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276.
46 p, 879.3 KB A Mixed methods study of the social support networks of female sex workers and their primary noncommercial male partners in Tijuana, Mexico / Wagner, Karla D. (University of Nevada) ; Syvertsen, Jennifer L. (Ohio State University) ; Verdugo, Silvia R. (University of California) ; Molina, José Luis (Molina González) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Strathdee, Steffanie A. (University of California)
Female sex workers (FSWs) are at risk for multiple health harms, including HIV. This article describes a mixed methods study of the social support networks of 19 FSWs and their primary male sex partners in Tijuana, Mexico. [...]
2017 - 10.1177/1558689816688974
Journal of mixed methods research, 2017, p. 1-21  
277.
17 p, 192.5 KB Nuevas lecturas del concepto de publicidad a partir de las TIC / Caldevilla Domínguez, David (Universidad Complutense de Madrid)
Las TIC suponen un reto para los mercadotecnas del siglo XXI ya que son herramientas desconocidas con anterioridad y que permiten el empleo de nuevos códigos, muchos de los cuales aún se hallan por descubrir en el mundo publicitario. [...]
ICTs are a challenge for marketers of the twenty-first century as they are previously unknown tools that allow the use of new codes, many of which are still undiscovered in the advertising world. This article explores from a R+D assets, the relation of advertising with two elements of the most weight and future: Social networks and mobile phones.

2010 - 10.5565/rev/qp.82
Questiones publicitarias, Núm. 15 (2010) , p. 35-51 (Artículos de investigación)  
278.
19 p, 989.3 KB La relación de los jóvenes con las marcas en Facebook / Olábarri Fernández, Mª Elena (Universidad del País Vasco) ; Monge Benito, Sergio (Universidad del País Vasco)
La implantación de las TICs ha supuesto grandes cambios en las campañas publicitarias. Las estrategias y los objetivos de los anunciantes se están modificando. De entre las distintas fórmulas comunicativas que han surgido con Internet, las redes sociales ofrecen posibilidades tanto a los usuarios como a los anunciantes. [...]
ICT emergence has produced great changes in advertising campaigns. Strategies and objetives of advertisers are changing. Several communicative formulae have appeared with Internet and social networks offer possibilities both to advertisers and to users. [...]

2013 - 10.5565/rev/qp.39
Questiones publicitarias, Núm. 18 (2013) , p. 56-74 (Artículos de investigación)  
279.
35 p, 1014.3 KB Evolución de la comunidad científica de la DirecciónEstratégica a partir de la Strategic Management Journal 1980-2009 / Ronda Pupo, Guillermo Armando (Universidad de Holguín (Cuba)) ; Guerras Martín, Luis Ángel (Universidad Rey Juan Carlos)
Se presenta la dinámica de la creación, el desarrollo y la diseminación de la red de la comunidad científica de la disciplina dirección estratégica en torno a la creación y divulgación de conocimientos a través de la revista Strategic Management Journal desde 1980 hasta 2009. [...]
y desarrollo de los países ubicados en la semi-periferia y la periferia a través de la cooperación en la publicación de artículos en la revista mencionada.
The paper presents the dynamics of the creation, development and dissemination of the strategic management scientific community network during knowledge's creation and communication through the Strategic Management Journal from 1980 to 2009. [...]

2010
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 19 (Diciembre 2010)  
280.
17.3 KB And yet it moves : Recovery of volitional control after spinal cord injury / Taccola, G. (University of California. Department of Integrative Biology and Physiology) ; Sayenko, Dimitry (University of California. Department of Integrative Biology and Physiology) ; Gad, Parag (University of California. Department of Integrative Biology and Physiology) ; Gerasimenko, Y. (Pavlov Institute of Physiology, St. Petersburg) ; Edgerton, Victor (Institut Germans Trias i Pujol. Institut Guttmann)
Preclinical and clinical neurophysiological and neurorehabilitation research has generated rather surprising levels of recovery of volitional sensory-motor function in persons with chronic motor paralysis following a spinal cord injury. [...]
2018 - 10.1016/j.pneurobio.2017.10.004
Progress in neurobiology, Vol. 160 (january 2018) , p. 64-81  
281.
37 p, 239.0 KB Personal networks in Job Insertion Among Young adults in Times of Crisis : an analysis in Barcelona / Vacchiano, Mattia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martí Olivé, Joel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Yepes Cayuela, Lídia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Verd Pericàs, Joan Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article presents the results of a study on the association between personal contacts and employment in a sample of 250 young adults between 20 and 34 years of age, in the Barcelona metropolitan area. [...]
Este artículo presenta un análisis orientado a identificar la relación entre contactos personales y empleo en una muestra de 250 jóvenes de entre 20 y 34 años en el área metropolitana de Barcelona. [...]

2018 - 10.5477/cis/reis.161.121
Revista española de investigaciones sociológicas, Núm. 161 (2018) p. 121-140
2 documents
282.
16 p, 778.1 KB When the user becomes a publicist : motivations for eWOM on Facebook / Santo Serra, Deborah do Espírito ; Soto Sanfiel, María Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
This qualitative exploratory and descriptive research study seeks to obtain information on "electronic Word of mouth" via social networking websites. Specifically, it aims to further our knowledge of both the identification of the Uses and Gratifications sought (manifest and latent motivations) by the users through becoming part of eWOM practices on Facebook, and also the gratifications obtained from such behaviors. [...]
Esta pesquisa qualitativa, descritiva e exploratória busca obter informações sobre o boca-a-boca eletrônico (em inglês, electronic Word of Mouth, eWOM) através de sites de redes sociais. Especificamente, seu objetivo é aprofundar os conhecimentos para a identificação de Usos e Gratificações buscados (motivações manifestas e latentes) pelos usuários que se implicam em práticas de eWOM no Facebook, bem como para a identificação de gratificações obtidas com tal comportamento. [...]

2014 - 10.5585/remark.v13i1.2584
REMark, Vol. 13 Núm. 1 (2014)  
283.
45 p, 2.8 MB La Política de Cohesión Europea en dos regiones españolas : configurando las redes de políticas y el capital social / Jordana, Jacint ; Mota Consejero, Fabiola ; Noferini, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
El artículo analiza la fase de programación de la política europea de cohesión centrándose en el nivel autonómico de gobierno. Sostiene que los Fondos Estructurales han afectado de manera esencial la configuración de las políticas de desarrollo regional. [...]
2009
Gestión y análisis de políticas públicas, Nueva época, Núm. 1 (2009) , p. 87-122  
284.
19 p, 546.7 KB Does social innovation reduce the economic marginalization of women? insights from the case of italian solidarity purchasing groups / Maestripieri, Lara (University of Pavia)
This paper explores the relationship between gender and social innovation to highlight the possible positive effects of women's participation in social innovation in terms of protection from economic marginalization. [...]
2017 - 10.1080/19420676.2017.1364289
Journal of social entrepreneurship, Vol. 8 Núm. 3 (2017) , p. 320-337  
285.
29 p, 1.8 MB Towards inferring communication patterns in online social networks / Balsa, Ero (Katholieke Universiteit Leuven) ; Pérez-Solà, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Diaz, Claudia (Katholieke Universiteit Leuven)
The separation between the public and private spheres on online social networks is known to be, at best, blurred. On the one hand, previous studies have shown how it is possible to infer private attributes from publicly available data. [...]
2017 - 10.1145/3093897
ACM Transactions on internet technology, Vol. 17, issue 3 (Jul. 2017) , art. 32  

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