Articles

Articles 385 records found  beginprevious332 - 341nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
332.
12 p, 588.4 KB El concepto de energía en los libros de textos : de las concepciones previas a la propuesta de un nuevo sublenguaje / Michinel, J. L. (Universidad Central de Venezuela. Escuela de Física) ; D'Alessandro Martínez, Antonio (Universidad Central de Venezuela. Escuela Luis Razetti)
In this work are studied the already existing interpretations and conceptions on the concept of energy and other allied concepts in Basic Physics textbooks commonly used in the initial courses at university and in courses prior to university level (Basic School) being given in Venezuela. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4424
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 369-380  
333.
6 p, 303.7 KB Influencia de la enseñanza asistida por ordenador en el rendimiento y las ideas previas de los alumnos en electricidad / Gómez Crespo, M. A. (IES Victoria Kent)
This paper presents an experience about the use of computers in learning electricity. It was carried out with students of 3º BUP. It analyses the efficacy of using a certain computer programme versus the traditional work in the classroom.
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4422
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 355-360  
334.
19 p, 970.4 KB La integración del momento de la técnica en el proceso de estudio de campos de problemas de matemáticas / Bosch, Marianna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Gascón, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
This article provides a model of mathematical activity which describes it in terms of the study of fields of problems. This model helps us to analyze some didactical phenomena which are characteristic of the present systems of mathematics teaching. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4418
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 314-332  
335.
13 p, 1.1 MB Anàlisi complexa : de la teoria de Cauchy a la teoria del potencial / Bruna, Joaquim (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
1987
Butlletí de la Societat Catalana de Matemàtiques, Vol. 1 (1987) , p.33-45  
336.
90 p, 4.2 MB Les sèries temporals / Utzet i Civit, Frederic (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
1993
Butlletí de la Societat Catalana de Matemàtiques, Vol. 8 (1993) , p. 23-110  
337.
16 p, 584.9 KB Planificación de una unidad didáctica : el estudio del movimiento / García Arques, J. J. (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Pro Bueno, Antonio José de (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ; Saura Llamas, Octavio (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)
In this study we attempt to apply an outline of Teaching Units for the study of Cinematics at Secondary Level. Having analysed the teaching problems indicated by teachers, the scientific contents involved and the methodological problems, a sequence of learning contents is established from a creative construction perspective.
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4269
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 211-226  
338.
16 p, 736.8 KB Concepciones iniciales sobre la asociación estadística / Estepa Castro, José Antonio ; Batanero Bernabeu, Carmen
In this paper we make a summary of psychological investigation about statistics association. The results of experimental study about previous conceptions are shown. This study has comprised the students' judgments of association. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4263
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 155-170  
339.
14 p, 455.6 KB Los suelos en la enseñanza de la teoría ácido-base de Lewis : una estrategia didáctica de aprendizaje por investigación / Salcedo Torres, L. E. (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia). Departamento de Química) ; García García, José Joaquín (Universidad de Antioquia. Departamento de Enseñanza de las Ciencias y las Artes)
This article describes and analyses the results obtained in a didactical experimental strategy, structured in the Teaching and Learning model which is based on research. The students are involved in situations, where problems related with the soil are used in order to help the significative construction of the acid and base's concepts related to the Lewis' Theory in order to increase the students mental ability for analysing and synthesizing and also to develop their attitudes towards science.
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4190
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 59-71  
340.
16 p, 742.6 KB Una estrategia de cambio conceptual en la enseñanza de la física : la resolución de problemas como actividad de investigación / Varela Nieto, M. P. ; Martínez Aznar, M. M.
We present in this paper the main results of a research aimed at the study of a learninglteaching process directed to familiarise the students with a researching methodology of open problem solving centered in the Physics field. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4174
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 2 (1997) p. 173-188  
341.
8 p, 316.2 KB Una sesión innovadora de trabajo de laboratorio para enseñar proceso de datos : segundo curso de estudios de física a nivel universitario / Fondère, F. (Université de Paris XI) ; Séré, Marie-Geneviève (Université de Paris XI)
An innovative reflection about measurement is proposed through Franck and Hertz experiment for second year University students. We present a sequence of laboratory work during which the students have the opportunity of deepening notions like dispersion, error and uncertainty, accuracy and precision, and some concepts of statistics. [...]
1997 - 10.5565/rev/ensciencias.4169
Enseñanza de las ciencias, V. 15 n. 3 (1997) p. 423-429  

Articles : 385 records found   beginprevious332 - 341nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.