Articles

Articles 37 records found  beginprevious28 - 37  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
28.
27 p, 305.1 KB La audiencia juvenil y el acceso a la radio musical de antena convencional a través de internet / Gutiérrez García, M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Monclús Blanco, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Los jóvenes se han adaptado de forma muy rápida al entorno digital aprovechando todas las posibilidades que este les ofrece, mientras que la radio ha reaccionado con lentitud y sin saber con exactitud cuál es su rol en este nuevo ecosistema. [...]
Youngsters have very fast adapted to the new digital environment making the most of all possibilities it is offering, whereas radio has slowly reacted with not exactly knowing what its role is in this new ecosystem. [...]

2011
Comunicación y sociedad, Vol. 24, N. 2 (2011) , p. 305-331  
29.
6 p, 63.9 KB La representación positiva de la imagen de las mujeres en los medios / García Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Este trabajo tiene como objetivo describir las valoraciones positivas realizadas por la ciudadanía a través del servicio del Instituto Catalán de las Mujeres (ICD) sobre los discursos mediáticos que contienen representaciones de género. [...]
This article aims to outline the positive assessments made by the public, through the service of the Catalan Women's Institute (ICD) on speeches containing media representations of gender. It is a way to illustrate how the products of cultural industries are part of the audience's social imaginary and how it is able to identify and assess constructive representations of gender. [...]

2009
Comunicar : revista de medios de comunicación y educación, Vol. 16, Núm. 32 (maig 2009) , p. 209-214  
30.
8 p, 237.1 KB Las series televisivas juveniles : tramas y conflictos en una «teen series» / García Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Fedele, Maddalena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Se presentan los principales hallazgos de un estudio sobre las «teen series», es decir las series de ficción televisiva protagonizadas por personajes adolescentes y dirigidas expresamente a una audiencia juvenil. [...]
This paper presents the main findings of a research project on teen series, which are television fiction series featuring teenagers and specifically targeted at a young audience. The analysis of the portrayal of young people in television fictional series specifically targeted at a young audience has a meaningful value both for television production and for audience reception. [...]

2011 - 10.3916/C37-2011-03-05
Comunicar : revista de medios de comunicación y educación, Vol. 19, Núm. 37 ( 2011) , p. 133-140
2 documents
31.
14 p, 368.6 KB Hollywood, amenaça ciutadana i creadors de tendències narratives. Ficcions populars i discurs polític després de l'11-S / Sánchez-Escalonilla, Antonio (Universidad Rey Juan Carlos. Departamento de Ciencias de la Comunicación)
Després dels atemptats de l'11 de setembre, en el cinema de Hollywood s'ha advertit una renovació de tendències en els gèneres populars de ficció, en especial en les premisses tradicionals d'invasió i catàstrofe. [...]
After the 9/11 attacks, Hollywood has experienced a renewal of trends in popular genres of drama, especially in the traditional master plots of invasion and catastrophe. This phenomenon has allowed directors and screenwriters to propose reflections on latent fear in a society that tends to fuel the danger of civil psychosis. [...]

2011 - 10.7238/a.v0i41.1193
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 41 (2011) , p. 87-100  
32.
20 p, 123.7 KB Recreando la sociedad del pasado : modernización y conflicto social en La Señora / Chicharro Merayo, Mar (Universidad Complutense de Madrid. Centro de Estudios Superiores Felipe II)
El presente trabajo ahonda en la función socializadora del medio televisivo. Parte del supuesto de que el relato televisivo tiene la capacidad de proveer a sus públicos de estructuras de interpretación sobre la realidad circundante. [...]
This paper aims to conduct a profound study into the socialization function performed by television. We start from the assumption that television narration has the capacity to provide its audiences with useful frameworks for interpreting the surrounding reality. [...]

