Articles

Articles 665 records found  beginprevious433 - 442nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
433.
16 p, 191.0 KB Diseño de un cuestionario de conocimientos básicos previos y específicos para estudiantes de periodismo de investigación / Rodríguez, Pepe, 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Aquesta recerca se centra en el disseny d'un qüestionari, destinat a estudiants de periodisme d'investigació(PI), que permeti avaluar els coneixements previs bàsics amb els quals accedeixen a la matèria. [...]
Esta investigación se centra en el diseño de un cuestionario, destinado a estudiantes de periodismo de investigación (PI), que permita evaluar los conocimientos previos básicos con los que acceden a la materia. [...]
This research focuses on the design of a questionnaire for students of investigative journalism to assess prior basic knowledge with which they accede to this subject. The instrument allows to achieve two aims: to evaluate the presence of a set of basic knowledge between the given ones to the students of journalism and to demonstrate the level of previous (specific) knowledge of the student body in order to be able to design efficiently the methodology, organization and agenda of this matter. [...]

2013 - 10.7238/a.v0i49.1645
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 49 (Desembre 2013) , p. 65-80  
434.
19 p, 363.4 KB Caracterización de prácticas experimentales en la escuela a partir del discurso de docentes de primaria y secundaria / Mordeglia, Cecilia (Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Naturales y Museo) ; Mengascini, Adriana (Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Naturales y Museo) ; Instituto de Física de Líquidos y Sistemas Biológicos(IFLYSIB, CONICET-CIC-UNLP). Grupo de Didáctica de las Ciencias
En este artículo se presentan los resultados de un cuestionario orientado a la caracterización de prácticas de enseñanza en ciencias naturales, en particular aquellas que involucran enfoques experimentales. [...]
We present results of a questionnaire aiming at the characterization of teaching practices in natural sciences, particularly those involving experimental approaches. It was answered by teachers at different levels of the education system within the province of Buenos Aires, Argentina. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.755
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 2 (Junio 2014) , p. 71-89  
435.
15 p, 185.0 KB Enric Lluch, el mestre / Benejam, Pilar 1937- (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'article revisa les aportacions del geògraf Enric Lluch i Martín (Barcelona, 1928-2012) a la renovació pedagògica de Catalunya, tot parant un esment especial a la pròpia formació de l'autor, a la seva dedicació primerenca a l'educació dels infants, a la contribució cabdal que va fer a la configuració del moviment de renovació pedagògica i a la formació dels mestres, així com a la seva llarga dedicació a la docència universitària en el camp de la geografia. [...]
El artículo revisa las aportaciones del geógrafo Enric Lluch i Martín (Barcelona, 1928- 2012) a la renovación pedagógica de Cataluña, prestando especial atención a la propia formación del autor, a su temprana dedicación a la educación primaria, a su contribución sustancial a la configuración del movimiento de renovación pedagógica y a la formación de los maestros, así como a su larga dedicación a la docencia universitaria en el campo de la geografía. [...]
L'article passe en revue la contribution du géographe Enric Lluch i Martín (Barcelone, 1928-2012) à la rénovation pédagogique en Catalogne, en portant une attention particulière à l'éducation de l'auteur, à son engagement précoce dans l'enseignement primaire,à son importante contribution à la configuration du mouvement de réforme et de formation des enseignants de l'éducation, ainsi que'à son engagement de longue date dans l'enseignement universitaire dans le domaine de la géographie. [...]
The article reviews the contributions of geographer Enric Lluch i Martín (Barcelona, 1928- 2012) to educational reform in Catalonia, paying special attention to the author's own training, his early dedication to the education of children, his substantial contribution to shaping the movement for educational reform and teacher training, as well as his long dedication to university teaching in Geography. [...]

