comprehensive Reading of Literary Texts in a Foreign Language'. [...]

2012 - 10.5565/rev/jtl3.488
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 5, Núm. 4 (novembre-desembre 2012) , p. i-x  
26.
5 p, 75.0 KB Editor's Note / Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
En grande partie, ce volume 5. 3 aborde des questions de multiculturalisme et de mondialisation en éducation. (. . . ).
In a large part, volume 5. 3 is about international and intercultural aspects of education. (. . . ).
En gran parte, el volumen 5,3 trata de educación internacional e intercultural. (. . . ).
En gran part, el volum és de 5. 3 tracta d'internacionalitat i interculturalitat en l'educació. (. . . ).

2012 - 10.5565/rev/jtl3.477
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 5, Núm. 3 (Agost-Setembre 2012) , p. i-v  
27.
16 p, 108.9 KB Panel : la etnografía sociolingüística : enfoques y resultados. Panel 1 : La etnografia sociolingüística : enfoque y métodos. La acogida lingüística: el reto sociolingüístico de investigar una propuesta pedagógica / Unamuno, Virginia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y Ciudadanías. Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 5-8 Septiembre 2008.
En este trabajo se recogen los resultados de una investigación etnográfica destinada a la descripción de la propuesta de acogida lingüística de niños y jóvenes inmigrados a Cataluña, a través de la puesta en relación diferentes fuentes. [...]

2007
EMIGRA working papers, Núm. 109 (2007) , p. 1-16  
28.
8 p, 42.8 KB Editor's Note (English). Special Editor's Note / Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Birello, Marilisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
2012 - 10.5565/rev/jtl3.466
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 5, Núm. 2 (maig-juny 2012) , p. i-viii  
29.
8 p, 100.9 KB Editor's Note (English) / Dooly Owenby, Melinda
2012 - 10.5565/rev/jtl3.458
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 5, Núm. 1 (Febrer-Març 2012) , p. i-viii  
30.
3 p, 57.5 KB Editor's Note / Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
2011 - 10.5565/rev/jtl3.447
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 4, Núm. 4 (2011) , p. i-iii  

Articles : 34 records found   beginprevious21 - 30next  jump to record:
See also: similar author names
7 Dooly, Melinda
1 Dooly, Melinda, Universitat Autònoma de Barcelona
2 Dooly, Melinda, Universitat Autònoma de Barcelona, 0000-0002-1478-4892
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.