2009
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 39 (2009) , p. 51-70  
33.
8 p, 2.9 MB Los hábitos del niño frente al televisor en el hogar / García Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
A partir de la década de los ochenta se han ido consolidando nuevas orientaciones en los estudios de audiencia. Las aportaciones pioneras de D. Morley en el análisis de las relaciones entre medios y audiencia constituyen un punto de partida básico en las investigaciones cualitativas de carácter etnográfico. [...]
1997
Zer : revista de estudios de comunicación = komunikazio ikasketen aldizkaria, Vol. 2, Núm. 3 (Noviembre 1997) , p. 67-80  
34.
14 p, 55.7 KB Los hábitos del consumo televisivo de una comunidad extranjera : el caso de estudiantes latinoamericanos en Barcelona / Chavero, Haydeé (Universidad Central de Venezuela) ; García Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
El consumo televisivo de comunidades extranjeras es un fenómeno social que nos permite entender determinados comportamientos de la audiencia. La investigación presentada en este artículo tiene como objeto conocer y explicar los hábitos de recepción televisiva de estudiantes latinoamericanos que se encuentran en Barcelona. [...]
Television viewing in foreign communities is a social phenomenon that allows us to understand certain audience behaviour patterns. The research presented in this article aims to explain the television viewing habits of the Latin American students located in Barcelona. [...]
Komunitate atzerritarren telebista-kontsumoa ikusleen portaera zenbait ulertzeko balio digun giza-fenomeno bat da. Artikulu honetan aurkezturiko ikerketaren helburua zera da, Bartzelonan bizi diren ikasle latinamerikarren telebista-errezepzioaren ohiturak ezagutu eta adieraztea da. [...]

2005
Zer : revista de estudios de comunicación = komunikazio ikasketen aldizkaria, Vol. 10, Núm. 19 (noviembre 2005) , p. 191-204  
35.
22 p, 134.4 KB Tipología de la participación de los oyentes en los programas de radio / Herrera Damas, Susana
El presente artículo describe las modalidades que puede adoptar en la actualidad la participación directa de los oyentes en los programas de radio, una fórmula que no ha sido hasta la fecha suficientemente estudiada, a pesar de su extensión y consolidación en numerosos sistemas radiodifusores occidentales. [...]
This article describes the various modalities which radio programme listeners can adopt nowadays, a participative formula which has not been thoroughly studied until now, in spite of its extension and consolidation in a rather large number of occidental radio systems. [...]

2003
Analisi : quaderns de comunicacio i cultura, N. 30 (2003) , p. 145-166  
36.
14 p, 88.1 KB Les telenovel·les catalanes : entre el serial i el relat de costums / Ortega Lorenzo, Marta (Centre d'Estudis Demogràfics)
L'autora fa un repàs a l'origen de les telenovel·les catalanes, les característiques i l'evolució del gènere des que va començar a produir-se en el marc de la Televisió de Catalunya (TV3), l'any 1994. [...]
The author looks over Catalan soap operas origin, features and evolution of this television genre from its production beginning, in 1994, within the frame of Televisió de Catalunya (TV3). This article searchs a definition of this genre in Catalonia, describing it as «daily genre of manners», with a certain passionate charge. [...]

1999
Analisi : quaderns de comunicacio i cultura, N. 23 (1999) , p. 59-72  
37.
12 p, 73.4 KB Recerca de comunicació de masses a Finlàndia / Kunelius, Risto ; Nordenstreng, Kaarle ; Pietilä, Veikko
La recerca sobre comunicació de masses a Finlàndia s'ha desenvolupat, preferentment, dins el marc de les institucions acadèmiques, en una època relativament recent, tot i que els estudis de periodisme daten de 1925. [...]
La investigación sobre comunicación de masas en Finlandia se ha desarrollado, de manera preferente, dentro del marco de las instituciones académicas en una época relativamente reciente, a pesar de que los estudios de periodismo se remontan hasta 1925. [...]
Research into the mass media in Finland has taken place chiefly within academic institutions over a relatively recent period, although the academic discipline of journalism dates back to 1925. Initially modelled on the German school of journalism, in the sixties, Finland saw the introduction of an empirical-positivist focus. [...]

1997
Analisi : quaderns de comunicacio i cultura, N. 21 (1997) , p. 121-132  

Articles : 37 records found   beginprevious28 - 37  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.