2014 - 10.5565/rev/dag.197
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 60, Núm. 2 (Juny-Setembre 2014) , p. 219-233  
436.
20 p, 180.4 KB Estratègies didàctiques a l'ensenyament universitari. Experimentació de crèdits ECTS en els estudis de Pedagogia i Psicopedagogia / Ruíz Bueno, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La convergència cap a un Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), l'assumpció del model anomenat Sistema Europeu de Transferència de Crèdits (ETCS) i el desenvolupament i democratització de les TIC genera una necessitat d'adaptació del treball didàctic i l'exigència d'experimentar metodologies adequades a aquests plantejaments i contextos. [...]
La convergence vers un Espace européen'enseignement supérieur (EEES), l'implatation du modèle appelé Système européen de transfert de crédits (ECTS) et le développement ainsi que la démocratisation des TIC sonà l'origine d'un besoin d'adaptation du travail didactique et de l'exigence de l'expérimentation des méthodologies adaptées à ces considérations et à ces contextes. [...]
The convergence toward a European Higher Education Area (EHEA), the implementation of the model called European Credit Transfer System (ECTS), and the development and democratisation of ICT together create a need to adapt education and find methodologies that more adequately respond to the new situations and contexts. [...]

2008
Temps d'educació, Núm. 34 (2008) , p. 183-202  
437.
21 p, 702.4 KB Bueno, doncs, on commence? : plurilingüisme a classe de llengua estrangera / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
La noción de interlengua ha servido para explicar los procesos de aprendizaje de una segunda lengua o de una lengua extranjera y situar en su justo lugar los errores respecto al sistema cuando se trata de producir un discurso monolingüe. [...]
La notion d'interlangue a été utilisée pour expliquer les procesos d'aprentissage d'une deuxième langue ou d'une langue étrangère; elle a également été utilisée pour situer avec précisión les erreurs du système lorsqu'il s'agit du produire un discours monolingüe. [...]
The concept of interlanguage has been usefl when explaining the learning processes for a second or foreign language, and top ut in their proper context those errors - as regards the system- which arise when a monolingual approach is decided upon. [...]

1990
Temps d'educació, Núm. 3 (1990) , p. 79-99  
438.
9 p, 65.8 KB Tecnología y transformación de la práctica docente en la formación en comunicación en la era 2.0 : un caso de estudio / Blanco, Josep Ma. (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Lázaro Pernias, Patrícia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Las NTIC han transformado la práctica formativa universitaria de un modo radical. En el caso de los docentes cuyas materias se orientan a la elaboración de productos comunicativos profesionales, y que deben emplear otras tecnologías, la complejidad es aún mayor. [...]
The ICTs has transformed the university's teaching practice in a radical way. The difficulty can be greater for university professors that use technologies to explain the professional production of communication contents. [...]

2013 - 10.5209/rev_ESMP.2013.v19.42145
Estudios sobre el mensaje periodístico, Vol. 19, Núm. Extra (Abril 2013) , p. 623-631  
439.
10 p, 175.3 KB Reseña / Belotti, Marcello (Universitat Autònoma de Barcelona)
L. Bosch ; I. L. Llop ; F. Güell Bou ; R. Fusté Suñé ; J. Gimeno ; J. A. Climent i Rovira, I. Torra Sans, "Tarongeta" vol dir taronja petita. Barcelona, Godall Formacions, 2013.
"Tarongeta" vol dir taronja petita, publicado por Godall Editorial en 2013, incluye seis textos finalistas del concurso "El català pel món". Los autores son jóvenes profesores catalanes, todos nacidos entre la década de los setenta y la de los ochenta, algunos también son investigadores, escritores, poetas, que han vivido la experiencia de enseñar su lengua en los más diversos lugares del mundo.
"Tarongeta" vol dir taronja petita, publicat per Godall Editorial el 2013, inclou sis textos finalistes del concurs "El català pel món". Els autors són joves professors catalans, tots nascuts entre la dècada dels setanta i la dels vuitanta, alguns també són investigadors, escriptors, poetes, que han viscut l'experiència d'ensenyar la seva llengua en els més diversos llocs del món.
"Tarongeta" vol dir taronja petita ['Orangete' means little orange] published by Goodall Publishing in 2013 includes the six award-winning texts submitted to the prize ""El català pel món" (Catalan around the world). [...]

