Artículos

Artículos Encontrados 431 registros  anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
11.
6 p, 150.7 KB The Meaning of Space in Sign Language: Reference, Specificity and Structure in Catalan Sign Language Discourse. By Gemma Barberà Altimira. Boston/Berlin: De Gruyter Mouton and Ishara Press. / Veiga Busto, Raquel (Universitat Pompeu Fabra) ; Cañas Peña, Sara (Universitat Pompeu Fabra)
Obra ressenyada: Gemma BARBERÀ ALTIMIRA, The Meaning of Space in Sign Language: Reference, Specificity and Structure in Catalan Sign Language Discourse. Boston/Berlin: De Gruyter Mouton and Ishara Press, 2015.
2018 - 10.5565/rev/isogloss.76
Isogloss : a journal on variation of Romance and Iberian languages, Vol. 4 Núm. 1 (2018) , p. 135-140 (Reviews)  
12.
7 p, 841.5 KB Ryming the Rythm and Measuring the Metre : Pooling Music & Language in the Classroom / Viladot, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Casals Ibáñez, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Songs are part of the teaching-learning processes of the language. However, music can contribute much more, in line with the proposals of the European Music Portfolio project: A Creative Way into Languages (EMP-L). [...]
Les cançons formen part dels processos d'ensenyament-aprenentatge de la llengua. Amb tot, la música pot aportar molt més, en la línia de les propostes del projecte European Music Portfolio: A Creative Way into Languages (EMP-L). [...]
Las canciones forman parte de los procesos de enseñanza-aprendizaje de la lengua. Con todo, la música puede aportar mucho más, en la línea de las propuestas del proyecto European Music Portfolio: A Creative Way into Languages (EMP-L). [...]

2018 - 10.5565/rev/clil.6
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 37-43 (Articles)  
13.
13 p, 652.7 KB An Introduction to Content and Language Integrated Learning (CLIL) for Teachers and Teacher Educators / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
This paper provides a presentation to Content and Language Integrated Learning (CLIL) aimed at any reader who needs a basic understanding of this approach, be they teachers, teacher educators or education stakeholders in general. [...]
Aquest article aspira a familiaritzar a qualsevol persona interessada - sigui docent, professional de la formació del professorat, o persona amb responsabilitats educatives - amb l' enfocament Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua (AICLE). [...]
Este artículo aspira a familiarizar a cualquier persona interesada --ya sea docente, profesional de la formación del profesorado,o persona con responsabilidades educativas –con el enfoque Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lengua (AICLE). [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.21
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 7-19 (Articles)  
14.
11 p, 611.0 KB Un estudio comparativo de las estrategias discursivas inglés-español utilizadas en la impartición de áreas no lingüísticas en un contexto AICLE / Pérez Costa, Sandra (Escuela Oficial de Idiomas Córdoba) ; Pavón Vázquez, Víctor (Universidad de Córdoba)
La enseñanza de contenidos académicos a través de una lengua extranjera implica que el acceso al conocimiento mediante este medio produce un desarrollo de la lengua utilizada para la docencia y a la par contribuye a consolidar el conocimiento. [...]
Teaching academic content through a foreign language implies that this proposal fosters the development of the foreign language and contributes to the consolidation of academic content. However, it must be noted that the language comprises not only the conversational use but also the academic language that belongs to the content areas. [...]
L'ensenyament de continguts acadèmics a través d'una llengua estrangera implica que l'accés al coneixement mitjançant aquest mitjà produeix un desenvolupament de la llengua emprada per a la docència i alhora contribueix a consolidar el coneixement. [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.10
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 43-53 (Articles)  
15.
18 p, 681.8 KB Laberintos de José Bergamín : un laberinto de poesía en los laberintos de la Historia / Hidalgo Nácher, Max (Universitat de Barcelona)
La figura del laberinto es una buena puerta de entrada a la obra de José Bergamín. A través del despliegue y análisis de ese motivo, este artículo pretende ser una introducción al pensamiento poético del escritor, el cual opone enormes resistencias al intento de separar de manera tajante poesía, pensamiento e historia. [...]
The figure of the labyrinth is a good opening door to enter José Bergamín's oeuvre. It is through the analysis of such motive that this article intends to be an introduction to the poetic thoughts of the writer, who is very reluctant to separate poetry, thought and history. [...]

