Articles

Articles 50 records found  beginprevious38 - 47next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
38.
6 p, 323.2 KB ¿Qué hay que renovar en los trabajos prácticos? / González Eduardo, M. (Universidad Nacional de Córdoba (Argentina))
The article starts presenting four innovative alternatives of practical work at the laboratory. After forestalling layouts intended to teach scientific procedures leaving out knowledge acquisition, we propound practical work, such as solving problems with capacity to grow building theoretical frames.
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4670
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 2 (1992) p. 206-211  
39.
12 p, 648.7 KB Los exámenes de Física en la enseñanza por transmisión y en la enseñanza por investigación / Alonso Sánchez, M. ; Gil, D. ; Martínez Torregrosa, J.
In this paper we show the results of a comparative ancilysis between ordinary tests of Physics and Chemistry and the ones used from a constructivist view. The study is focused in two aspects: firstly, it aims to show that the constructivist conception of leaming imposes considerable modifications in the tests content; secondly it highlights the deficiencies found in the tests designed after constructivist teaching. [...]
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4660
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 2 (1992) p. 127-138  
40.
5 p, 230.7 KB Electrostática y EAO : una experiencia de simulación / Massons Bosch, Jaume (Universitat de Barcelona. Departament de Química) ; Camps, Josep (Universitat de Barcelona. Departament de Química) ; Cabré Monné, Rosa (Universitat de Barcelona. Departament de Química) ; Ruiz, X. (Universitat de Barcelona. Departament de Química) ; Díaz González, Francesc (Universitat de Barcelona. Departament de Química)
In this work the inclusion of educational software in the teaching of physics is analyzed. The program used corresponds to the computer simulation of electrostatic fields, and it was applied to students of first year of universitary level in a Faculty of Chemistry.
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4534
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 2 (1993) p. 179-183  
41.
14 p, 661.7 KB Influencia de la formulación del enunciado y del control didáctico sobre la actividad intelectual de los alumnos en la resolución de problemas / Langlois, F. ; Gréa, J. ; Viard, J.
Using as reference the scientist instead of the expert for analysing the pupil's behaviour in problem solving, we proposed to students (17 years old) closed and open problems. The great diversity of the students' productions and their analysis in the theoretical framework of didactical contract, oblige us to build two analysis grids: one of the students' activities and the other one for the finalities which we attribute to those activities. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4265
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 179-191  
42.
10 p, 546.8 KB Un curso de actualización y cambios conceptuales en profesores de física / Almeida Pacca, Jesuïna Lopes de ; Pacca, A. ; Villani, Alberto
The behaviour of secondary school Physics teachers at an updating course was analysed; the results led to an indication of a conceptual change in their practice. The object of analysis and discussion was the actual pedagogical planning by the teacher. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4237
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 25-33  
43.
17 p, 110.9 KB Transnacionalismo. Emergencia y fundamentos de una nueva perspectiva migratoria / Blanco Fernández de Valderrama, Cristina
El desarrollo de nuevas tecnologías en el ámbito de los transportes y de las comunicaciones tiene grandes repercusiones en la gestación, la duración y las modalidades de los movimientos migratorios internacionales. [...]
The growth of new technologies in the area of the transport and of the communications has big repercussions in the gestation, duration and modalities of the migratory international movements. The cheapening of the prices of the transport, their greater rapidity, the incorporation of new technologies in the communication, the telematic, etc. [...]

2007 - 10.5565/rev/papers/v85n0.2008
Papers : revista de sociologia, N. 85 (2007) p. 13-29  
44.
10 p, 161.8 KB Bases pedagógicas del e-learning / Cabero Almenara, Julio (Universidad de Sevilla)
En este artículo del curso se pretende ofrecer una visión de conjunto de las características más significativas del e-learning. Tras una definición del mismo, las diferencias que se establecen con las modalidades presenciales de enseñanza y el análisis de las ventajas y de los inconvenientes más generales, se señala que su importancia para la formación no se encuentra en su dimensión técnica (por ejemplo, en la plataforma utilizada), sino más bien en el control y en la significación de una serie de variables, como son la forma de presentar los contenidos, el papel del profesor y de los alumnos, las herramientas de comunicación sincrónicas y asincrónicas que se utilicen y su forma de concreción en el acto didáctico, las estrategias didácticas que se movilicen, el papel que desempeñen el profesor y el alumno, la atención a los aspectos organizativos, las e-actividades que pongamos en funcionamiento, etc. [...]
In this article, the aim is to provide an overall view of the most significant characteristics of e-learning. After providing a definition of e-learning, describing its differences with traditional teaching modalities, and analyzing its most general advantages and disadvantages, emphasis is placed on the fact that the meaning of e-learning for education does not lie in its technical dimension (e. [...]

2006
Didáctica, innovación y multimedia, N. 6 (2006) p. 0-0  
45.
16 p, 367.1 KB La extracción y consumo de biomasa en México (1970-2003). Integrando la leña en la contabilidad de flujos de materiales / González Martínez, Ana Citlalic (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica)
La contabilidad de flujos de materiales (MFA por sus siglas en inglés) es un marco analítico que permite explicar cómo se constituye la base material de las economías. Contabilizando los materiales que entran y salen en el sistema económico, esta metodología permite obtener indicadores físicos compatibles con las cuentas nacionales que dan cuenta del impacto ambiental de una economía. [...]
Material Flow Accounting (MFA) is an analytical framework that examines the material base of the economies. Indicators on the physical dimension of the economy can be obtained by accounting the material coming into and leaving a socioeconomic system, Thus, MFA can be useful to measure the physical impact of an economy on the surrounding environment. [...]

2007
Revibec : revista de la Red Iberoamericana de Economia Ecológica, V. 6 (2007) p. 1-16  
46.
4 p, 82.3 KB Com ensenyar i aprendre ciència mitjançant el treball pràctic / Plarromaní Català, Anna
El treball experimental és un aspecte essencial i inevitable del ensenyament de les ciènci-es. L'objectiu de la ciència és augmentar el coneixement del món material i ser capaç d'explicar fenòmens i ser capaç de controlar-los del alguna manera. [...]
2007 - 10.5565/rev/ciencies.267
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 7 (2007) p. 36-39  
47.
8 p, 657.5 KB Elaboració de seqüències didàctiques. Les aplicacions de la Física i la Química en la Meteorologia / Vidal i Segarra, Dolors
L'elaboració de seqüències didàctiques ens permet assolir un doble objectiu: l'autofor-mació del professorat (individualment o en grup) i l'aplicació de nous mètodes d'en-senyament de les ciències innovadors. [...]
2007 - 10.5565/rev/ciencies.265
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 7 (2007) p. 23-30  

Articles : 50 records found   beginprevious38 - 47next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.