Articles

Articles 57 records found  beginprevious48 - 57  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
48.
20 p, 2.1 MB Improvement of Modal Matching Image Objects in Dynamic Pedobarography using Optimization Techniques / Tavares, João Manuel R. S. (Universidade do Porto. Departamento de Engenharia Mecânica e Gestão Industrial) ; Ferreira Bastos, Luísa (Instituto de Engenharia Mecânica e Gestão Industria (Porto, Portugal). Laboratório de Óptica e Mecânica Experimental)
This paper presents an approach for matching objects in dynamic pedobarography image sequences, based on finite element modeling and modal analysis. The determination of correspondences between nodal objects is improved using optimization techniques and, because the number of elements of each object is not necessary the same, a new algorithm to match excess nodes is proposed. [...]
2005 - 10.5565/rev/elcvia.102
ELCVIA : Electronic Letters on Computer Vision and Image Analysis, V. 5 n. 3 (2005) p. 1-20  
49.
8 p, 2.3 MB Els espais d'activitats econòmiques en el planejament territorial / Esteban i Noguera, Juli
Tanca aquesta edició un quart article on Juli Esteban reflexiona sobre la capacitat, les eines i les formes com la planificació física pot incidir en les dinàmiques de localització de l’activitat econòmica. [...]
2007
Papers : Regió Metropolitana de Barcelona : Territori, estratègies, planejament, N. 45 (2007) p. 56-63
3 documents
50.
6 p, 313.3 KB Elaboración y utilización de audiovisuales en la enseñanza de la química / Llitjós Viza, A. ; Estopà Miró, C. ; Miró Clària, A.
This article shows the process of elaboration, and the optimal conditions for their use, of audiovisuals as backup material for chemistry classes. We distinguish between producing videos for interna1 and external use. [...]
1994
Enseñanza de las Ciencias, V. 12 n. 1 (1994) p. 57-62  
51.
15 p, 960.2 KB Hacia un enfoque más crítico del trabajo de laboratorio / Hodson, D.
The tradition which has assumed since the past century the central role of practical work in science education, is argued in this paper. The author reviews the assumptions that justify the educational benefits of practical work, and he does a critical scrutiny of its use and misuse in science education.
1994
Enseñanza de las Ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 299-313  
52.
6 p, 182.8 KB Análisis de los trabajos prácticos de química general en un primer curso de universidad / Insausti, M. J. (Universidad de Valladolid. Departamento de Química-Física)
Learning in the laboratory has been and still is a highly controversial issue among science educators although there are not many studies carried out in Spanish Universities. This paper reports an evaluation of the current situation in a Laboratory of General Chemistry. [...]
1997
Enseñanza de las Ciencias, V. 15 n. 1 (1997) p. 123-130  
53.
15 p, 50.0 KB Técnicas específicas de la traducción periodística / Hernández Guerrero, María José
La traducción periodística es una práctica profesional que presenta unos rasgos propios. En este artículo proponemos un nuevo acercamiento a este tipo de traducción a través del análisis de las técnicas específicas que se utilizan con mayor frecuencia en las traducciones periodísticas, como son la amplificación, la compresión y la elisión. [...]
Journalistic translation is a professional practice with its own characteristics. In this article we propose a new approach to this type of translation through the analysis of the specific techniques most often used in journalistic translation, such as amplification, compression and omission. [...]

2006
Quaderns : revista de traducció, N. 13 (2006) p. 125-139  
54.
6 p, 96.8 KB La fragmentació del procés de traducció com a activitat industrial / Colominas, Carme (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Traducció i Interpretació)
El creixement espectacular del mercat i dels equips virtuals han fet que la traducció com a activitat econòmica s'insereixi en un procés complex que està lluny d'aquella tasca de naturalesa uniforme que no fa tants anys duia a terme una sola persona. [...]
2005
Tradumàtica, N. 3 (2005)  
55.
15 p, 55.3 KB El tractament dels referents culturals en la traducció catalana de Gabriela, cravo e canela / Forteza, Assumpta
L'objectiu d'aquest article és analitzar el tractament dels referents culturals en la traducció catalana de la novel·la Gabriela, cravo e canela de l'autor brasiler Jorge Amado. En primer lloc, hem elaborat una tipologia d'àmbits de classificació de les marques culturals que resultàs operativa en el nostre estudi; en segon lloc, hem analitzat i classificat, seguint aquesta tipologia, les marques culturals detectades en l'obra i, a partir d'alguns exemples il·lustratius, hem descrit el resultat que es produeix en el text català i les tècniques de traducció que s'hi apliquen.
The article analyses cultural markers in the Catalan translation of the novel Gabriela, cravo e canela by the Brazilian writer Jorge Amado. A typology of possible groupings of cultural markers is firstly analysed -which will be operative in the study. [...]

2005
Quaderns : revista de traduccio, N. 12 (2005) , p. 189-203  
56.
21 p, 88.6 KB Les tècniques de traducció (dels referents culturals) : retorn per a quedar-nos-hi / Marco, Josep
Aquest article té com a objectiu fer una revisió d'algunes de les classificacions de tècniques de traducció que s'han proposat en la literatura, agrupar aquestes classificacions en tipus (d'acord amb el criteri subjacent), discutir la conveniència de fer servir classificacions generals (vàlides per a qualsevol problema de traducció) o específiques per a cada problema i, finalment, fer una proposta de tècniques de traducció dels referents culturals (com a problema concret que pot servir d'il·lustració dels punts anteriors). [...]
This article aims to survey some classifications of translation techniques put forward in the literature, to group these classifications into types (according to the underlying criterion), to discuss the issue of whether it is more suitable to use general (i. [...]

2004
Quaderns : revista de traduccio, N. 11 (2004) , p. 129-149  
57.
22 p, 115.1 KB L'avaluació de l'alumnat a la universitat Universitat de Barcelona. / Bordas, Inmaculada (Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica i Organització Educativa) ; Cabrera, Flor A. (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació)
En les últimes dècades, en el camp de l'avaluació en general i, en particular, en el de l'avaluació dels aprenentatges, s'hi reflecteixen importants transformacions. Moltes raons justifiquen aquests canvis projectats en l'àmbit universitari. [...]
En las últimas décadas, en el campo de la evaluación en general y en particular, en el de la evaluación de los aprendizajes, se reflejan importantes transformaciones. Muchas razones justifican estos cambios en el ámbito universitario. [...]
The main aim of this article is to explore the relationships between the two primary activities in higher education institutions: teaching and research. This task could be done from different perspectives. [...]

2001 - 10.5565/rev/educar.390
Educar, N. 28 (2001) , p. 61-82  

Articles : 57 records found   beginprevious48 - 57  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.