Articles

Articles 52 records found  beginprevious43 - 52  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
43.
4 p, 515.7 KB Relaciones conceptuales en el uso de MBL para el estudio del movimiento / Sáez, Marcel·la (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; García, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-4  
44.
7 p, 391.9 KB Cómo y de qué hablamos los docentes cuando diseñamos unidades didácticas cooperativamente : estudio etnográfico del trabajo en grupo de profesores de Ciencias de secundaria mediante análisis discursivo / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pintó Casulleras, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-7  
45.
14 p, 150.0 KB Los marcos de acción colectiva compartidos que legitiman las luchas contra la precariedad laboral de una red de activismo autónoma / Pinto Mascareño, Raquel Mercedes
En este trabajo revisamos los enfoques Clásicos y las teorías de la Movilización de Recursos, de los Nuevos Movimientos Sociales y la actual perspectiva Socioconstruccionista de los 'marcos de acción colectiva'. [...]
This work reviewed the Classics approaches and the theories of the mobilization of resources, of New Social Movements and the current Socioconstruccionista perspective of the 'frames of collective action'. [...]

2010 - 10.5565/rev/athenead/v0n18.697
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Núm. 18 (juliol 2010) , p. 143-156  
46.
5 p, 272.3 KB El projecte Materials Science : disseny, implementació i validació d'unitats didàctiques sobre propietats dels materials establint vincles entre recerca i docència / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Es presenta una seqüència didàctica sobre propietats acústiques dels materials, resultat del projecte d'innovació i recerca Materials Science. Es detalla el procés de disseny de la seqüència didàctica, portat a terme per un grup de professors de secundària i d'investigadors en Didàctica de les Ciències.
2010 - 10.5565/rev/ciencies.181
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 15 (2010) , p. 34-38  
47.
4 p, 204.8 KB El curriculum de ciencias en Gran Bretaña / Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola de Magisteri de Sant Cugat)
1983 - 10.5565/rev/ensciencias.5369
Enseñanza de las ciencias, V. 1 n. 3 (1983) p. 201-204  
48.
14 p, 526.2 KB Análisis del contenido del discurso cooperativo de los profesores de ciencias en contextos de innovación didáctica / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Los contextos de reforma actuales demandan cada vez mayor protagonismo de los profesores en la innovación, lo que presenta un reto al desarrollo y aprendizaje docente. En consecuencia, desde un marco socio-constructivista en el que se vincula aprendizaje e interacción social, la cooperación entre docentes en estos contextos de innovación didáctica adquiere un nuevo interés. [...]
New reform contexts increasingly demand that teachers be the leading actors of innovation, thus challenging teachers' learning and professional development. As a result, from a socio-cultural standpoint that relates social interaction to learning, teachers' cooperative work becomes a focus of interest. [...]

2009 - 10.5565/rev/ensciencias.3659
Enseñanza de las ciencias, V. 27 n. 1 (2009) p. 5-18  
49.
24 p, 109.3 KB Il sogno del cuore mangiato (Vita Nuova III) e i due tempi di Beatrice / Pinto, Raffaele (Universitat de Barcelona)
Il saggio analizza il rapporto fra l'esperienza psichica del sogno e la poesia, nella prospettiva della vocazione ermeneutica della scrittura dantesca, che dà veste onirica ai fantasmi del desiderio con la finalità di attribuire ad essi consistenza obiettiva. [...]
The essay analyses the relationship between the psychic experience of dreams and poetry, from the point of view of hermeneutics in Dante's writing, which gives a dreamlike form to the ghosts of desire, in order to attribute objective consistency to them. [...]

2008 - 10.5565/rev/qdi.213
Quaderns d'Italià, N. 13 (2008) p. 29-52  
50.
12 p, 631.7 KB Tres enfoques de la investigación sobre concepciones alternativas / Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Aliberas Maymí, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Gómez Carrillo, R. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
In the last years the researchers on Science Education have given preferent attention to student's conceptions. Studies have been carried out and their interest is still growing. Our purpose in this paper is to give an approach to three ways of focusing the question: the calternative conceptions», the «ways of reasoning» and the «causal mental models» approaches. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4228
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 221-232  
51.
5 p, 40.9 KB La legge per la tutela delle minoranze linguistiche : a proposito degli Atti di un Convegno / Pinto, Raffaele (Universitat de Barcelona)
La legge 482/1999 sulle minoranze linguistiche crea le condizioni per un radicale mutamento della cultura linguistica italiana, non solo nelle aree geografiche direttamente interessate dal provvedimento ma anche nel resto del paese, dove la secolare diglossia lingua/ dialetto potrebbe essere messa in discussione da una sensibilità linguistica più attenta alla realtà plurilingue italiana.
Law 482/1999 concerning linguistic minorities establishes the conditions for radical change within Italian linguistic culture, not only in the geographical area directly concerned by the provisions of this law, but also throughout the rest of the country, where the age-old language/ dialect diglossia may be giving way to the discussion of a linguistic sensibility that is now more attentive to the plurilingual reality of Italy.

2004 - 10.5565/rev/qdi.140
Quaderns d'Italià, N. 8-9 (2004) , p. 133-137  
52.
29 p, 151.4 KB La selva e il colle : la ermeneutica dei generi nel primo canto dell'Inferno / Pinto, Raffaele (Universitat de Barcelona)
L'articolo legge il primo canto dell'Inferno secondo la prospettiva della ermeneutica dei generi sessuali. La iniziale contrapposizione, che criminalizza il femminile come genere basso e negativo nella linea della misoginia antica e medievale, si trasforma, nella seconda parte del canto, in una visione modernamente complementare dei generi, nella quale il femminile viene anzi ridefinito come categoria culturalmente alta e positiva.
This article reads the first canto of Inferno from the perspective of gender hermenutics. The initial opposition, which blames the female as the inferior and negative gender, in the line of ancient and medieval misogyny, transforms itself, in the second part of the canto, into a modern and complementary vision of genders, in that the female is indeed redefined as a high and positive cultural category.

2001 - 10.5565/rev/qdi.55
Quaderns d'Italià, N. 6 (2001) , p. 53-81  

Articles : 52 records found   beginprevious43 - 52  jump to record:
See also: similar author names
4 Pinto, R.
1 Pinto, Rafael
8 Pinto, Raffaele
1 Pinto, Ramiro
1 Pinto, Ricardo
6 Pinto, Rosa
6 Pintó, Rosa
1 Pintó, Rosa M
1 Pintó, Rosa M.
15 Pintó, Roser
15 Pintó, Roser
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.