2013
Laberintos. Revista de estudios sobre los exilios culturales españoles, Núm. 15 (2013) , p. 17-34  
16.
12 p, 789.0 KB Conceptualisation of rights and meta-rule of law for the web of data / Casanovas, Pompeu (Royal Melbourne Institute of Technology (RMIT))
This article deals with some regulatory and legal problems of the Web of Data. Data and metadata are defined. Digital Rights Management (DRM) and Rights Expression Languages (REL) are introduced. Open Digital Rights Language (ODRL), Licensed Linked Data Resources (LLDR) and Creative Commons Licenses are referred. [...]
2015 - 10.22495/jgr_v4_i1_p11
Journal of governance and regulation, Vol. 4 Núm. 4 (2015) , p. 118-129  
17.
25 p, 342.1 KB El tamaño sí que importa : apuntes para el estudio de micro- / Garriga Escribano, Cecilio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
El elemento micro- aparece en 72 entradas del Diccionario de la lengua española. Entre ellas las hay especializadas, pero también las hay que pertenecen a la lengua común. Después de revisar lo que indican los estudios sobre formación de palabras y los diccionarios acerca de micro- y de otros elementos parecidos, se observa que no hay un acuerdo a la hora de determinar si se trata de un prefijo o de un elemento compositivo. [...]
The combining form micro- appears in 72 Diccionario de la lengua española entries as part of both terminology and general Spanish vocabulary. After reviewing studies on word formation and dictionary content regarding micro- and other similar elements, it can be observed that no agreement has been reached on its status as either a prefix or a compositional element. [...]

2018
Estudios de lingüística del español, Vol. 39 (2018) , p. 81-105 (Articles)  
18.
13 p, 258.1 KB Broadcasting and accessibility services currently offered for deaf and hard of hearing viewers by Catalan-language broadcasters / Tor-Carroggio, Irene (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article presents the main results of a usercentered study which seeks to provide an overview of accessibility services for the deaf and hard of hearing on offer from a representative sample of Catalan-language broadcasters. [...]
Este artículo presenta los resultados principales de un estudio centrado en el usuario que pretende radiografiar los servicios de accesibilidad para las personas con pérdida de audición ofrecidos por una muestra representativa de televisiones que emiten en catalán. [...]

2019 - 10.14198/MEDCOM2019.10.2.2
Revista mediterránea de comunicación, Vol. 10, núm. 2 (Juliol 2019)
2 documentos
19.
20 p, 226.3 KB La persistencia de la metamorfosis : ensayo de una antropología pedagógica de la finitud / Mèlich, Joan-Carles (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo el autor propone una reflexión sobre la transmisión del sentido después de la "muerte de Dios". En un mundo en el que el Absoluto ha entrado en crisis, ya no es posible encontrar o descubrir el sentido de la vida. [...]
Dans cet article l'auteur propose une réflexion sur la transmission du sens après la "mort de Dieu". Dans un monde où ce qui est Absolu est entré en crise, où il n'est pas possible de trouver ou de découvrir le sens de la vie. [...]
In this article the author formulates a thought on the transition of the sense after the "death of God". In a world in which the Absolute has entered into a crisis is no longer possible to find or discover the sense of life. [...]

2005
Revista educación y pedagogía, Vol. 17 Núm. 42 (Mayo-Agosto 2005) , p. 11-27  
20.
22 p, 880.2 KB Ripensare i 'bienni rossi' del Novecento? Linguaggio e parole della politica / Forti, Steven (Centre d'Estudis sobre les Èpoques Franquista i Democràtica)
Dopo un bilancio delle diverse interpretazioni che la storiografia ha dato del biennio 1919-1920 e del loro stretto legame con la politica e dopo un breve bilancio delle interpretazioni date del biennio 1968-1969, nell'articolo si presenta una radiografia del socialismo italiano del primo "biennio rosso" – rilevando il ruolo centrale giocato dal massimalismo – e si illustra una nuova proposta interpretativa che, a partire da una rilettura dei dibattiti politici e dall'analisi dei testi, dia centralità allo studio del linguaggio politico e delle parole della politica. [...]
After a review of the different interpretations given by historiography to the biennium 1919-1920 and their close link to politics as well as after a short summary of the interpretations of the biennium 1968-1969, the article presents a radiography of Italian socialism in the first biennio rosso – observing the central role played by maximalism – and discusses a new interpretive proposal, which, starting from a reinterpretation both of the political debate and the analysis of texts, gives centrality to the study of political language and words of politics. [...]

2014
Diacronie. Studi di Storia Contemporanea, Vol. 4, Núm. 20 (2014)  

Artículos : Encontrados 431 registros   anterior11 - 20siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.