Articles

Articles 78 records found  beginprevious51 - 60nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
51.
22 p, 1.0 MB Tecnología multimedia como mediador del aprendizaje de vocabulario inglés en preescolar / Gutiérrez Berumen, Gema María del Socorro ; Gómez Zermeño, Marcela Georgina ; García Mejía, Irma Antonia
El presente trabajo expone el proceso de investigación sobre el uso de recursos multimedia como mediadores del aprendizaje del vocabulario inglés y se compara su eficacia en relación con el método convencional de instrucción con flashcards. [...]
This work exposes a research process about the use of multimedia resources as learning mediators of English vocabulary versus the efficiency of the conventional method of teaching with flashcards. Moreover, the factors that influence the acquisition of a second language vocabulary are studied. [...]

2013
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 27 (Diciembre 2013) , p. 1-22  
52.
25 p, 132.3 KB Responsibility in discourse : Evidence, report and entitlement to speak in the Book of Deeds of King James / Argenter Giralt, Joan Albert 1947- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
An ethnographic approach to language aims at explaining the organization of a verbal culture, understood as the result of speakers' practices and agency. The instrument of this research is fieldwork. [...]
2006 - 10.1017/S0047404506060015
Language in society, Vol. 35, Issue 1 (2006)  
53.
23 p, 523.3 KB The Adaptation of English Liquids in Contemporary Korean : a Diachronic Study / Kang, Yoonjung (University of Toronto Scarborough. Centre for French and Linguistics)
This paper examines the diachronic development of English liquid adaptation in Contemporary Korean (1890-Present) based on a number of loanword lists from different time periods. The examination of initial liquids shows that contrary to common assumption, the initial liquids are often realized as [n], showing that the Tu?m rule (a rule of initial liquid avoidance) is still active, although marginally. [...]
2012 - 10.5565/rev/catjl.10
Catalan journal of linguistics, Vol. 11, Núm. (2012) , p. 41-63  
54.
21 p, 670.3 KB L'utopisme lingüístic a la Catalunya de la Il·lustració i del primer Romanticisme / Cerdà, Jordi ; Martínez-Gil, Víctor
Estudi del projecte de llengua universal creat per l'utopisme il·lustrat i recollit pels autors il·lustrats i romàntics catalans.
1996
Els Marges, Núm. 55 (Maig, 1996) , p. 29-49 (Estudis i assaigs)  
55.
12 p, 73.4 KB Els mitjans de comunicació en català i la naturalització del sufix -ing en la formació de mots / Fargas, F. Xavier ; Paloma, David, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
Observacions sobre l'adopció i l'adaptació a la grafia catalana dels mots amb el sufix -ing (provinent de l'anglès) a la premsa. Se centra, també, en la representació tipogràfica d'aquests estrangerismes i en la formació de nous mots a partir dels possibles significats d'aquest sufix.
2005
Els Marges, Núm. 75 (2005) , p. 86-98 (Estudis)

Inclou taules d'anàlisi dels mots acabats en -ing als diaris citats, entre els anys 1997-2002  

56.
13 p, 312.3 KB La influència de la traducció francesa de Maurice Maeterlinck en la traducció de Macbeth de Josep Maria de Sagarra / Palomo Berjaga, Vanessa (Universitat Pompeu Fabra. Facultat de Traducció i Interpretació)
Josep M. de Sagarra va traduir al català vint-i-vuit obres de Shakespeare d'un total de trenta-set. Segons Salvador Oliva (1986, 1993), Sagarra va fer aquestes traduccions a partir de les traduccions franceses de diversos autors. [...]
Josep M. de Sagarra translated twenty-eight out of thirty-seven Shakespeare plays. According to Salvador Oliva (1986, 1993), Sagarra did these translations using the French translations from different authors. [...]

2012
Quaderns : revista de traducció, Núm. 19 (2012) , p. 277-289  
57.
10 p, 4.6 MB 'Linguistic Inquiry' i la gramàtica generativa transformacional (I i II) / Rigau, Gemma
Gemma Rigau fa un estudi extern de la revista nord-americana 'Linguistic Inquiry' (fitxa tècnica, línies directrius, estructura i abast de la temàtica), i després analitza el paper i la significació de la publicació en el context dels estudis lingüístics.
1975
Els Marges, Núm. 4,5 (Maig 1975, Octubre 1975) , p. 79-88, p. 103-111

Inclou un apèndix amb una petita polèmica sobre problemes de notació de la reducció vocàlica en català

2 documents
58.
24 p, 137.0 KB The interaction of syntactic change and information status effects in the change from OV to VO in English / Taylor, Ann (University of York. Department of Language and Linguistic Science) ; Pintzuk, Susan (University of York. Department of Language and Linguistic Science)
It is well known that the position of constituents in a clause is influenced by information structure: the cross-linguistic generalization is that given information frequently comes early in the clause and new information is placed towards the end. [...]
És ben conegut que la posició dels constituents en una frase és influenciada per l'estructura informativa: la generalització interlingüística és que la informació donada sovint apareix abans dins la frase i la informació nova es col·loca cap al final. [...]

2011 - 10.5565/rev/catjl.61
Catalan journal of linguistics, Vol. 10, Núm. (2011) , p. 71-94  
59.
23 p, 215.9 KB Education and linguistic boundaries in Québec : student representations and pedagogical reflections from a critical perspective / Pilote, Annie (Université Laval) ; Magnan, Marie-Odile (Université Laval) ; Groff, Cynthia (Université Laval)
Relations between francophones and anglophones in Québec City reflect historical struggles and changing power relations between the groups. Using a constructivist and interactionist approach to identity and ethnicity, we examine the role of English language schools in intergroup relations. [...]
Les relations entre les francophones and les anglophones dans la ville de Québec sont le reflet de tensions historiques et de changements dans les rapports de pouvoirs entre les groupes. À partir d'une approche constructiviste et interactionniste de l'identité et de l'ethnicité, nous examinons le rôle de l'école de langue anglaise dans les rapports intergroupes. [...]
Las relaciones entre francófonos y anglófonos de Québec reflejan las luchas históricas y las relaciones de poder entre los grupos. Utilizando el uso de un enfoque constructivista e interaccionista para entender la identidad y el origen étnico, se analiza el papel de las escuelas de idiomas de Inglés en las relaciones intergrupales. [...]

2011 - 10.5565/rev/jtl3.419
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 4, Núm. 3 (2011) , p. 2-23  
60.
6 p, 64.1 KB David Sales o Joan Rosenthal / Abrams, D. Sam (Universitat Oberta de Catalunya)
Incerta glòria de Joan Sales és una reconeguda obra mestra de la literatura del segle XX. El 1991 fou traduida a l'anglès per David Rosenthal, un notable traductor del català. Aquest article aprofundeix en les raons per les quals la traducció de Rosenthal mai no trobà un editor important.
Joan Sales's novel Incerta glòria [Uncertain Glory] is an acknowledged masterpiece of XXth century literature. In 1991 it was translated into English by David Rosenthal, a well-known translator of Catalan fiction. [...]

2011
Quaderns : revista de traducció, Núm. 18 (2011) , p. 29-34  

Articles : 78 records found   beginprevious51 - 60nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.