2014 - 10.5565/rev/jtl3.558
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7, Núm. 1 (Febrero-Marzo 2014) , p. 78-87  
440.
26 p, 1.5 MB Assessment of young language learners : using rubrics to bridge the gap between praxis and curriculum / Cañete Outeiral, Anna Maria (LCPL Nicholas S. Perez Elementary (Estats Units d'Amèrica))
This article discusses an action research project that took place during the author's second year of teaching English as a foreign language. During the course, the author/teacher was given the responsibility of introducing English as to a group of beginning young language learners (first graders; ages five to seven). [...]
Este artículo explica un proyecto de investigación que se llevó a cabo durante el segundo año de experiencia profesional de una profesora de Inglés como Lengua Extranjera. Durante el año académico, la autora/ profesora se le dio la responsabilidad de introducir Inglés a un grupo de alumnos de primer grado (entre cinco y siete años), principiantes en la lengua extranjera. [...]
Aquest article explica un projecte d'investigació que es va dur a terme durant el segon any d'experiència professional d'una professora d'Anglès com a Llengua Estrangera. Durant l'any acadèmic, l'autora/professora se li va donar la responsabilitat d'introduir Anglès a un grup d'alumnes de primer (entre cinc i set anys), principiants en la llengua estrangera. [...]

2014 - 10.5565/rev/jtl3.556
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7, Núm. 1 (Febrero-Marzo 2014) , p. 52-77  
441.
16 p, 1.9 MB Los gestos y la enseñanza de palabras poco familiares : ¿Cuándo emplean las maestras información gestual? / Menti, Alejandra Beatriz (Universidad Nacional de Córdoba) ; Alam, Florencia (Universidad de Buenos Aires) ; Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas (Argentina)
El presente trabajo tiene por objeto analizar los gestos que las maestras emplean en el tratamiento de vocabulario poco familiar en clases de Ciencias Sociales de la escuela primaria. El corpus está compuesto por secuencias interaccionales (Goodwin & Heritage, 1990; Schegloff, 1990) incluidas en 12 situaciones de enseñanza videofilmadas en 1°, 3° y 5° grado de 4 escuelas, dos rurales y dos urbanas de la provincia de Córdoba, Argentina. [...]
Aquest treball es proposa analitzar els gestos que fan servir les mestres durant el tractament de vocabulari poc familiar a les classes de Ciències Socials de nivell primari. El corpus està format per seqüències interaccionals (Goodwin & Heritage, 1990; Schegloff, 1990) incloses en 12 situacions d'ensenyament videofilmades, en 1er, 3er y 5è curs de 4 escoles, dues rurals i dues urbanes de la província de Córdoba, Argentina. [...]
This study aims to analyze the gestures that teachers employ in the treatment of unknown words in science classes in the primary school. The corpus consists of interactional sequences (Goodwin & Heritage, 1990; Schegloff, 1990) coming from 12 teaching situations video-recorded in 1st, 3rd and 5th grade of 4 schools, 2 in rural zones and 2 in urban zones, located in the Province of Córdoba, Argentina. [...]

2014 - 10.5565/rev/jtl3.510
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7, Núm. 1 (Febrero-Marzo 2014) , p. 17-32  
442.
16 p, 1.2 MB The European Digital Kitchen Project / Seedhouse, Paul (Newcastle University) ; Preston, Anne (Newcastle University) ; Olivier, Patrick (Newcastle University) ; Jackson, Dan (Newcastle University) ; Heslop, Philip (Newcastle University) ; Balaam, Madeline (Newcastle University) ; Rafiev, Ashur (Newcastle University) ; Kipling, Matthew (Newcastle University)
This article reports on the European Digital Kitchen, an EU-funded language learning project which promotes learning of languages, cultures and cuisines in digital interactive kitchens. The project involves taking a normal kitchen and specifically adapting it for language learning using the next generation of digital technology, namely activity recognition and sensor technology. [...]
Cet article rend compte de la 'European Digital Kitchen', un projet d'apprentissage de la langue financé par l'UE qui favorise l'apprentissage des langues, des cultures et des cuisines dans les cuisines interactifs digitales. [...]
Dieser Artikel berichtet über die 'European Digital Kitchen', ein EU-geförderten Sprachlernprojekt , das Lernen von Sprachen, Kulturen und Küchen in digitalen interaktiven Küchen fördert . Das Projekt modifiziert eine normale Küche speziell für Sprachlern mit der nächsten Generation der digitalen Technologie, nämlich Aktivitätserkennung und Sensortechnik. [...]

2014 - 10.5565/rev/jtl3.554
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7, Núm. 1 (Febrero-Marzo 2014) , p. 1-16  

Articles : 665 records found   beginprevious433 - 442nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.